חדשות בארץ

חדשות השבת: מחדל בדיקות הקורונה נמשך, נוחתים שבו לבתיהם

נוחתים בנתב"ג שבו לבתיהם באין מפריע, מספר בדיקות הקורונה ירד משמעותית בשבוע האחרון, מספר החולים עבר את ה-10 אלף, וממחרחובה לעטות מסכות במרחב הציבורי. כל מה שחשוב לדעת

אא

משרד הבריאות: חלה ירידה במספר בדיקות הקורונה. מנתוני משרד הבריאות שפורסמו היום עולה כי חרף הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסתמנת ירידה חדה במספר תוצאות בדיקות הקורונה שניתנו בימים האחרונים. מדובר בבדיקות שהופקו מהן תוצאות בלבד - ולא במספר הבדיקות שבוצעו מדי יום. כך, בעוד שב-2 וב-3 באפריל הפיקו המעבדות כ-9,000 תוצאות לבדיקות, ב-6 באפריל המספר עמד על 7,250 בלבד, ואילו ב-8, 9 ו-10 באפריל המספר ירד עוד יותר ל-5,500-5,900. נתניהו אמר באחרונה מספר פעמים כי ישראל תוביל עם 10,000 בדיקות ואף יותר – ביום. הסיבה העיקרית לירידה החדה נובעת ממחסור חמור בחומר הנחוץ לביצוע הבדיקה, ריאגנט.

במשרד הבריאות מיהרו להבהיר כי מספר הדגימות שנלקחות על ידי מד"א בבתי הנבדקים וגם בחניוני חנה וסע (דרייב אין) הוא בקצב גבוה של אלפי דגימות ביום דבר שמציב את ישראל בין המקומות הראשונים בעולם. לפי המשרד, הקצב ירד בימים האחרונים גם כתוצאה של מחסור בריאגנטים ומעבר לתוצרת מקומית וירידה ברצון הציבור להיבדק בשל החג. לצורך כך המעבדות עברו תהליכי עדכון פנימיים שנועדו לאפשר לעבוד על ריאגנטים מתוצרת מקומית. עוד נמסר כי תהליך זה מצריך התאמה של כל מעבדה למספר שעות עד יום שלם, כפועל יוצא מכך הייתה ירידה בפעילות המעבדות שתיפתר בקרוב. "כחלק מסל הפתרונות נוסף גם הציוד החדש שנרכש - בהן 6 מכונות נוספות של חברת BGI-AID שיגביר את הקצב ל-20,000 אלף בדיקות מעבדה ביום, זאת, לאחר התאמת המכשור החדש והצבתו בקופות החולים ולאחר מכן המשך עליה עד ליעד שהציב ראש הממשלה", אמרו במשרד הבריאות.

מעל 10 אלף חולים, 96 מתים. מספר חולי הקורונה בישראל עלה הבוקר ל-10,525, מהם 180 במצב קשה ו-132 מונשמים. בסך הכול מדובר בעלייה של 97 חולים מאז העדכון האחרון של המשרד אמש. מספר המחלימים ששוחררו עלה ל-1,236. מניין המתים עומד על 96.

מחדל הטיסות: נתניהו עצר את הנחיתות בנתב"ג. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום על עצירת כלל הטיסות הנוחתות בישראל עד לאישורן בממשלה של תקנות החירום שיסמיכו את פיקוד העורף לקחת את כל הנוחתים למלוניות בידוד עם בואם לנתב"ג. עם זאת, מטוסים שכבר המריאו לישראל יורשו לנחות. ההחלטה התקבלה בעקבות נחיתתם של כ-70 ישראלים הבוקר מניו ג'רזי בנמל התעופה בן גוריון, שחזרו לבתיהם במוניות ולא חויבו לעטות מסכות, על אף עובדת היותם שבים ממדינה בסיכון גבוה לתחלואה בקורונה.

הנוחתים שבו בטיסה של חברת התעופה יונייטד אירליינס הישר לבתיהם, למרות הכרזות נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט על העברת כלל הנוחתים לבידוד במלוניות, שם יהיו נתונים לפיקוח של פיקוד העורף. ברשות שדות התעופה אמרו כי הנוסעים רק נדרשו למלאות שאלון בריאות, והצהירו כי ייכנסו לבידוד ביתי. ממשרד הבריאות נמסר כי "המלצות המשרד מאוד ברורות בנושא, ויש חשיבות להפחתה ככל הניתן של מספר הטיסות הנכנסות". 

בשל טעות, 11 חולים קשים נוספו. משרד הבריאות הודיע כי מניין החולים שמצבם מוגדר קשה נמוך מכפי שמסרו מוקדם יותר היום, והוא עומד על 180 ולא על 191 – הפרש משמעותי ביותר מהזינוק שהסתמן בתחילה. מניין המתים עלה באחד, ל-96.

ממחר: חובה לעטות מסכות. בעקבות צו בריאות העם שעליו חתם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ממחר בשעה 07:00 תחול חובה על כלל האזרחים לעטות מסכות פנים ביציאה ממקום מגוריהם. לפי הוראת הצו, "לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסכה המיועדת לכך או מסכה ביתית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מסיכת פה-אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק. היא מונעת פליטת נתז טיפתי ומונעת מנתז טיפתי להגיע לפה ולאף".

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה