חדשות בארץ

ח"כ תמנו שטה עורקת מיש עתיד לחוסן לישראל

נציגת העדה האתיופית ביש עתיד, חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, הודיעה על חבירתה לחוסן לישראל: "גנץ הוא מנהיג, ששם את ישראל לפני הכל. בשעת מבחן זו, אני בוחרת לתת אמון וחיזוק למהלך האחדות"

גנץ ותמנו שטה (תמונות: יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון, פלאש 90)גנץ ותמנו שטה (תמונות: יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה הודיעה הבוקר (ראשון), כי היא עוזבת את יש עתיד ומצטרפת לחוסן לישראל בראשות בני גנץ.

"החלטתי להישאר בכחול לבן במסגרת חוסן לישראל ולתת גיבוי מלא לראש המפלגה, בני גנץ, בממשלת האחדות שתוקם בקרוב. גנץ הוא מנהיג ששם את ישראל לפני הכל, וזו לא סיסמא אלא עובדה", מסרה תמנו שטה.

"אני מאמינה שבעת המורכבת הזו, הן בשל משבר הקורונה, הפלונטר הפוליטי והשסעים החברתיים, האינטרס הציבורי הוא ממשלת אחדות שתתפקד בצורה מיטבית מול האתגרים העומדים לפנינו למען ישראל. חונכתי על ערבות הדדית ואחדות העם, ואני בוחרת בדרך הזו מתוך הבנה שאנחנו חייבים ללכד ולאחד את החברה הישראלית בעת הקשה הזו".

תמנו שטה, נציגת העדה האתיופית, הודתה לחברי יש עתיד ולעומד בראשם, יאיר לפיד, על "שנים של חברות ועשייה משותפת", והוסיפה: "לא אסתיר, לא קל להיפרד מהמסגרת הפוליטית הראשונה שלי, שהייתה לי בית פוליטי. אך בניגוד להחלטה שנלקחה ביש עתיד שלא להיכנס לממשלת אחדות כעת, אני סברתי אחרת, ועל כן בשעת מבחן זו אני בוחרת לתת אמון וחיזוק למהלך זה".

"אני סומכת על בני גנץ, שבאמת עבורו ישראל לפני הכל, ואהיה לו לעזר כשליחה ונבחרת ציבור. אני תקווה שעוד היום נצא לתקופה פוליטית חדשה, תקופה של אחדות, שבה נתמודד יחד עם האתגרים שלפנינו. כולי תפילה שב"ה נצליח יחד להתגבר במהירות על משבר הקורונה והשלכותיו, ונדע בשורות טובות בכל התחומים", סיכמה תמנו שטה את דבריה.

חבר הכנסת גדי יברקן – שלפני הבחירות ערק מכחול לבן לליכוד – בירך את תמנו שטה על צעדה: "פנינה, כל הכבוד! החלטה נכונה. יש לנו הרבה מה לעשות ביחד בקואליציה. בהצלחה וברוכה הבאה".

על פי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, בפגישה שנערכה הלילה בין גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, סוכם בין היתר כי תמנו שטה תקבל את תיק הקליטה. בתום שבע שעות של פגישה, הודיעו הצדדים כי "הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות. במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם". על פי ההסכם המסתמן, נתניהו יכהן כראש ממשלה במשך שנה וחצי, ויוחלף על ידי גנץ לתקופת כהונה דומה. חוסן לישראל תתמוך בחוק שיאפשר לנתניהו – בתום תקופת כהונתו כראש ממשלה – לכהן כממלא מקום ראש הממשלה וכחבר קבינט, למרות כתב האישום שהוגש נגדו. עם זאת, ככל הנראה הוא לא יכהן בתפקיד מיניסטריאלי.

בעוד תמנו שטה הודיעה על עריקתה מיש עתיד לחוסן לישראל, במפלגתו של גנץ נרשמה התנגדות ראשונה למהלך ההצטרפות לממשלה בראשות נתניהו. חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח, נציגת העדה הדרוזית, הודיעה שלשום כי לא תתמוך בממשלה המסתמנת, ומתחה ביקורת על גנץ: "מנהיגות עם יושרה נמדדת בעתות משבר. מנהיג לא בוגד בעקרונותיו ובציבור בוחריו", כתבה בטוויטר. "באתי לפוליטיקה בכדי להחליף את ממשלת הגזענות, השיסוי וממשלת חוק הלאום, ולא בכדי להיות שותפה לה! אני לא אשב יום אחד תחת המושחת מבלפור". למרות הדברים הנחרצים, לא ברור עדיין האם מריח תפרוש מחוסן לישראל.

הבקשות לפיצולים בתוך הסיעות ומעברים בין מפלגות זקוקות לאישורה של הוועדה המסדרת, שתתכנס בשעה 12:00. כזכור, ביום חמישי הגישו יש עתיד ותל"ם בקשה להתפצל מחוסן לישראל. על הפרק עומד גם רצונם של חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, המשתייכים למפלגת תל"ם, להתפצל ממנה לסיעה משלהם.

תגיות:יש עתידחוסן לישראלפנינה תמנו שטהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה