חדשות בארץ

סער נגד בג"ץ: "אקטיביזם שיפוטי על סטרואידים"

בכיר הליכוד הגיב בחריפות על רצף ההחלטות של בג"ץ, האחרונה שבהן בנושא הכנסת חמץ בפסח לבתי החולים, ואמר כי הן מבטאות "שכרון כוח". מוקדם יותר היום, הוציא בית המשפט העליון צו ביניים האוסר להאריך את מינויו של מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד

סער (צילום: פלאש 90)סער (צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) מתח בצהריים (חמישי) ביקורת חריפה על בית המשפט העליון, על רקע פסיקתו כי אין לאסור על הכנסת חמץ בפסח לבתי החולים, והאשים אותו ב"שכרון כוח".

סער התייחס בתגובתו לרצף ההחלטות שקיבל בג"ץ בימים האחרונים: "כך נראה אקטיביזם שיפוטי על סטרואידים. בפחות משבוע: ביטול חוק הפיקדון למסתננים. ביטול איכוני שב"כ – קורונה. צו ביניים למניעת הארכת כהונתו של מ"מ פרקליט המדינה. ביטול איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח. בשתי מלים: שכרון כוח".

שופטי בג"ץ, עוזי פוגלמן ועופר גרוסקופף, קבעו ברוב קולות – מול דעת המיעוט של השופט ניל הנדל – כי לבתי החולים בארץ אין סמכות לאסור על המבקרים בהם להכניס חמץ לשטחם במהלך חג הפסח. עוד נקבע, כי למאבטחים בבתי החולים אסור לחפש מזון בכליהם של באי בית החולים, או לפנות אליהם בכל הערה, הנחיה או הסבת תשומת לב בנוגע להכנסת מזון במהלך החג. השופטים העניקו לבתי החולים, למשרד הבריאות ולרבנות הראשית פרק זמן של עשרה חודשים, כדי להיערך ליישום פסק הדין.

מוקדם יותר הבוקר, הוציא שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, צו ביניים המונע את הארכת מינויו של ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד. כמו כן, לא ניתן יהיה למנות אדם אחר למשרה עד למתן החלטה אחרת. כהונתו של אלדד, שמונה על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה לממלא מקום פרקליט המדינה לתקופה של 3 חודשים, תסתיים מחר. עשרה עורכי דין הגישו לבג"ץ עתירה נגד הארכת המינוי, בטענה כי אין להתיר לשר משפטים המכהן בממשלת מעבר להאריך את המינוי. מזוז קבע כי על אוחנה ואלדד, וכן על היועץ המשפטי לממשלה ונציב שירות המדינה, להשיב לעתירה בתוך שבועיים, עד ה- 14 במאי.

בתחילת השבוע, קיבל בג"ץ עתירות שהוגשו נגד השימוש שעושה המדינה באמצעים הטכנולוגיים של שב"כ במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בפסק הדין נקבע, כי ככל שהמדינה תבקש להמשיך ולהסתייע בשב"כ, יהיה עליה להתחיל בהליך של חקיקה ראשית, ולהשלימו בתוך שבועות ספורים לכל היותר. בעקבות פסק הדין, ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים האריכה הבוקר בחמישה ימים בלבד את השימוש באיכוני שב"כ. בתחילת השבוע הקרוב יכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון, שיבחן האם לקדם חקיקה בנושא.

תגיות:גדעון סערחמץ בפסחבג"ץדן אלדד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה