חדשות בריאות

בגלל הקורונה: אירועי יום השואה יצומצמו וייערכו ללא קהל

בצל ההגבלות על התקהלות במרחב הציבורי, בוטלו אירועים מסורתיים רבים הנערכים ביום השואה. עצרת הפתיחה הממלכתית ביד ושם צולמה מראש ללא קהל

יד ושם, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יד ושם, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

על רקע משבר הקורונה וההגבלות שהוטלו בעקבותיו על התקהלות במרחב הציבורי, אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה יתקיימו השנה במתווה מצומצם.

עצרת הפתיחה הממלכתית של יום השואה, הנערכת ביד ושם, צולמה מראש ללא קהל, ותשודר הערב (שני). בעצרת יישאו דברים הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. אבוקת הזיכרון תועלה על ידי יו"ר יד ושם, הרב ישראל מאיר לאו.

טקס "לכל איש יש שם", הנערך מדי שנה בטרקלין שאגאל בכנסת, צולם אף הוא מראש, ללא נוכחות קהל, וישודר מחר ב- 11:00. טקס דומה, המתקיים ביד ושם, לא ייערך השנה. טקס האזכרה המרכזי, המתקיים באוהל יזכור ביד ושם, בוטל. כך גם הטקסים, המתקיימים מדי שנה במוסדות החינוך ובמקומות העבודה. העצרת בקיבוץ יד מרדכי, החותמת מדי שנה את אירועי יום השואה, תיערך השנה באופן וירטואלי, ללא קהל.

המימד הפומבי של הטקסים המסורתיים, שכאמור לא יוכל לבוא לידי ביטוי משמעותי בשל מגבלות ההתכנסות, יוחלף השנה בפעילויות רשתיות שונות – של יד ושם וגופים נוספים. הפעילויות יתמקדו, בין השאר, בזיכרון ההיסטורי של השואה ובסיפוריהם האישיים של הניצולים. דוגמה לפעילות חלופית נוספת היא הקריאה של עמותת "עמך", בשיתוף עם מיזם "זיכרון בסלון", להניף בשעת הצפירה את השלט "זוכרים מקרוב, מחבקים מרחוק" – לשם הבעת שותפות גורל עם הניצולים, למרות המרחק הפיזי שכופה נגיף הקורונה.

תגיות:יד ושםיום השואהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה