חדשות בריאות

דיווח: המוסד הביא מחו"ל 100 אלף ערכות לאבחון קורונה

על פי הדיווח בחדשות 12, המוסד ימשיך בימים הקרובים בעריכת מבצעים מיוחדים להבאת ערכות בדיקה שאותרו במספר מדינות, ובסופם יהיו בישראל כ- 4 מיליון ערכות

ראש המוסד יוסי כהן (צילום: פלאש 90)ראש המוסד יוסי כהן (צילום: פלאש 90)
אא

המוסד בשירות המאבק בקורונה: על רקע הפרסומים על חוסרים בערכות בדיקה לאבחון נגיף הקורונה, דיווח הבוקר (חמישי) ניר דבורי בחדשות 12 כי המוסד הצליח להשיג 100 אלף ערכות בחו"ל, ולהביאן הלילה לישראל במבצע מיוחד.

עוד דווח, כי בימים הקרובים ינהלו המוסד והעומד בראשו, יוסי כהן, מבצעים נוספים להבאת ערכות בדיקה שאותרו במספר מדינות, ובסופם יגיע מספר הערכות בארץ לשיא של כ- 4 מיליון.

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט סיכם אתמול עם המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), כי משרדו יפתח במבצע רכש רחב היקף של ציוד רפואי חיוני ושינועו למדינת ישראל. זאת לאור הצרכים המתגברים של מערכת הבריאות והיכולות הייחודיות של משרד הביטחון לרכש חירום ושינוע בין-לאומי למדינת ישראל.

על פי הסיכום שהושג, בתיאום עם משרדי הבריאות והאוצר, משרד הבריאות יגדיר את הצרכים, ומשרד הביטחון – באמצעות מנהל הרכש ויחידת הממונה על השינוע הבין-לאומי – יאתרו וירכשו בהליך מזורז ציוד רפואי בארץ ובעולם, וישנעו אותו לישראל. עוד סוכם כי נציג של מנהל הרכש ישב באופן קבוע במשרד הבריאות, וירכז את הדרישות ואת התיאום בין המשרדים.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע אמש, כי החל השימוש באמצעים טכנולוגיים של השב"כ לאיתור אזרחים שבאו במגע עם חולי קורונה: "לפני זמן קצר נשלחו הודעות לכ- 400 אנשים, אשר אותרו כמגעים של חולים. בהודעה נמסר להם התאריך בו שהו בקרבת החולה, וכן שחובה עליהם להיכנס לבידוד בית באופן מיידי. בהתאם נמסרה הודעה לחולי הקורונה כי נעשה שימוש במידע המתייחס להשלמת החקירה האפידימיולוגית, לצורך איתור מגעים".

בניגוד להרגלו בימים האחרונים, משרד הבריאות טרם פרסם הבוקר עדכון בנוגע למניין חולי הקורונה. במשרד הסבירו, כי העיכוב נובע מהגידול במספר המעבדות העוסקות בבדיקות הנגיף, שעלה ל- 20, ובכמות הבדיקות ביממה האחרונה, שעלתה ליותר מ- 2,200. על פי העדכון האחרון, שנמסר אתמול אחר הצהריים, אובחנו בישראל 433 נדבקים.

תגיות:יוסי כהןהמוסדנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה