פיתוח האישיות

הרב אליהו רבי - מהו סודם של אנשים בעלי חוסן נפשי מפותח?

"האם באמת כל אותם אנשים עם מעוף או עם חוסן נפשי גדול כל כך, הם יותר חזקים ונוהגים נכון מאשר האחרים?": המסר השבועי מאת הרב אליהו רבי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלום וברכה מורי ורבותי!

ישנם אנשים עם תעצומות נפש, עם חוסן נפשי, עם חוט שדרה עשוי ברזל, אף אחד לא יכול להם, הם תמיד מאושרים, תמיד שמחים, תמיד טוב להם וכאשר הם רואים בעיה הם קוראים לה התמודדות, אתגר, ומצליחים להתגבר גם עליה.

אחרים לעומתם כאשר רואים בעיה גדולה מידי או משהו למעלה מכפי כחותם הם מיד מתחילים לסגת, לחזור לאחור, להתחבא בקונכיה ולהשלים עם האובדן והחסר.

האם באמת כל אותם אנשים עם מעוף או עם חוסן נפשי גדול כל כך, הם יותר חזקים ונוהגים נכון מאשר האחרים?

תלוי מאוד מה גורם להם לעמוד באותו חוסן נפשי.

אם זה חוסן נפשי סתם של אדם שאומר: "בעשר אצבעותי עשיתי, ובעשר אצבעותי עוד אעשה ואצליח", זה יכול לנבוע משיגעון ואפילו להוביל לאסון, כי אתה אף פעם לא יודע אם מה שעומד מולך הוא באמת אתגר שאתה יכול לעמוד בו או לקרוס, אולי באמת אתה אמור כעת לברוח?

לעומת זאת, אם זה נובע מאמונה בקדוש ברוך הוא שאתה אומר: "כל מה שיש לי עד היום בזכותו יתברך, כל מה שיהיה לי מהיום זה גם בזכותו יתברך ואם הוא מכין לי מלכודת ורוצה שאפול, אני אפול גם בזכותו יתברך ואני יודע שהוא יודע מה שהוא עושה".

חוסן נפשי שלא מגיע עם אמונה, אין לו ואינו נקרא חוסן.

חוסן נפשי אמיתי מלווה באמונה והקרקע היציבה שלו הוא הבטחון בקדוש ברוך הוא, להבין שה' יתברך יודע מה שהוא עושה, ואם הוא מוביל אותי לכאן, אין ניסיון שלא אוכל לעמוד בו, כי אם הוא היה כזה, לא היה מוביל אותי ה' יתברך כלפי אותו ניסיון.

ומה קורה כאשר עוברים את הניסיון בהצלחה? נושאים עיניים לשמיים ומודים לבורא עולם, ומה קורה אם חלילה וחס נפלנו?

גם אז משתקמים, מודים לה', מודיעים לו שאנחנו יודעים שהוא זה שמעורב באותו כישלון כי עשינו ככל יכולתנו, ויחד עם ה' יתברך זוכים לצאת מאותן מהמורות, ולהתחיל התחלה טובה, חדשה וחיובית.

ברוכים תהיו!

תגיות:הרב אליהו רביפיתוח האישיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה