חדשות בריאות

משבר הקורונה: ישראל החלה לייצר מכונות הנשמה בתוך פס ייצור לטילים

משרד הביטחון, התעשייה האווירית וחברת אינוויטק החלו בייצור סדרתי של מכונות הנשמה מתוצרת ישראל. פס הייצור הוקם בשטח מיוחד בקו לייצור טילים, ו- 30 מכונות ראשונות כבר נמסרו למשרד הבריאות

אא

(קרדיט סרטון: דוברות משרד הביטחון)

מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) ומינהל הרכש במשרד הביטחון, חברת אינוויטק ומפעל הטילים של התעשייה האווירית, השלימו הקמת פס ייצור ראשון מסוגו של מכונות הנשמה מסוג Ventway Sparrow, והעבירו 30 מכונות ראשונות למשרד הבריאות. כך נמסר הערב (שלישי) ממשרד הביטחון

כחלק מהמאמץ הלאומי להגדיל את מספר מכונות ההנשמה בישראל, חברת אינוויטק מרעננה – המתמחה בייצור מערכות רפואת חירום – חברה לתעשייה האווירית לצורך הקמת פס ייצור של מכונות הנשמה, על פי דרישת מנהל הרכש במשרד הביטחון ומשרד הבריאות.

במבצע מיוחד, באמצעות המרכז הטכנולוגי הלאומי במלחמה בקורונה, בהובלת מפא"ת במשרד הביטחון, הוקם בתעשייה האווירית, בתוך ימים, קו ייצור לאספקת מערכות הנשמה מסוג Ventway Sparrow. לפנות בוקר נחנך הקו במפעל המסווג של התעשייה האווירית, והושלמה הרכבה ובדיקה של עשרות מכונות הנשמה ראשונות.

במשרד הביטחון מציינים, כי המנשם מסוג Ventway Sparrow הינו מתקדם מסוגו, מופעל טורבינה, קל משקל ופשוט לשימוש. הוא מאפשר הנשמה איכותית פולשנית ולא פולשנית, לילדים ולמבוגרים. המנשם נבחן לעמידה בתקנים הרפואיים המחמירים ביותר. הוא נמצא כיום בשימוש בתי חולים ושירותי חירום רפואיים, בארץ ובעולם, ומעניק טיפול נשימתי תומך חיים למטופלים במתארים רפואיים שונים, כולל במשבר הקורונה.

לטובת קו הייצור של מכונות ההנשמה, הקצתה התעשייה האווירית את מיטב המוחות שלה ושטח מיוחד בקו ייצור של טילים שלא ניתן להרחיב אודותיהם. קו ייצור המנשמים נבנה על מנת לאפשר את הרחבת יכולות הייצור והבדיקה של מכונות מסוג Ventway Sparrow, בלוח זמנים קצר העונה לצו השעה. מהנדסי הטילים והחלל של החברה התגייסו לטובת המשימה, ועוסקים בהיערכות הנדרשת לטובת ייצור סדרתי של מכונות ההנשמה. 

מעבר לפעילות לבניית קו הייצור והאצתו, משרדי הביטחון והבריאות, יחד עם אינוויטק והתעשייה האווירית, מתמודדים עם אתגרים בינלאומיים בשרשרת האספקה ואל מול ביקושי שיא וקשיים ברכש רכיבים. כל הגורמים במדינת ישראל חברו על מנת להשיג את הנדרש לייצור המנשמים.

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר: "מדינת ישראל חייבת לפתח יכולת עצמאית בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה. אסור לנו להישאר תלויים ברכש ממדינות אחרות. עלינו לפתח עוצמה בלתי תלויה".

תגיות:משרד הביטחוןמפא"תנגיף הקורונהמכונות הנשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה