חדשות בריאות

בנט: "אנחנו במלחמה, ניהול המאבק בקורונה חייב לעבור למשרד הביטחון"

בתדרוך לכתבים, קרא שר הביטחון נפתלי בנט להעברתו הדחופה של ניהול משבר הקורונה לידי מערכת הביטחון, כדי שניתן יהיה להחזיר את הכלכלה לסדרה. בנוגע לשאלת הצטרפותה של ימינה לממשלה, ודרישותיה הקואליציונית: "אני לא עוסק בתיקים, ממתין להחלטת נתניהו על מבנה הממשלה וכיוונה. לא מעלה על דעתי שהוא יוותר על החלת הריבונות"

בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט קרא היום (רביעי) שוב להעברת האחריות על ניהול משבר הקורונה לידי מערכת הביטחון: "משרד הבריאות הוא משרד מצוין, אבל הוא לא מומחה בניהול משבר", אמר בתדרוך לכתבים. "יש המון פעולות קריטיות, שדורשות לוגיסטיקת חירום ואלתורים בהיקפים שמעולם הם לא פגשו".

"אני עדיין רואה אור בקצה מנהרת הקורונה. אבל זה תלוי בהחלטות שנקבל", הצהיר שר הביטחון. "דברים שלא נעשה היום – עוד שבוע לא נוכל. הזמן בוער. נתקלתי היום ב- 1,000 מכונות הנשמה במחסנים בישראל, שמוכרים אותם לחו"ל, כי בירוקרטיה כזו או אחרת אומרת 'אנחנו לא רוצים את המכונות האלה'. זה דבר בלתי נתפס. אנחנו חייבים לצאת מהלך המחשבה שהכל בסדר, בנחת. אנחנו במלחמה, ובמלחמה צריך לקבל החלטות, לפעול מהר, באגרסיביות. זה לא קשור למי שעומד בראש המערכת. זה לא אישי. מערכת הביטחון היא הגוף הנכון לעשות זאת".

"אגיד מאוד ברור", הוסיף בנט. "המשימה הבהולה ביותר של מדינת ישראל היא להציל את כלכלת ישראל ואת פרנסת מיליוני אזרחיה, לצד שמירה על בריאותם, ומבלי לאבד שליטה על הקורונה. לא נוכל להחזיר את הכלכלה לסדרה, אם האחריות להובלת המערכה נגד הקורונה לא תעבור לאלתר לידי משרד הביטחון. כל יום שאנחנו דוחים זאת – זה 3 ימים שאנחנו דוחים את החזרת הכלכלה לסדרה".

"בתחילת הדרך, ההחלטות שהתקבלו על ידי ראש הממשלה נתניהו היו מעולות. כרגע, בשבועות האחרונים, אני חושב שאנחנו צריכים להאיץ את העניין. כל יום שאנחנו דוחים את העברת האחריות – מעכב את החזרת הכלכלה".

בנט התייחס לידיעה, לפיה ראש הממשלה נתניהו הנחה את משרד הביטחון להעביר את כל האזרחים השבים מחו"ל לבידוד במלונות הקורונה. לדבריו, שמע על כך לראשונה בתקשורת: "זה יעלה הרבה כסף, ובלי בדיקות המלונות יהפכו למדגרת קורונה". הוא הבהיר, כי משרדו יגבש בשעות הקרובות תוכנית פעולה ליישום ההנחיה, והיא תוצג לאישורו של נתניהו.

בנוגע למגעים הקואליציוניים שמנהל הליכוד עם כחול לבן לקראת הקמת ממשלה, ולשאלה האם ימינה תשתלב בה, אמר בנט: "אני ממתין למה שראש הממשלה יחליט על מבנה הממשלה ועל הכיוון שלה. ברגע שנראה את כל התמונה, ומה הוא מייעד לנו – נשקלל, ונקבל החלטה. נשמח, ומאוד רוצים להיות חלק מממשלת ישראל, בתנאי שזו ממשלה שפועלת בגדול לאור ערכינו".

בנט התחמק מלענות לשאלה בנוגע לדרישותיה של ימינה במשא ומתן: "בימים אלה אני לא עוסק בתיקים, אלא במטושים. אנחנו באמצע מלחמה, אנשים לא מבינים זאת. היא לא פחות משמעותית ממלחמות ישראל, רק שהיא מלחמה מאוד שונה". בתשובה לשאלה, האם החלת הריבונות על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון היא תנאי סף של מפלגתו לכניסה לממשלה, הבהיר: "ברור שזה דבר מובנה, שחייב להיות. אני לא מעלה על דעתי, שראש הממשלה יוותר על הנושא הזה".

במהלך דבריו התייחס בנט לביקורת בתקשורת על הציבור החרדי, בשל ההתפרצות החמורה של הנגיף בריכוזים החרדיים, כדוגמת בני ברק: "יש לנו הרבה ערפל לגבי מה שקורה במגזר החרדי, אבל אסור לתקוף אותו כמעין שעיר לעזאזל. אלו אנשים נפלאים. משלל סיבות, המידע הגיע באיחור לחלקים בציבור הזה. מרגע שהמידע הגיע, הציבור הזה מתנהל באחריות לא פחות משום ציבור אחר. כולנו אחים, ואני מבקש שכל הנימות המזלזלות או התוקפות ייפסקו".

תגיות:נפתלי בנטמשרד הביטחוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה