חדשות בארץ

תלונה נגד 'ארץ נהדרת' בגין פגיעה בשר התורה הגר"ח קנייבסקי: "ירדו הכי נמוך"

אינספור פעמים הושמו גדולי מנהיגי הציבור החרדי לצחוק וקלון בתוכנית הידועה לשמצה 'ארץ נהדרת', אך לאחרונה החליט ארגון 'בצלמו' לשים לדבר קץ, והגיש תלונה לרשות השנייה בגין פגיעה בכבוד מרן שר התורה - הגר"ח קנייבסקי

אא

אינספור פעמים הושמו גדולי מנהיגי הציבור החרדי לצחוק וקלון בתוכנית הידועה לשמצה 'ארץ נהדרת', אך לאחרונה החליט ארגון 'בצלמו' לשים לדבר קץ, והגיש תלונה לרשות השנייה בגין פגיעה בכבוד מרן שר התורה - הגר"ח קנייבסקי. 

ארגון 'בצלמו' חרט על דגלו שמירה על זכויות אדם באשר הוא, ללא הבדלי מין, גזע או דת. בתלונה שהוגשה טענו נציגי הארגון כי באחד המערכונים של ארץ נהדרת צחקו השחקנים על מנהיג הציבור הליטאי, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. "אף אחד לא מחויב להאמין בבורא עולם, אבל לפחות לא לפגוע במאמיניו המוסרים נפש לדרכם", כתב מנכ"ל הארגון שי גליק לנציבות תלונות הציבור ברשות השנייה. 

גליק טען ובצדק שהתוכנית, בכיכובו של המנחה אייל קיציס - חצתה קו אדום. "הרבה שאינם שומרים תורה ומצוות מצפים למוצא פיו של הרב קנייבסקי, אדם שאין לו בעולמו אלא ד' אמות של הלכה. אדם שבקיאותו עצומה, והתמדתו לאין שיעור. אדם שהחומריות לא מעניינת אותו כלל".

בתלונתו ציין גליק כי לו יצויר שאייל בעצמו או אחד מבני משפחתו יחלו חלילה, "ייתכן מאוד שהוא או מישהו ממשפחתו יהיו בתור אצל רבנים כדי שיתפללו אז בעת מצוקה כה גדולה שהעם, המדינה והעולם עובר". עוד המשיך וטען כי תוכניתו של קיציס עוברת כל גבול בכך שהיא לועגת לשם הלעג וללא שום ערך ומשמעות לצחוק.

"אני מרגיש צורך למחות בעניין באופן מוחלט, ואני מצפה שכבוד הנציב יבהיר שנחצה כאן קו אדום. גם להומור יש גבולות על מי וכיצד ללעוג. אף אחד לא מצפה שתכבדו אותו, על אף שבכל מדינה בה התגוררו היהודים היה כבוד רב למנהיגיהם הרבנים. אך אל תלעגו למי שבעיני רבים מגן ועוזר לדור. אני בוש ונכלים שבימים קשים אלו, זה מה שמראים ופוגעים בציבור החרדי, הדתי והמסורתי. אודה לטיפולך", סיכם גליק את מכתבו. 

תגיות:תלונהארץ נהדרתשר התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה