חדשות בריאות

המאבק בקורונה: המוסד הביא ציוד רפואי נוסף לארץ

המשלוח החדש, שהובא לארץ במבצע מיוחד של המוסד, כולל בין היתר 27 מכונות הנשמה, מטושים ו- 20 אלף ערכות בדיקה לאבחון קורונה. המוסד צפוי להמשיך ולנהל מבצעים נוספים, שנועדו להשלים את החוסרים בציוד רפואי להתמודדות עם התפשטות הנגיף

ראש המוסד יוסי כהן (צילום: פלאש 90)ראש המוסד יוסי כהן (צילום: פלאש 90)
אא

על רקע משבר נגיף הקורונה המחריף בישראל, הושלם הלילה (בין ראשון לשני) מבצע סיוע נוסף של המוסד להתמודדות עם החוסרים בציוד רפואי. ניר דבורי דיווח בחדשות 12, כי לארץ הובא ציוד רב, שכלל 27 מכונות הנשמה, 10 מיליון מסכות כירורגיות ו- 25 אלף מסכות מסוג N95.

המשלוח המיוחד, שהמקור ממנו הגיע אינו ידוע, כלל גם מטושים ו- 20 אלף ערכות בדיקה לאבחון קורונה, וכן 700 סרבלים המיועדים לאנשי מד"א. בהמשך השבוע צפוי לנחות בנתב"ג משלוח של 180 מכונות הנשמה נוספות.

כזכור, לפני כשבוע וחצי דווח כי המוסד הביא לארץ, במבצע מיוחד, 100 אלף ערכות בדיקה לאבחון קורונה. בשבוע שעבר פורסם, כי חצי מיליון ערכות נוספות הובאו לישראל, ממדינה ששמה לא הותר לפרסום. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי המשלוח כלל 400 אלף רכיבים חיוניים לערכות הבדיקה.

בדיון, שנערך ביום חמישי האחרון בוועדת הקורונה של הכנסת, מתחו חברי הוועדה ביקורת על התנהלותו של משרד הבריאות במשבר, בין היתר בכל הקשור למספר מכונות ההנשמה הזמינות בישראל. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בדיון כי במלאי ישנן למעלה מ- 1,500 מכונות הנשמה שמישות וזמינות: "יש עוד 70 מכונות הנשמה במגזר הפרטי, שנשתמש גם בהם. יש עוד 900-800 מכונות מהצבא, שאני מקווה שיהיו זמינות". הוא ציין, כי משרדו החל לפני מספר שבועות במאמצים לרכישת מכונות הנשמה מחו"ל, ובמקביל עובדים על ייצור מקומי שאמור לספק מאות מכונות נוספות: "סך הכל, יעמדו לרשותנו בזמן הקרוב 2,864 מכונות". הוא הוסיף, כי משרדו פועל להשיג אלפי מכונות נוספות, אולם לדבריו "אנחנו לא יודעים להגיד תוך כמה זמן זה יגיע".

תגיות:יוסי כהןהמוסדנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה