סיפורי אמונה

"אל תתנו לי כסף, תנו שמירת שבת, תנו כשרות, תנו טהרת המשפחה"

"בבקשה, אחים אהובים, אל תתנו לי כספים, תנו שמירת שבת, תנו כשרות, תנו טהרת המשפחה": סיפור מרגש עד דמעות על הרב יהודה צדקה זצ"ל, ראש ישיבת "פורת יוסף"

  • ב' אייר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב יהודה יהושע חיים צַדְקָה (ג' בשבט תר"ע - י"ב בחשוון תשנ"ב) היה רב ספרדי בולט, ראש ישיבת פורת יוסף  וממייסדיה של רשת מעיין החינוך התורני.

בהגדה של פסח "קול יהודה" מופיע הסיפור המעורר הבא: היה זה כאשר הרב צדקה נסע לחוץ לארץ, להתרים עבור בניית ישיבת 'פורת יוסף'. במהלך שהותו שם, הוזמן לדרוש באחת הקהילות.

כאשר הגיע אל בית הכנסת, התברר לו שחלק מהציבור במקום אינו מקפיד כראוי לשמור תורה ומצוות.

כאשר פתח הרב צדקה בדבריו, הוא הסביר להם באריכות רבה עד כמה, מצד אחד, מקנא הוא בהם, ועד כמה, מצד שני, ליבו בוכה עליהם. מדם ליבו קרא את הדברים הבאים: "מקנא אני בכם שזכיתם להחזיק בעץ החיים היא תורתינו הקדושה ולתמוך בעוסקיה העמלים בה בתוככי ירושלים. אבל ליבי בוכה עליכם. אנשים בעלי לב חם הנכשלים באיסורי דאורייתא חמורים. אוי ואבוי, נכשלים בחילול שבת קודש, ששקולה כנגד כל התורה, נכשלים במאכלות אסורות, נכשלים בטהרת המשפחה, היש מכאוב כמכאובי?!"

הרב המשיך וזעק: "כל מי שסבור כי המעות שינדוב לישיבה ישמשו לו כפרה על חטאיו הגדולים או הקטנים – טעות גדולה היא בידו. בבקשה, אחים אהובים, אל תתנו לי כספים, תנו שמירת שבת, תנו כשרות, תנו טהרת המשפחה".

ציבור השומעים התרגש עד כד דמעות, ובגמר הדרשה נדחקו וניגשו רבים אל הרב צדקה, וביקשו ממנו עצות כיצד יעזבו את דרכם וייטיבו את מעשיהם.

לסיפור מיוחד נוסף על הרב יהודה צדקה, לחצו כאן.

תגיות:טהרת המשפחההרב יהודה צדקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה