חדשות בארץ

דרמה בכחול לבן: גנץ הדיח את יברקן מהרשימה לכנסת

חבר הכנסת גדי יברקן קיבל הצעה מהליכוד להצטרף למפלגה ולקבל מקום גבוה ברשימת מועמדיה לכנסת. בעקבות המגעים של יברקן עם הליכוד, הודיע יו"ר כחול לבן, בני גנץ, על הדחתו מהרשימה. איש התקשורת שמעון ריקלין הודיע, כי לא יצטרף לבית היהודי

יברקן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)יברקן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע בצהריים (רביעי) על הדחתו של חבר הכנסת גדי יברקן מהרשימה לכנסת, וזאת בעקבות המגעים שניהל על הצטרפות לליכוד. גנץ כתב בטוויטר, כי החלטתו התקבלה בתיאום עם חבר הכנסת משה יעלון, ראש מפלגת תל"ם, במסגרתה הצטרף יברקן לכחול לבן. הודעתו של גנץ באה במקביל לדיווחים על פגישתו של יברקן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של יעלון נמסר, כי הוא הודיע ליברקן "שנוכח התנהלותו והתנהגותו, שמעידה יותר מכל על ערכיו, הוא מודח ממפלגת תל"ם ולא ייכלל עוד ברשימת כחול לבן לכנסת ה- 23".

אלירן טל, כתב ערוץ 20, דיווח הבוקר לראשונה כי גורמים בליכוד פנו ליברקן, נציג העדה האתיופית, בהצעה לערוק לשורות המפלגה ולקבל מקום ברשימתה לכנסת. עקיבא נוביק מחדשות 13 דיווח כי יברקן, המוצב במקום ה- 33 ברשימת כחול לבן, קיבל מהליכוד הצעה למקום ה- 20. עוד דווח, כי הוא הציב אולטימטום בפני כחול לבן לשפר את מיקומו, אחרת יעזוב לליכוד.

בליכוד מעוניינים להציב ברשימה לכנסת פעיל בולט מקרב הקהילה האתיופית, זאת לאחר שבבחירות הקודמות חל סחף לעבר כחול לבן בקרב המצביעים יוצאי אתיופיה. במעריב דווח, כי שם נוסף המוזכר בהקשר זה הוא של העיתונאית צגה מלקו.

בתגובה ראשונה, שמסר ליואב קרקובסקי בכאן חדשות, אמר יברקן כי ההצעה לעבור לליכוד מונחת על השולחן מאז הכנסת ה- 21, וכי בכחול לבן "יודעים הכל כבר חודשיים". לדבריו, הוא טרם קיבל החלטה.

לאחר הבחירות לכנסת ה- 21, שנערכו באפריל 2019, ובשל קשייו של נתניהו בהקמת קואליציה, טענו בכחול לבן כי בליכוד חיזרו אחרי יברקן. על פי הנטען, ליברקן הוצע לערוק לשורות הליכוד כחבר ה- 61 בקואליציה, ולכהן כשר העלייה והקליטה, אך הוא סירב.

 

ריקלין: לא מצטרף לבית היהודי

בתוך כך, נמשך המבוי הסתום בקרע בין מפלגות הימין הדתי, כשנקודת המחלוקת המרכזית היא סביב שילובו ברשימה של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, אמר אתמול כי "בשום אופן" לא יסכים להצטרפותו של בן גביר: "זה יצבע את הציונות הדתית בצבעים כהניסטים ויגרום נזק לדורות". יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, שבחודש שעבר חתם עם בן גביר על הסכם לאיחוד כוחות, הבהיר כי אין בכוונתו להפר את ההסכם. נכון לעכשיו, נראה כי המפלגות שמימין לליכוד ירוצו בשני ראשים: הימין החדש עם האיחוד הלאומי, והבית היהודי עם עוצמה יהודית. בליכוד, ובימין כולו, גובר החשש כי הפיצול עלול להביא להתרסקותן של 2 הרשימות.

איש התקשורת הימני, שמעון ריקלין, הודיע הבוקר כי דחה את הצעת הבית היהודי להשתלב במקום גבוה ברשימה, זאת על אף דיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אליו ודחק בו להצטרף לחיים הפוליטיים במסגרת המפלגה הדתית. "החרמות, השנאות והפילוגים לא מאפשרים לי לקבל בלב שלם את ההצעה של הבית היהודי", כתב בטוויטר. "חבל שאין בכוחה של הציונות הדתית ללמוד מהשמאל להניח בצד את המחלוקות ולהתמקד במטרה המשותפת: ניצחון. מכיוון שלא נראה לי שאני יכול לתרום, אעזור ככל יכולתי מהתקשורת. סדקים בקירות הבית, ואיש לא זז. חבל". אמש הודיעו בבית היהודי, כי העיתונאית שרה ב"ק נענתה לפנייתם להשתבץ ברשימת המפלגה לכנסת.

(עדכון: 14:27)

תגיות:הליכודכחול לבןשמעון ריקליןגדי יברקןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה