חדשות בארץ

עיריית בני ברק: לא יחודשו הלימודים; משרד הבריאות מתנגד להחזרת הגנים

במשרד הבריאות ממליצים להחזיר ביום ראשון את הלימודים בכיתות א'-ג' בקבוצות של 15 ילדים, אך לא לפתוח את גני הילדים בשלב הזה. במשרד מאמינים שסיכון ההידבקות בקרב ילדים קטנים גבוה יותר נוכח הקושי להקפיד איתם על ריחוק, ובגינו הם ממליצים על עיכובה של החזרת הגנים ולעשותה בקבוצות של שמונה ילדים

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, הודיע הערב (חמישי) כי בתום דיון עם הנהלת אגף החינוך וצוות חמ"ל החירום העירוני, הוחלט שלא לחדש את פעילותה של מערכת החינוך בעיר, "מתוך אחריות לשלום תושבי העיר ובדאגה מסכנת תחלואה מחודשת חלילה". בהודעת העירייה נמסר עוד כי בראשית השבוע הבא יתקיים דיון מעמיק נוסף עם כלל הגורמים הרלוונטיים על מתווה עתידי אפשרי לחזרה ללימודים.

על פי נתוני העירייה, בבני ברק מאובחנים כיום כ-700 חולי קורונה, אחרי שמאות אחרים החלימו ממחלת הריאות שלה הוא גורם. מנתונים שהגיעו לחמ"ל הקורונה העירוני עלה כי יותר מ-85% מהמקרים החדשים הם כתוצאה מהידבקות בבנייני מגורים ובדירות, ומשכך פועלים בעירייה על פינויים של החולים למלוניות בידוד.

מוקדם יותר אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בדיון טלפוני בהשתתפות עם צוות השרים וראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא לא ממליץ לפתוח את הגנים. במשרד הבריאות ממליצים להחזיר ביום ראשון את הלימודים בכיתות א'-ג' בקבוצות של 15 ילדים, אך לא לפתוח את גני הילדים בשלב הזה בשל העובדה כי בישראל חלו כ-1,000 ילדים עד גיל תשע וכ-2,000 ילדים מעל גיל תשע. במשרד מאמינים שסיכון ההידבקות בקרב ילדים קטנים גבוה יותר נוכח הקושי להקפיד איתם על ריחוק, ובגינו הם ממליצים על עיכובה של החזרת הגנים ולעשותה בקבוצות של שמונה ילדים. השרים, בהם שר החינוך רפי פרץ, דחו את עמדת משרד הבריאות ואמרו כי יש להתחיל כבר בשבוע הבא רק עם כיתות א' עד ג' כמתוכנן.

שר החינוך פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שר החינוך פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גורם בכיר במשרד הבריאות אמר בתדרוך לכתבים כי "בגנים ההמלצה שלנו שיחזרו 15 ילדים, שיפוצלו לקבוצות של 7-8 ילדים כל אחת, וישמרו על מרחק אחת מהשנייה. ככל שהילדים יותר קטנים - רמת ההדבקה עשויה להיות גבוהה יותר. לגבי מעונות היום אנחנו ממליצים על קבוצות של עד 8 ילדים עם הפרדה מרבית ביניהם".

"זאת שאלה של ניהול סיכונים. הכל תלוי במה יקרה בעוד שבועיים", הוסיף הבכיר. "אם נראה שהקורונה נעלמה מישראל נמשיך בהקלות. היינו מעדיפים שהילדים היו חוזרים לגנים בקבוצות קטנות אף יותר. כך פועלים ברוב העולם".

במקום זאת, במשרד הבריאות ממליצים להמתין לפחות שבוע-שבועיים נוספים עד לקבלת החלטה סופית. "בימים האחרונים אנחנו עובדים מול משרדי העבודה והרווחה כשהמטרה היא לחזור לשגרה בשבועות הקרובים". לדברי הבכיר, "ישראל היא מהמדינות הראשונות שיחזרו לשגרה. החזרת מערכת החינוך היא אירוע משמעותי וכל העולם נמצא באפלה מבחינת המשמעות של ילדים וקורונה".

לטענתו, "אנחנו כן יודעים שילדים הם מדביקים ונדבקים. ילדים נדבקים פחות ממבוגרים אבל מדו"ח המרכז לבקרת מחלות האמריקאי עולה שילדים מדביקים אחרים, גם אם הם חווים את תסמיני המחלה באופן קל יותר. כמו כן, יש תסמונת פוסט-קורונה נדירה אצל ילדים שמביאה אותם למצב קשה. היו שניים-שלושה ילדים כאלו בארץ".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהגני ילדיםמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה