חדשות בארץ

בדרך לממשלת נתניהו החמישית: ניסנקורן למשפטים, רגב לביטחון הפנים

לראשונה מאז החלו המגעים הרשמיים לפני כשבוע, היום דווח על פריצת דרך משמעותית במשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן, במסגרתו הוסכם על מינויו של נינסקורן לשר המשפטים ושל רגב למשרד לביטחון הפנים. ח"כ טרופר: "המשא ומתן על סף סגירה"

גנץ ונתניהו, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)גנץ ונתניהו, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

המגעים הקואליציוניים בין הליכוד וכחול לבן התחדשו אמש (חמישי), והיום דווח כי הצדדים סיכמו כי הליכוד יוותר על תיק המשפטים לטובת ח"כ אבי נינסקורן מכחול לבן, ותיק ביטחון הפנים יינתן למירי רגב, שתעביר את תיק התרבות והספורט לכחול לבן. ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) אמר היום בריאיון לגלי צה"ל כי "המשא ומתן על סף סגירה".

בינתיים, בכחול לבן משאירים בקנה את האפשרות שיעשו שימוש בסמכותו של היו"ר בני גנץ, המכהן כיו"ר הכנסת, כדי לקדם את יוזמות החקיקה נגד המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה ליצור לחץ על הליכוד להתפשר בדרישותיהם. כך, ב-ynet דווח כי בטיוטת ההסכם נקבע לקדם סיפוח של חלקים מהגדה המערבית, אך ייתכן שהוא יכלול גם הסכמות בינלאומיות. בנוסף, נשקלת האפשרות להעניק חופש הצבעה בנושא.

ניסנקורן. שר המשפטים הבא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ניסנקורן. שר המשפטים הבא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אמש פורסם בחדשות 12 התכתבויות של גנץ שבהן הסביר לסביבתו את הסיבה לחבירתו לנתניהו, תוך הפרת הבטחת בחירות שבמהלכן כונה האחרון "ארדואן". גנץ, שהודה כי המהלך עשוי לעלות בחייו הפוליטיים, כתב: "לא הייתה אופציה לממשלת מיעוט; לא הייתי מוכן להעמיד את החברה בישראל לבחירות רביעיות; וקיפאון פוליטי היה משאיר את נתניהו לבד בממשלה", עוד כתב: "רוב תומכי כחול לבן חשבו שצריך להיכנס, ובלבד שנשמור על תיק המשפטים".

מחלוקת נוספת בין המפלגות נוגעת לזהות יושב ראש הכנסת: בכחול לבן הבהירו שלא יסכימו בשום תרחיש שיו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין, שהפר צו בית המשפט, ישוב לתפקיד, ודורשים שאדם ממפלגתם יאייש את המשרה, בתמורה לתיק החוץ שהובטח לגבי אשכנזי. בליכוד, לעומת זאת, מבקשים שלתפקיד ימונה אדלשטיין, או לוין – המחזיק בדעות ביקורתיות כלפי מערכת המשפט.

לפי הפרסומים אתמול, במסגרת המשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן סוכם על בניית מעון רשמי לממלא מקום ראש הממשלה – כך מטיוטת ההסכם, מפי גורמים המעורים במשא ומתן. בליכוד טענו כי מדובר בדרישה של גנץ, שאמור לכהן עד ספטמבר 2021 כממלא מקומו של נתניהו, שיחליף אותו בתפקיד. מנגד, בכחול לבן אמרו כי מדובר בדרישה של הליכוד, שהתעקש שלא לנשל את נתניהו מהגינונים הרשמיים.

הערכות בכחול לבן הן כי כלל לא ברור שגנץ יעזוב את ביתו שבראש העין לטובת מעון ממלא מקום ראש הממשלה. לדבריהם, הסיכום על כך הושג לפני מספר ימים, אך לא ברור האם גנץ מעוניין בכך. בליכוד הכחישו את הפרסום ומכחול לבן נמסר: "גנץ מתכוון להמשיך להתגורר בביתו בראש העין עד לכניסתו לתפקיד ראש הממשלה בפועל".

תגיות:אבי ניסנקורןכחול לבןהליכודשר המשפטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה