חדשות בארץ

חדשות החג: מספר המונשמים ירד, לראשונה בוצעו 10 אלף בדיקות קורונה

למעלה מעשרת אלפים בדיקות קורונה בוצעו ביומיים האחרונים, מספר החולים חצה את ה-12 אלף, מניין המתים בבתי האבות עלה ל-43, עד מחר ב-2:00 יושבתו המאפיות, ובלבנון מדווחים על תקיפה ישראלית על פעילי חיזבאללה. כל מה שחשוב לדעת

אא

שבועות אחרי ההבטחות הממשלתיות: למעלה מעשרת אלפים בדיקות קורונה בוצעו. לראשונה מאז החל משבר הקורונה בישראל, במשרד הבריאות בישרו הערב (רביעי) כי ביומיים האחרונים נערכו יותר מ-10 אלף בדיקות קורונה ביום. בכך, עמד המשרד ביעד שהציב לפני מספר שבועות בנוגע לכמות הבדיקות שיבוצעו ביום לאיתור נשאות הנגיף. מנתונים שפרסם המשרד עולה כי אתמול בוצעו 11,501 בדיקות ושלשום בוצעו 10,401 בדיקות.

מספר החולים חצה את ה-12 אלף, 127 מתים. מניין החולים מקורונה בישראל, נכון להבוקר, עלה ביממה האחרונה ב-332 וכעת הוא עומד על 12,200. מניין המתים עלה מאז אתמול בשלושה, ועומד על 127, זאת, לאחר שהערב דיווח המרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית על מותו מקורונה של קשיש בן 94 שסבל ממחלות רקע. 176 חולים מאושפזים במצב קשה ו-132 מונשמים. 173 נדבקים במצב בינוני.

עם זאת, נתונים מעודדים הגיעו מגיזרת החולים המונשמים והחולים במצב קשה, בה נרשמה, לפי משרד הבריאות, ביממה האחרונה ירידה כללית. מספר החולים שמצבם קשה ירד ב-2.8% ומספר המונשמים ירד ב-3% ל-132.

טרגדיית בתי האבות: 43 קשישים נפטרו עד כה. הבוקר נרשם מקרה המוות ה-14 בבית האבות "משען" בבאר שבע, לאחר שחולת קורונה בת 82 שהתגוררה בדיור המוגן מתה אמש בבית החולים סורוקה בעיר. הנפטרת, זמירה ארצי, סבלה ממחלות רקע רבות, והיא הקורבן ה-43 בבתי האבות הסיעודיים. היא אושפזה במחלקת הקורונה בסוף מרץ, אך מאז הידרדר מצבה.

בנוסף, הערב עלה מספר החולים בבית האבות "בית הדר" באשדוד ל-22 קשישים, חלקם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסותא בעיר. חלק מהחולים מונשמים כרוניים. כוחות של פיקוד העורף הוזעקו למקום למשימת חיטוי המקום.

חגיגות מימונה תחת סגר כללי. בשל החשש מגל התפרצות נוסף בחגיגות המימונה והחג השני, החליטה הממשלה על הטלת סגר כללי על יישובי ישראל, שיסתיים מחר בשעה 05:00 בבוקר. במקרים שבהם שירותים חיוניים אינם זמינים ביישוב המגורים, תהיה אפשרות לצרוך אותם ביישוב סמוך. בין יום רביעי ב-19:00 עד ליום חמישי ב-2:00 לא ניתן יהיה להפעיל מאפיות. יהיה מותר להזמין משלוחי אוכל והמרכולים והסופרים יישארו פתוחים, אך המאפיות בהם יישארו סגורות.

לקראת הקלות בסגר: נתניהו ידון מחר באסטרטגיית היציאה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ידון מחר עם ועדת שרים מצומצמת למאבק בקורונה באסטרטגיית יציאה מהסגר. לישיבה יצטרפו נציגים מהמועצה לביטחון לאומי, משרד האוצר ומשרד הבריאות. במשרד הבריאות טוענים כי בגרף התחלואה טרם נרשמה התייצבות מספקת על מנת שניתן יהיה לשקול הקלות משמעותיות במגבלות התנועה על האזרחים, בעוד שבמשרד האוצר מציינים כי המשך המדיניות הקשוחה תוביל לפגיעה אנושה במשק.

דיווחים בסוריה ובלבנון: ישראל תקפה ג'יפ של חיזבאללה. מל"ט ישראלי תקף הבוקר רכב שהכיל מספר פעילי חיזבאללה בשטח סוריה, סמוך לגבול עם ירדן – כך מסרו מפקד בצבא סוריה ומקור ביטחוני בדמשק. לפי הגורמים, הלוחמים הספיקו להימלט קודם שהרכב נפגע ואיש לא נהרג. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית מסרה כי הרכב הותקף באזור הכפר יאבוס, וכי לא נרשמו נפגעים בנפש.

תגיות:נגיף קורונהמשרד הבריאותחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה