חדשות בארץ

ביידן: אם אבחר לנשיא – אשאיר את שגרירות ארצות הברית בירושלים

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, הצפוי להתמודד בבחירות לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, מתח ביקורת על החלטתו של הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים, אבל הצהיר כי לא יחזיר אותה לתל אביב

ביידן (תמונה: שאטרסטוק)ביידן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, התחייב הלילה (חמישי) כי אם ייבחר – ישאיר את שגרירות ארצו בירושלים.

ביידן, שצפוי לזכות בבחירות המקדימות של מפלגתו ולהתמודד מטעמה בבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב, מתח ביקורת על החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ להעביר את השגרירות האמריקנית לבירת ישראל: "המהלך לא היה צריך להתרחש כפי שהוא קרה, הוא היה צריך להתרחש במסגרת עסקה גדולה יותר כדי לעזור לנו להשיג ויתורים חשובים לשלום", אמר בכנס וירטואלי עם תורמים מאזור בוסטון.

"העברת השגרירות, באופן שנעשתה, הייתה קצרת רואי וקלת דעת", הוסיף ביידן. "עכשיו זה כבר נעשה, ואני לא אחזיר את השגרירות לתל אביב", לדבריו, צעד זה לא יסייע להחזיר למסלולו את תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים. הוא ציין, כי אם ייבחר – הוא יפתח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים, שנסגרה עם העברת השגרירות לעיר.

ביידן, שכיהן כסגנו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, הדגיש: "הייתי תומך גאה במדינת ישראל הבטוחה, היהודית והדמוקרטית במשך כל חיי. הממשל שלי ידרבן את שני הצדדים לנקוט בצעדים כדי לשמר את הסיכוי של פתרון שתי המדינות".

דבריו של ביידן אישרו דברים שאמר יממה קודם לכן יועצו הבכיר למדיניות חוץ, טוני בלינקן, בשיחה עם יהודים אמריקנים תומכי המפלגה הדמוקרטית. בלינקן הבהיר, כי ביידן לא יפעל להחזרת השגרירות לתל אביב, שכן צעד זה יהיה "לא הגיוני מבחינה מעשית ופוליטית". עוד הוסיף, כי המועמד הדמוקרטי מתנגד לסיפוח חד-צדדי של חלקים מיהודה ושומרון על ידי ישראל. לדבריו, ביידן הצהיר בעבר כי "צעדים חד-צדדיים, הננקטים על ידי אחד מהצדדים, מקטינים את הסיכוי ליישום תוכנית שתי המדינות, וזה כולל סיפוח".

תגיות:ארצות הבריתירושליםג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה