חדשות בארץ

חדשות השבת: 43 מתים מקורונה בישראל, מספר הבדיקות ירדו

משרד הבריאות עדכן כי מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-7,851 - מתוכם 108 מונשמים. מספר המתים טיפס ל-43, לאחר שדיירת חמישית בבית האבות בבאר שבע נפטרה. כל מה שחשוב לדעת

אא

מספר חולי הקורונה בישראל עלה הערב (מוצ"ש) ל-7,851, בהם 126 במצב קשה. לפי משרד הבריאות, 108 מהחולים מונשמים, 166 חולים נוספים מוגדרים במצב בינוני ו-6,839 במצב קל. עוד נמסר כי 427 בני אדם שנדבקו בנגיף החלימו ושוחררו מבידוד.

מניין המתים עלה גם הוא ל-43, לאחר שדיירת חמישית מבית האבות "משען" בבאר שבע מתה בבית החולים איכילוב. החולה, נליה קרבץ, בת 88, סבלה ממחלות רקע. היא עלתה מרוסיה לישראל בשנת 1973 והייתה ניצולת שואה. היא הייתה רופאה מרדימה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, והתגוררה בשנים האחרונות בבית האבות "משען" בעיר, שבו התפשט הנגיף. היא אובחנה כחולת קורונה לפני כשבוע וחצי, ובהוראת משרד הבריאות היא הועברה למרכז הגריאטרי נאות התיכון ביפו. בנה, מיכה, אמר כי המהלך נעשה בניגוד לעמדת המשפחה, שדרשה להעבירה לאשפוז רפואי בבית חולים. אחרי יממה במוסד ביפו, מצבה הידרדר והיא הועברה לאיכילוב.

הנפטרת ה-42 היא בת 67 שסבלה ממחלות רקע קשות שמתה הלילה בבית החולים סורוקה. גם היא התגוררה בדיור המוגן משען בבאר שבע, והיא הדיירת הרביעית מבית האבות שמתה. הקורבן ה-43 הוא בן 76 מאשקלון שמת אמש בבית החולים ברזילי. הוא אושפז לפני יותר משבוע במחלקת הקורונה בבית החולים, ומאז הידרדר מצבו עד שנזקק להנשמה.  

מחדל בדיקות הקורונה נמשך. במשרד הבריאות הורו לצוותי מגן דוד אדום לצמצם את מספר בדיקות הקורונה במתחמי היבדק וסע בשל מחסור בחומרי בדיקה במעבדות. וכך, בעוד שעד יום חמישי התבצעו למעלה מ-7,800 בדיקות, ביום חמישי נערכו 7,294 בדיקות בלבד – ירידה של כ-7% במספר בדיקות הקורונה.

החל מאתמול, המתחמים פועלים במשך שלוש עד ארבע שעות בלבד, ואנשים בבידוד שזומנו להיבדק התבשרו כי התור שנקבע להם נדחה. הצעד על הפחתת היקף הבדיקות מגיע ברקע ההחלטה השבוע להגדיל את מספרן ל-10 אלף ביום, ול-30 אלף ביום עד סוף השבוע הבא.

הסגר על בני ברק. במשטרה הודיעו כי החל מהלילה תיחסם התנועה מבני ברק לשכנותיה. לפי ההודעה, רחוב ז'בוטינסקי שבבני ברק, הגובל בפתח תקוה מצדו האחד וברמת גן בצדו השני, ייסגר למעבר רכבים. ההחלטה התקבלה במסגרת ההכרזה על העיר כאזור מוגבל בתנועה בשל התפשטות הקורונה, מצומת גהה ועד להצטלבותו עם רחוב בן גוריון ברמת גן. מהמשטרה נמסר כי היום הוצבו מחסומים משטרתיים ברחבי העיר, וכי לא נרשמו אירועים חריגים.

אילת: הפרו את הוראות הבידוד ואושפזו בכפייה. שני חולי קורונה תושבי אילת אושפזו הערב בכפייה בבית חולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שהפרו את הבידוד שהוטל עליהם. בעיריית אילת אמרו כי השניים נהגו בצורה שסיכנה את בריאות התושבים בעיר. עם פינויים, החלו צוותי אגף התברואה של העירייה לחטא את האזור שבו הם שהו. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, מסר כי "כך בדיוק צריך לפעול נגד תושבים חסרי אחריות המסכנים בהתנהגותם חסרת התבונה תושבים בריאים" וכי בעירייה ימשיכו לפעול בחומרה נגד מפרי ההנחיות של משרד הבריאות.

"סליחה על האנטישמיות": הלייבור בחרה מנהיג חדש. קיר סטארמר, לשעבר דובר מפלגת הלייבור לענייני הברקזיט, נבחר היום לתפקיד ראש המפלגה במקומו של היו"ר המתפטר, ג'רמי קורבין. סטראמר נבחר ברוב של 56% מהקולות, ויחליף את קורבין שהפסיד לבוריס ג'ונסון השמרן בבחירות לראשות הממשלה בסוף השנה שעברה.

סטארמר, בן ה-57, הוא עורך דין במקצועו, לשעבר ראש התביעה הציבורית בבריטניה. בממשלת הצללים הוא היה השר לענייני הברקזיט, שלו התנגד בחריפות ותמך בקיום משאל עם נוסף. הוא נחשב לאיש שמאל מתון בהרבה מקורבין, והבטיח לעבוד בשיתוף פעולה עם ממשלת ג'ונסון בנושא הקורונה.

"אנטישמיות היא כתם על המפלגה שלנו", אמר סטארמר בנאום הניצחון שלו. "ראיתי את הצער שהיא הביאה לקהילות יהודיות רבות. בשם מפלגת הלייבור, אני מתנצל. אעקור את הרעל הזה מהשורש ואשפוט את ההצלחה על בסיס חזרת המצביעים היהודים ואלו שהרגישו שהם לא יכולים לתמוך בנו יותר".

זמן קצר קודם פרסום תוצאות הפריימריז בלייבור קרא ראש הממשלה ג'ונסון לראשי מפלגות האופוזיציה להתאחד סביב המאמץ לבלום את התפשטות הווירוס בממלכה. "כמנהיגי המפלגות, עלינו להתאחד ולעבוד יחד בשעת החירום הזו. אני מזמין את כל מנהיגי האופוזיציה לפגישת עבודה איתי ועם ראשי משרד הבריאות בשבוע הבא", כתב ג'ונסון.

תגיות:בריטניהמשרד הבריאותלייבורנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה