חדשות בארץ

כתב אישום יוגש נגד צעיר ששלח מסרונים מזויפים בשם משרד הבריאות

לפי מכתב השימוע, הצעיר שיגר ארבעה מסרונים פיקטיביים לשתי נשים, באמצעות אתר אינטרנט המאפשר שליחת מסרונים ממספרים מזויפים. החשוד שלח את ההודעות באופן שהציג את שולחיה כמשרד הבריאות, בהן נאמר כי מכשיר הטלפון שלהן אף אוכן בידי שירות הביטחון הכללי או משרד הבריאות

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) על העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, של צעיר בן 33 ששלח מסרונים פיקטיביים שנחזו למשרד הבריאות לשתי נשים, בהם נכתב כי מכשירי הטלפון שלהן אוכנו על ידי הרשויות. לפי ההודעה שהועברה לחשוד, עדי טפר מראשון לציון, הוא צפוי להיות מואשם בביצוע עבירות של העברת מידע כוזב במחשב והטרדה באמצעות מתקן בזק.

על פי מכתב השימוע, שנשלח על ידי עו"ד עמוס איתן, הצעיר שיגר ארבעה מסרונים פיקטיביים לשתי נשים, באמצעות אתר אינטרנט המאפשר שליחת מסרונים ממספרים מזויפים. החשוד שלח את ההודעות באופן שהציג את שולחיה כמשרד הבריאות, בהן נאמר כי מכשיר הטלפון שלהן אף אוכן בידי שירות הביטחון הכללי או משרד הבריאות.

פעילות אכיפה בכניסה לבני ברק, היום (צילום: גילי יער, פלאש 90)פעילות אכיפה בכניסה לבני ברק, היום (צילום: גילי יער, פלאש 90)

מהמסרונים שנשלחו לאישה הראשונה נוסף כי עשוי להיות מוטל עליה קנס, וכי היא ובני ביתה אף צפויים להיעצר בשל הפרת חובת הבידוד הביתי. מהמסרון אשר נשלח לאישה השנייה נכתב עוד שעליה להתרחק מהאישה הראשונה, שכן היא הפרה את חובת הבידוד הביתי וכי משרד הבריאות צפוי לערוך ביקור בביתה.

התיק נחקר בידי משטרת ישראל באמצעות יחידת הסייבר בלהב 433, כחלק ממדיניות האכיפה עליה הוחלט בפרקליטות, בכל הנוגע לעבירות המבוצעות בקשר עם המאבק הלאומי בהתפרצות נגיף הקורונה בישראל, ובפרט להפצת פייק ניוז (חדשות כוזבות) סביב התפשטות הנגיף.

עוד אמרו בפרקליטות כי מחלקת הסייבר בניהולו של ד"ר חיים ויסמונסקי מטפלת בימים אלו בסוגיית הפצת חדשות כזב, וצפויה להעמיד לדין עוד חשודים. עד כה נפתחו במשטרה 40 חקירות פליליות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב.

במהלך החודש האחרון פעלה הפרקליטות מול 10 חשבונות משתמשים ברשתות חברתיות שהתחזו לדפים רשמיים של משרד הבריאות ומסרו מידע כוזב באשר לנגיף. כמו כן, פעלה המחלקה לגבי אדם שקרא להימנע מלציית להנחיות משרד הבריאות ולהימנע מלדווח לרשויות על תסמיני המחלה. מהפרקליטות נמסר עוד כי הם עומדים בקשר עם הרשתות החברתיות השונות, ובהן טוויטר, פייסבוק ויוטיוב, "על מנת להבטיח שרק מידע אמין בנוגע להפצת נגיף הקורונה יגיע לידי המשתמשים, והכל על מנת למנוע בהלה מיותרת, וחמור מכך – למנוע מצב שבו משתמשים יפעלו באופן שגוי שיסכן את בריאותם כתוצאה מפרסומי כזב". בפרקליטות הדגישו עוד כי לאחרונה הועברו לטיפול מחלקת הסייבר מספר תיקים נוספים של חשודים בנושא, ש"יטופלו בקצב מזורז ויוכרע עניינם בקרוב".

תגיות:נגיף הקורונהפרקליטות המדינהמשרד הבריאותסייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה