חדשות בארץ

גנץ ראש ממשלה ברוטציה, אשכנזי לביטחון והמשפטים לטרופר: כך תיראה האחדות

על אף שגנץ מביא עמו למשא ומתן את חוסן לישראל על 15 חבריה, הוא צפוי לזכות באותו מספר תיקים בממשלה כמו גוש הימין כולו, באופן שיביא כמעט את כל חבריו לשולחן הממשלה. במשא ומתן בין הליכוד לאנשי גנץ סוכם על שמירת הסטטוס-קוו בנוגע למערכת המשפט, כמו גם בנושאי דת-מדינה

גנץ, רבילין ונתניהו (צילום: לע’’מ)גנץ, רבילין ונתניהו (צילום: לע’’מ)
אא

יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, ימונה לשר החוץ וייכנס לתפקיד ראש הממשלה בעוד שנה וחצי – כך לפי המתווה המסתמן שהושג בדיונים עם אנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד סוכם כי ח"כ גבי אשכנזי יתמנה לשר הביטחון, ותיק המשפטים יילקח מידי הליכוד ויועבר לח"כ חילי טרופר ממפלגתו של גנץ. בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות, יקיימו ראשי כחול לבן שנטשו את גנץ לטובת הישארות באופוזיציה – ח"כ יאיר לפיד ומשה יעלון, הצהרה מיוחדת לתקשורת בשעה 20:30 בבית סוקולוב.

גנץ בתחילת החודש (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ בתחילת החודש (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בליכוד אמרו הערב כי הם מצפים שעד הערב ייחתם ההסכם הסופי עם חוסן לישראל, במסגרתו יחליף גנץ את נתניהו בעד שנה וחצי בהסכם שאמור להיות מעוגן בחקיקה שתאושר עוד קודם השבעת הממשלה. עד אז, הוא יכהן כממלא מקום ראש הממשלה.

על אף שגנץ מביא עמו למשא ומתן את חוסן לישראל על 15 חבריה, הוא צפוי לזכות באותו מספר תיקים בממשלה כמו גוש הימין כולו, באופן שיביא כמעט את כל חבריו לשולחן הממשלה. לאחר שיו"ר תל"ם, יעלון, התפצל מחוסן לישראל, לא ברור מה יעשו ארבעת חברי הסיעה הנותרים, בהם צביקה האוזר ויועז הנדל. ייתכן כי גנץ יחבור לקואליציה יחד עם כמה מחברי מפלגת העבודה – בתוכם, עמיר פרץ ואיציק שמולי – אם כי הערכות הן כי מרב מיכאלי תעדיף בכל מקרה להישאר באופוזיציה יחד עם מרצ.

לפיד ויעלון (צילום: פלאש 90)לפיד ויעלון (צילום: פלאש 90)

לפי תרחיש ממשלת האחדות המסתמן, הקואליציה תמנה לפחות 73 חברי כנסת, והממשלה תכלול לפחות כ-30 שרים - מספר השרים הגבוה ביותר מאז 2009, אז מנתה הממשלה כ-30 חברים. בממשלת המעבר הנוכחית מכהנים כ-24 שרים, ובשל המאמצים לכונן אחדות מספרם עשוי לטפס ל-30.

במשא ומתן בין הליכוד לאנשי גנץ סוכם על שמירת הסטטוס-קוו בנוגע למערכת המשפט, כמו גם בנושאי דת-מדינה. תיק ביטחון הפנים, שאותו הבטיח נתניהו למירי רגב, צפוי להישאר בידי הליכוד, ויעקב ליצמן מיהדות התורה ימשיך להחזיק בתיק הבריאות. גורלם של שאר התיקים טרם התברר בשיחות. במסגרת ההסכמות, גנץ צפוי להחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, שיחזיר אותו לנתניהו.

שר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, בירך את גנץ על "הצעד האמיץ" של כניסה לממשלת אחדות בראשות נתניהו. "זה הדבר הנכון לישראל בעת חירום זו". עוד הוסיף בנט כי הדיווחים על הדחתו ממשרד הביטחון הם "פייק ניוז מוחלט" וטען כי ראש הממשלה או מי מטעמו "לא דיברו איתי או עם מישהו מטעמי על כלום".

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה