ונשמרתם

גבר בן 60 נטל על דעת עצמו חומר שפורסם כיעיל לטיפול בקורונה - ומת

טרגדיה באריזונה, בעקבות הפרסום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אודות התרופה נגד מלריה שאושרה ב-FDA: בני זוג בני 60 החליטו ליטול על דעת עצמם חומר לניקוי אקווריומים שמכיל את החומר הפעיל. התוצאה: הגבר מת ואשתו מאושפזת במצב אנוש

אא

טרגדיה באריזונה, בעקבות הפרסום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אודות התרופה נגד מלריה שאושרה ב-FDA: בני זוג בני 60 החליטו ליטול על דעת עצמם חומר לניקוי אקווריומים שמכיל את החומר הפעיל שנמצא באותה תרופה למלריה שפורסמה על ידי טראמפ. התוצאה: הגבר מת, ואשתו מאושפזת בבית החולים במצב אנוש.  

ככל הנראה, טראמפ פרסם את הדבר בעמוד הטוויטר שלו - לאחר הסרטון של הרופא היהודי-רוסי ד"ר ולדימיר זלנקו, שבו הוא מציע לטראמפ לנסות את הטיפול שעזר לאלפי מטופליו. 

בעמוד הטוויטר שלו כתב טראמפ כי הטיפול המבוסס של חומרים בשם "הידרוקסיכלורוקווין ואזיתרומיצין שמשולבות זו בזו ונלקחות יחד, עשויות להיות אחד מגורמי השינוי המשמעותיים בהיסטוריה של הרפואה".

תוך חצי שעה מרגש שבני הזוג נטלו את תכשיר הניקוי לאקווריום - כלורוקין פוספט שמו, הובהלו שניהם לבית החולים כשמצבם קשה, ופרמדיקים מבצעים פעולות החייאה בדרך לבית החולים בגבר שאיבד את הכרתו. בבית החולים הכריזו הרופאים כי המערכות שלו קרסו עוד בטרם אושפז, וקבעו במקום את מותו. 

אשתו הקיאה את רוב החומר עוד לפני ההגעה לבית החולים, אך עדיין מאושפזת במצב אנוש. 

בעקבות המקרה יוצא הדופן יצאו הרשויות בהוראות אזהרה חמורות לתושבים, שלא לנסות על דעת עצמם תרופות כאלה ואחרות ללא פיקוח רפואי מלא. "אנחנו מבינים שאנשים מנסים למצוא דרכים חדשות למנוע או לטפל בנגיף זה, אך תרופות ביתיות שאתם לוקחים על דעת עצמכם - אינן הדרך לעשות את זה", כך אמר ד"ר דניאל ברוקס, מנהל בית החולים שבו אושפזו בני הזוג. 

תגיות:טיפולתרופהסכנהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה