חדשות בריאות

בשורות טובות? מנכ"ל משרד הבריאות: "התמונה התייצבה"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס לשלבי היציאה העתידיים מהסגר, וקובע: "אנחנו נמצאים בשלב שבו התמונה התייצבה"

  • כ"ב ניסן התש"פ
בר סימן טוב, בחודש שעבר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)בר סימן טוב, בחודש שעבר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר היום (חמישי) כי הציבור הישראלי מתנהל בסופו של דבר בצורה מצוינת, ואף נתן בדבריו צפי של יציאה מהמשבר. "אם הייתי נשאל איך ישראל תיראה במגפה – מדינה קטנה וצפופה עם משפחות גדולות, הרבה מאוד נפשות בתוך בית קטן ורמת הקשבה נמוכה מאוד לממשלה – הייתי אומר שנראה השתוללות של המגיפה", אמר בריאיון ל-ynet. "זה לא קרה, בזכות ההתנהלות המצוינת של הציבור הישראלי וגם בשל קבלת ההחלטות הנכונה של הממשלה״.

בר סימן טוב קרא לציבור להמשיך עם ההתנהלות הנבונה עד ליציאה המוחלטת מהמשבר: "בואו נמשיך בזה עוד קצת, נראה שאנו מתחילים להשתמש בשולי הביטחון שיצרנו, אבל לא מפרקים אותם לגמרי בצורה שיהיה קשה לחזור אחר כך".

לדבריו, "בסך הכול אנחנו נמצאים בשלב שהתמונה התייצבה. אנו צריכים לראות אם התייצבות הימים האחרונים היא תוצאה של החגים ואנשים שלא נבדקו מספיק, ולכן תהיה לנו עלייה בימים הקרובים, או שיש פה באמת איזושהי התחלה של שינוי במגמה.

"בסך הכול אנחנו רואים התייצבות גם במספר החולים במצב קשה, שזה דבר חשוב מאוד בפני עצמו, כי בסוף הם אלה שאנחנו דואגים לתת להם את הטיפול הטוב", הוסיף.

עם זאת, הוא הדגיש כי "הקורונה לא יוצאת מפה. היא הולכת ללוות אותנו במשך זמן רב, ולכן נצטרך לעשות התאמות משמעותיות בשגרת חיינו. הדברים ייראו אחרת ממה שהיו לפני. יש פה מספיק גחלים לוחשות. מספיק אנשים חולים שיכולים ליצור תבערה מחודשת של האוכלוסייה. אסור לסכן את ההישגים שהגענו אליהם בתחלואה בזכות ההתנהגות המופתית".

חזרה ללימודים: לא בשלב הזה

בר סימן טוב אף נשאל לגבי הצפי העתידי לחזרה ללימודים, והשיב כי התהליך לא יקרה בשלב היציאה הראשונית מהמגפה. "כולנו מסתכלים על מדינות אחרות, וכרגע אין עוד מדינה שממש הכריזה על חזרה לבתי הספר", אמר מנכ"ל משרד הבריאות.

"אפילו דרום קוריאה, שכולם נושאים את עיניהם אליה, עדיין לא החזירה את המסגרות לשגרה. אני חושב שבשלב הזה צריך להמתין עם זה לפחות לפאזה הבאה".

הוא הסביר את דבריו בכך כי "מהסתכלות ריאלית, שלוקחת בחשבון את העובדה שילדים יכולים להיות מחוללי הדבקה כי הם מדביקים ונדבקים מהר, יהיה צורך לחכות עם זה כדי לראות שהצעדים הראשונים שננקוט לא מייצרים תבערה בהדבקה".

תגיות:משה בר סימן טובמשרד הבריאותמשרד החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה