חדשות בארץ

יעלון נגד האוזר והנדל: "מתבייש בהם"

חבר הכנסת משה יעלון תקף את חבריו לשעבר לקוקפיט בכחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי, ואת חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל: "בוש בהתנהלות שלהם, הם כשלו במבחן". הנדל: "יש עתיד קיבלו החלטה אסטרטגית בבחירות האלה, להיות שותפים של בל"ד. אנחנו לא שם"

יעלון (צילום: פלאש 90)יעלון (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת תל"ם, חבר הכנסת משה יעלון, תקף הבוקר (שני) בחריפות את חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, שפרשו ממפלגתו והקימו את סיעת דרך ארץ. "אני מתבייש בהם", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

"אני בהחלט לא גאה בהם, אפילו בוש בהתנהלות שלהם", המשיך יעלון, שכיוון את חיצי ביקורתו גם ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, ולחבר הכנסת גבי אשכנזי: "אתה בוחר אנשים, נותן אמון, עד שזה מגיע למבחן. במבחן הזה, גם האוזר והנדל – בוודאי בני גנץ וגבי אשכנזי – כשלו. לכן אני אומר שהם קרסו. שלא יגידו שזה היה או ממשלת אחדות או בחירות רביעיות. אפשר היה למנוע בחירות רביעיות, על ידי חקיקת חוקים לא פרסונליים ולא רטרואקטיביים".

על רקע החלטתם של גנץ ואשכנזי להצטרף לממשלת אחדות עם הליכוד, עובדה שהובילה לפיצול כחול לבן, תקף יעלון את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "המדינה לצערי נחטפה על ידי כנופיית פשע, שראשה יושב בכיסא ראש הממשלה. אלו מלים מדויקות, לא רק בוטות. אנחנו נמצאים במצב, שהאינטרסים של מדינת ישראל משועבדים כדי למלט את מי שמנסה להימלט מאימת הדין. הוא גרר אותנו לשנה של בחירות ונכשל פעם אחר פעם, ועכשיו לצערי רקמו עסקה".

מוקדם יותר הבוקר, התייחס הנדל לעימות שאירע אתמול בינו לבין חבר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד), במהלך ישיבת הוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך תיקון חוק יסוד הממשלה. בתגובה לקובלנה שהגיש נגדו כהן, ולאיום שלו כי יגיש נגדו תביעת דיבה, אמר הנדל בגלי צה"ל: "מה שיפה אצל יש עתיד זה שהפרובוקציה הופכת לשקר, השקר הופך לספין ואז לקובלנה. אני מזמין אותו להגיש עוד הרבה קובלנות. נזרום עם הספין הזה, אני פחות מתלהב מהפרובוקציות של יש עתיד, וגם לא מתרגש מהן".

הנדל הוסיף, כי "יש עתיד קיבלו החלטה אסטרטגית בבחירות האלה, להיות שותפים של בל"ד. זו זכותם, אגב. אני ראיתי את זה מאחורי הקלעים מיד לאחר הבחירות. הם אמרו משהו אחד לפני הבחירות, ומיד לאחר הבחירות קיבלו החלטה אסטרטגית להיות שותפים שלהם. הם קיבלו החלטה אסטרטגית להתנגד לכל מה שקשור לריבונות והתיישבות ברחבי ישראל, כולל בבקעה. זו תפיסתם, זה לגיטימי. מותר להם להיות באזור מרצ והרשימה המשותפת, אבל אנחנו לא שם".

"מבחינתי, יש רק שתי אפשרויות אמיתיות על השולחן – בחירות או ממשלת אחדות. בעיניי, מי שבוחר ללכת לבחירות ולבזבז מיליארדים בתקופה שבה יש מעל מיליון מובטלים הוא המקבילה של שורפי האסמים בתקופת בית שני".

תגיות:משה יעלוןכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה