חדשות בארץ

גפני שיבח את ראשי הערים שתמכו בחרדים ותקף: "לא נסלח לכרמל שאמה"

יו"ר דגל התורה הגיב להחלטת ראש העיר רמת על הצבתן של גדרות בנקודות החיבור בין הערים, שהוסרו זמן קצר לאחר מכן. מקלב: "ממקום של שיתופי פעולה בין הערים ואחוות שכנים בעבר, לצערנו ראש העיר רמת גן מאז היבחרו מדרדר לשפל של הסתה ושנאה, בזמן שהרוב הישראלי מגלה אמפטיה"

גפני בכנסת, בראשית מרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גפני בכנסת, בראשית מרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, תקף היום (שני) בחריפות את ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שהחליט על הצבתן של גדרות להולכי רגל בנקודות החיבור בין עירו לעיר בני ברק. "לעת הזאת ייזכר כרמל שאמה לדיראון עולם עם התנהגותו הברוטאלית בניגוד לחוק, למוסר היהודי ולערבות ההדדית, שבכל יום מוצא משהו חדש כדי להבליט את הרשעות שלו. לא נשכח ולא נסלח!", אמר. גפני הוסיף כי הוא משבח את ראשי הערים שהביעו סולידריות עם העיר בני ברק ותושביה בעת הקשה הזו, "כמו רן קוניק מגבעתיים, רון חולדאי מתל אביב, שוקי אוחנה מצפת ועוד רבים אחרים".

עמיתו למפלגה, ח"כ אורי מקלב, תקף גם הוא את שאמה הכהן וכתב כי "ממקום של שיתופי פעולה בין הערים ואחוות שכנים בעבר, לצערנו ראש העיר רמת גן מאז היבחרו מדרדר לשפל של הסתה ושנאה, בזמן שהרוב הישראלי מגלה אמפטיה הוא מראה ניכור ולצערנו הפך את יחסי הציבור לחלק מרכזי ועיקרי בפעילותיו, הצבת גדרות היא פעולה עם קונוטציה קשה".

שאמה הכהן עם ראש העיר בני ברק, ב-2018 (צילום: פלאש 90)שאמה הכהן עם ראש העיר בני ברק, ב-2018 (צילום: פלאש 90)

ביום חמישי הוטל הסגר על בני ברק בניסיון לבלום את התפשטות נגיף הקורונה בעיר, המהווה אחד ממוקדי ההתפרצות הגדולים בישראל. ראש העיר רמת גן כתב הבוקר כי בעקבות הודעת המשטרה אתמול על פינוי כמה מ-70 נקודות החסימה בכניסה לבני ברק בשל מחסור בכוח אדם, ניצלו תושבים מהעיר החרדית את הפרצות כדי לחצות לעיר השכנה. בשל כך, הציבה היום עיריית רמת גן גדרות בכמה מנקודות החיבור בין הערים, בהן לא התבצעה אכיפה משטרתית. משרד הפנים הורה מייד להסיר את החסימות, ועיריית בני ברק שלחה את עובדיה כדי להסיר את הגדרות.

מאוחר יותר הכחישו במשטרה את הטענות של שאמה הכהן, והבהירו כי לא היה כל שינוי בפריסת הכוחות בעיר. בהודעת המשטרה נאמר כי "ההיערכות משתנה בהתאם לצורך המבצעי", וכי הארגון אינו סובל מבעיות כוח אדם. עוד נאמר כי אכיפת הסגר על ערים נתונה לאחריותו הבלעדית, ומשכך החלטת עיריית רמת גן התקבלה שלא בידיעתו או בהסכמתו.

שאמה הכהן כתב כי "כל עוד משטרת ישראל לא תחזור לחסום את הנקודות וכל עוד מעבר בין הערים אסור זמנית על פי חוק, ראוי ונכון לסגור ולתחום כל פרצה עד תום ההסגר. הסברתי למפקד המחוז במשטרה דוד ביתן ולראש העיר בפועל רוני נומה כי הפרצות הן קו אדום מבחינתנו, וקיבלתי את הבטחת שניהם שהנושא יטופל במיידית, ולכן הנחיתי את אגף הביטחון להסיר את הגדרות. תמיד נעדיף הסכמות על פעולות חד צדדיות שמעוררות מחלוקת. בריאות הציבור אינה בדיחה". בחודש שעבר אמר ראש העיר כי הסיבה לאי-הקמתה של חומה בין הערים נובעת מהיעדר "סמכות וזמן".

תגיות:כרמל שאמה הכהןמשה גפניבני ברקרמת גן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה