חדשות בריאות

הוראה ייחודית לליל הסדר בצל הקורונה: "מצוות ’והגדת לבנך’ - בכתב"

את מצוות "והגדת לבנך" יקיימו ההורים והסבים השנה, בשנת תש"פ, במכתב שיישלח קודם החג, ויוקרא על ידי הילדים והנכדים בעת עריכת שולחן הסדר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הוראה מיוחדת לליל הסדר תש"פ: קיום מצוות "והגדת לבנך" השנה תתקיים בכתב באופן הבא: האב יכתוב את סיפור יציאת מצרים, ישלח לבניו איגרת קודם החג דרך הפקס או הדואר, ואת מכתבו של האב יקריאו על שולחן הסדר בעת ה"מגיד" או במהלך הסדר.

פסק ההלכה, המובא על ידי תלמידו של הרב שלום כהן, הרב ינון רביב, מחבר הספר "שמו ינון", חובר בשל העובדה שבשנה זו משפחות עם ישראל יחוגו את חג החירות איש איש בביתו במסגרת המשפחה המצומצמת המתגוררת באותו בית, ללא ההורים וללא הסבים.

מעבר לעצם החוויה המשפחתית שנפגעת מכך, התעוררה שאלה הלכתית: כיצד יקיימו ההורים והסבים את מצוות "והגדת לבנך", שהיא חיוב מן התורה על כל אב לספר לבניו בליל ט"ו בניסן את סיפור יציאת מצרים.

לשון פסק ההלכה: "יכול כל אב שאינו נמצא עם ילדיו לכתוב את סיפור יציאת מצריים ע"ג הכתב, ולשלוח לבניו איגרת קודם החג דרך הפקס או בדואר, ואת מכתבו של האב יקריאו על שולחן הסדר בעת ה'מגיד' או במהלך הסדר". בכך קבע הרב רביב אליבא דהלכתא כי מתקיים חיוב מצוות "והגדת לבנך" מדאורייתא, ובנוסף, דבר זה אף יכסה במעט על החסר של ההורים או של הסבא והסבתא בשולחן הסדר.

נשיא המועצת הרב שלום כהן הסכים לפתרון ההלכתי שהציג תלמידו והכריע ש"כך נכון לדינא ובזה יצאו עם ישראל ידי חובת סיפור יציאת מצרים בשנה זו", נשיא המועצת אף הוסיף בכתב יד קדשו על פסק ההלכה וכתב כי "הדברים יפים ומשמחים".

תגיות:ליל הסדרוהגדת לבנךפסחהרב שלום כהןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה