זוגיות ושלום בית

איך נוצרת אהבה בין בעל לאשתו?

כדי להגיע לאהבה אמיתית בכל מצב, יש לבנותה ע"י נתינה אמיתית, מבלי לצפות לתמורה. בדיוק כמו שרואים אצל הורה שגידל את ילדו, ונתן לו, והשקיע בו ללא גבול

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישנם זוגות שמתחתנים ממניעים צדדיים לכאורה, ולא נוצר ביניהם קשר רגשי לפני הנישואין. כיצד יתכן שזוג כזה יפתח אהבה אמיתית לאחר החתונה?

ניתן גם לשאול על זוג שהתחתנו מתוך אהבה, וחיו את חייהם בשקט ובשלווה יחסית, ואחרי כמה שנים חל המשבר הגדול - והם נהפכו מאוהבים לשונאים. כיצד ניתן, על ידי ייעוץ נישואין, להחזיר את רגשות האהבה?

* * *

ראשית יש לדעת, שמה שהתורה מצווה אותנו לאהוב את "רעך", היינו לאהוב בעיקר את אותו אדם שאתה נתקל בו יום יום, שעה שעה. נראה אותך אוהב אותו ולא מתמלא כלפיו רגשות שנאה, על כל מה שהוא עושה ועל כל מה שהוא מפריע לך... זוהי המצווה האמיתית בתורה.

עכשיו ננסה להגדיר מהי אהבה אמיתית: אהבה אמיתית קיימת ללא תנאי! זאת אומרת, האדם שאני אוהב אותו, אני ממשיך לאהוב אותו בכל מצב, ולא משנה מה הוא יעשה, או כיצד הוא יתנהג כלפי, ממש אהבה "אובססיבית".

אנו רואים זאת באהבת הורה לילדו, שאף על פי שהילד עושה נוראות להוריו, ואפילו אם הוא ממש מתאכזר להוריו, הם עדיין ממשיכים לאהוב אותו.

כדי להגיע לאהבה אמיתית בכל מצב, יש לבנותה ע"י נתינה אמיתית, מבלי לצפות לתמורה. בדיוק כמו שרואים אצל הורה שגידל את ילדו, ונתן לו, והשקיע בו ללא גבול - נתינה והשקעה אלה גרמו לו לאהוב את ילדו. כך גם בחיי הנישואין - ככל שאדם משקיע, ונותן ומכבד את בן זוגו, כך הוא מתחבר אליו ואוהב אותו. זוהי אהבה אמיתית ללא גבולות וללא תנאים, והיא פורחת ועולה עד אין קץ.

לא זו בלבד, לפעמים אפשר להתפעל מן הקשר המיוחד שנרקם בלבם של ההורים, כלפי אחד מילדיהם שעבר חיים קשים משל אחיו. ילד חריג או נכה, שנזקק להם באופן מיוחד, ומטבע הדברים קיבל מהם יותר מכפי שקבלו כולם. אמנם אין להפלות בין ילד לילד, אבל ברור שהמציאות מכריחה לפעמים להתמסר לילדים אלו יותר מאשר לאחיהם הבריאים. ואם היינו מצפים שהטרחה והקושי הכרוכים בגידולם של ילדים אלו יעיבו על הקשר שחשים אליהם ההורים, מתברר שלהיפך, ההתמסרות מולידה אהבה חזקה יותר, קשר קרוב יותר. זהו טבעה של הנתינה.

הוא הדין לחיי הנישואין. ככל שבן זוגי יהיה שונה ממני, חושב אחרת ממני, לא מיישם את ציפיותי ולא מנעים לי את חיי, ולפעמים אולי אף מאכזב, כדוגמת הילד החריג או הנכה – אם בכל זאת אני כן ממלא לבן זוגי את ציפיותיו, כדי להטיב עמו ולהנעים לו את חייו ללא תנאים ותמורה, אזי ההתמסרות הזו תוליד אהבה חזקה, ללא גבולות.

על כן, בני זוג שהתחתנו ללא אהבה, או שאפילו חוו שנאה קשה בחייהם המשותפים, יוכלו ע"י נתינה מרובה, ללא תנאים, ליצור אהבה ולבנות חיים משותפים ואוהבים ללא גבול.

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה". Dp0533165281@gmail.com 

תגיות:שלום ביתזוגיותהרב דניאל פנחסוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה