חינוך ילדים

איך מחנכים ילדים בעידן הקורונה? הרב גרשון אדלשטיין בהנחייה חד משמעית. צפו

הנחייתו החד משמעית של הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז: "בדרכי נועם, בדרכי נועם. רק בדרכי נועם. ילד מרגיש את הביקורת ואז זה כואב לו מאוד! זה גורם לילד לפריקת עול, שלא ירגיש ביקורת - זה כלל חשוב בחינוך"

  • כ"ט ניסן התש"פ
אא

במהלך שיחה שמסר בימים האחרונים, נשאל הרב גרשון אדלשטיין את הששאלה הבאה: "כמה וכמה הורים ששואלים. יש ילדים בבית בני 12 שהם מאבדים את המימד של הזמן כי נמצאים כל הזמן בבית, ישנים מאוחר וקמים מאוחר, עד כמה להקפיד איתם על זמן תפילה וקריאת שמע".

על השאלה: "לנדנד להם בדרכי נועם?", נזעק הרב: "לא לא לא לא לנדנד, רק בדרכי נועם, הילד יודע מה שטוב, צריך לתת לו עידוד, שירצה, שיהיה לו חשק, כפייה זה לא משפיע בכלל זה עושה תוצאה הפוכה, זה לא משפיע בכלל!"

"אסור להכריח ילד. רק בצורה מעניינת, בידידות, מתוך אהבה. בדרך כלל הילד עושה מה שאבא שלו עושה, זה טבע של חיקוי ואם מכריחים התוצאה הפוכה. רק בדרכי נועם", המשיך הרב אדלשטיין.

"כלל חשוב בחינוך שילד לא ירגיש שיש ביקורת עליו, שלא ירגיש בכלל שיש ביקורת עליו", חזר ראש הישיבה ואמר. "ילד מרגיש את הביקורת ואז זה כואב לו מאוד! זה גורם לילד לפריקת עול, שלא ירגיש ביקורת - זה כלל חשוב בחינוך".

תגיות:עידודחינוך ילדיםהרב גרשון אדלשטייןדרכי נועם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה