חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם גנץ: "הבנות והתקדמויות משמעותיות"

בתום פגישה ארוכה במעון ראש הממשלה בירושלים, נמסר מטעמם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, כי הושגו "הבנות והתקדמויות משמעותיות". במהלך היום צפויה להתקיים פגישה נוספת, על מנת להגיע לחתימה על הסכם

(יונתן זינדל, פלאש 90)(יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ נועד הלילה (בין מוצאי שבת לראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפגישה, שהתקיימה במעון ראש הממשלה בירושלים, נמשכה כשבע שעות, והשתתף בה גם חבר הכנסת גבי אשכנזי. בסיומה הודיעו הצדדים כי "הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות. במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם". עוד צוין בהודעה, כי נתניהו וגנץ פועלים "להקים ממשלת חירום לאומית שתתמודד עם משבר הקורונה והאתגרים הנוספים שעומדים בפני מדינת ישראל"

על פי ההסכם המסתמן, נתניהו יכהן כראש ממשלה במשך שנה וחצי, ויוחלף על ידי גנץ לתקופת כהונה דומה. חוסן לישראל תתמוך בחוק שיאפשר לנתניהו – בתום תקופת כהונתו כראש ממשלה – לכהן כממלא מקום ראש הממשלה וכחבר קבינט, למרות כתב האישום שהוגש נגדו. עם זאת, ככל הנראה הוא לא יכהן בתפקיד מיניסטריאלי.

אחת מנקודות המחלוקת שנותרו היא דרישתה של חוסן לישראל שלא להחזיר לתפקידו את יו"ר הכנסת המתפטר, יולי אדלשטיין, וזאת לאחר שסירב למלא את פסיקת בג"ץ. בליכוד דוחים את הדרישה.

גנץ התייחס שלשום להחלטה שקיבל להצטרף לממשלה בראשות נתניהו – מהלך שהוביל לפיצול בכחול לבן: "ביום הזה אני שלם יותר מתמיד. אני שלם כי עשיתי את מה שהעם שלי צריך", כתב בפייסבוק. הוא נימק את החלטתו במצב החירום השורר בישראל בשל משבר הקורונה, וטען כי שותפיו להנהגת כחול לבן, יאיר לפיד ומשה יעלון, התעקשו כי עדיף ללכת לבחירות רביעיות מאשר לנסות ולהגיע לפשרות: "גבי ואני, יחד עם שותפים רבים, החלטנו שאנחנו לא גוררים את ישראל לבחירות בשעת חירום, שתימשך תקופה ארוכה והשלכותיה יהיו ארוכות טווח".

"בימים האחרונים הצעתי כל דרך, בכדי שנישאר ביחד ונבחן את כל החלופות האפשריות", הוסיף גנץ. "הצעתי להם שתפקיד יו"ר הכנסת יועבר אליי זמנית, או לחלופין שנמנה את ח"כ מאיר כהן, אדם ראוי מאין כמוהו, בתנאי שיתחייב לפרוש אם חלילה נתפצל. לצערי הם סירבו, ודקות אחרי שהגשתי אני את מועמדותי, הם בחרו לעזוב את כחול לבן. יאיר, בוגי, שאר חבריי מיש עתיד ומתל"ם, גם היום וגם בעתיד – דלתי תמיד תהיה פתוחה".

"מי שרצה, ודוחף גם כעת, להוציא לקלפיות משפחות שאיבדו את פרנסתן וחרדות לגורלן הבריאותי – שיהיה אמיץ ויאמר זאת בגלוי, חד וברור", הצהיר גנץ. "אין דרך אחרת, לא הייתה דרך אחרת, ואם הייתה דרך אחרת היינו הולכים בה".

לפיד הגיב אמש על האירועים הפוליטיים, ומתח ביקורת על גנץ ואשכנזי: "ההישג הגדול זה שהקמנו אלטרנטיבה שלטונית אמיתית, ואז הם פירקו אותה כדי לזחול לתוך הממשלה שלו". על הקמתה המסתמנת של ממשלה בראשות נתניהו ובהשתתפות גנץ, אמר לפיד: "כשמישהו נכנס עם 14 מנדטים לממשלה של 58 מנדטים – זו לא אחדות".

תגיות:יאיר לפידבני גנץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה