חדשות בארץ

ח"כ קרעי: להעניק למ"מ פרקליט המדינה מעמד של חושף שחיתויות

חבר הכנסת שלמה קרעי ביקש ממבקר המדינה מתניהו אנגלמן לפתוח בחקירה בנוגע לטענות שהעלה ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "עניין זה בעל חשיבות ציבורית עצומה לשלטון החוק ולבירור השחיתויות"

קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) פנה היום (שני) למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, וביקש ממנו לפתוח בחקירה מיידית בנוגע לטענותיו של ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. הוא קרא לאנגלמן לבחון את האפשרות להעניק לאלדד מעמד של חושף שחיתויות.

"פנייתי הינה לאור ההתעמרות הנגלית במכתבו של היועץ המשפטי לממשלה לנציב שירות המדינה לגבי הארכת כהונתו של דן אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה", כתב קרעי במכתב למבקר, בתוקף תפקידו של זה כנציב פניות הציבור.

קרעי ציין, כי "בהודעתו לתקשורת, הצהיר ממלא מקום פרקליט המדינה כי יש בידיו חומר בבדיקה הנוגע ליועץ המשפטי לממשלה, אשר הוביל להתעמרותו של האחרון כלפיו ודרישתו לא להאריך את כהונתו כממלא מקום. עניין זה בעל חשיבות ציבורית עצומה לשלטון החוק ולבירור השחיתויות, כפי שממלא מקום פרקליט המדינה העיד בעצמו".

פנייתו של קרעי באה על רקע העימות חסר התקדים שהתגלע בין אלדד ומנדלבליט בימים האחרונים. ביום חמישי האחרון הודיע היועץ לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, כי הוא מתנגד להארכת כהונתו הזמנית של אלדד, המסתיימת ב- 1 במאי. מנדלבליט טען כי קיימת מניעה משפטית להאריך את המינוי. לדבריו, "תפקודו של עו"ד אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה לקוי מבחינה ערכית, ניהולית ומקצועית באופן הפוגע בתקינות עבודתה של פרקליטות המדינה". בין היתר, הוא האשים כי אלדד הסתיר ממנו "נושאים מקצועיים וארגוניים בהם עסק ופגישות שקיים עם שר המשפטים, וזאת על אף שהנחיתי אותו למסור לי עדכון מלא על נושאים אלה".

אלדד מיהר להגיב על הדברים החריפים, והגדירם כחסרי שחר: "אמון הציבור במערכת המשפט חשוב מכבודי האישי. על כן, תגובתי, בשלב זה, מצומצמת", נאמר בהודעה שפרסם. לטענתו, מנדלבליט מנסה למנוע את הארכת כהונתו, לאחר שהחל בבדיקת מידע הנוגע אליו: "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט".

בהמשך התברר כי מדובר בשאילתא שהעביר עיתונאי חדשות 13, עקיבא נוביק, למשרד המשפטים, שביקשה לברר מדוע נסגר התיק בעניינו של מנדלבליט בכל הנוגע לפרשת הרפז. "בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה", המשיך אלדד. "אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו".

"העובדה, שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך", חתם אלדד את הודעתו.

שר המשפטים אמיר אוחנה, שמינה את אלדד וביקש להאריך את כהונתו, הביע תמיכה מלאה בממלא מקום פרקליט המדינה. "לא פגשתי הרבה פרקליטים ישרים, הגונים, ערכיים ומקצועיים כמו דן אלדד", כתב בטוויטר. "פרקליט שלא חשש להתווכח איתי כשמצא לנכון (למשל סביב ועדת הבדיקה שהקמתי למח"ש), אך שגם הכיר בחשיבות התיקון והבדיקה העצמית של מערכת המשפט ושל הפרקליטות. מערכת המשפט מתעקשת לחרב את מעט האמון הציבורי שעוד נותר בה".

אתמול דווח, כי אלדד פנה למבקר המדינה בבקשה לבדוק את הטענות בנוגע לסגירת התיק של מנדלבליט בפרשת הרפז. מטעמו של אלדד נמסר, כי "נוכח רגישות הפנייה אין באפשרותנו לפרט מעבר לכך". בהמשך הובהר על ידו, כי "הפנייה אינה מכוונת לבחון היבטים פליליים. הפנייה ממוקדת בהיבטים אחרים שנוגעים לטיפול בעניינו של ד"ר מנדלבליט, ולא במעשיו שלו".

במשרד המבקר אמרו, כי "הפנייה התקבלה. המבקר ילמד את הפנייה והפרטים לעומקם, וישיב במישרין לממלא מקום פרקליט המדינה". על פי ההערכות, אנגלמן אינו צפוי לפתוח בחקירה מחודשת של הפרשה, וזאת מכיוון שנבדקה בעבר על ידי קודמיו בתפקיד, מיכה לינדנשטראוס ויוסף שפירא.

תגיות:אביחי מנדלבליטשלמה קרעידן אלדדפרשת הרפז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה