חדשות בריאות

תיעוד: נפתחה מעבדת צה"ל לאבחון נגיף הקורונה

המעבדה תופעל על ידי אנשי חיל הרפואה, בסדיר ובמילואים, בשיתוף פעולה עם רופאים שעובדים במעבדות אזרחיות. היא תבדוק בכל יום מאות דגימות, שייאספו על ידי צוותים המורכבים מאנשי המשטרה הצבאית, חיל הלוגיסטיקה וחיל הרפואה

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

(סרטון: דובר צה"ל)

בבסיס הרבנות הצבאית בצריפין נפתחה היום (שלישי) המעבדה של צה"ל לזיהוי נגיף הקורונה.

למעבדה, הפועלת בשיתוף משרד הבריאות, יכולת לבדוק מאות דגימות קורונה ביום. היא תופעל על ידי אנשי חיל הרפואה, בסדיר ובמילואים, בשיתוף פעולה עם רופאים שעובדים במעבדות אזרחיות. הדגימות ייאספו על ידי צוותי ניוד ייעודיים, המורכבים מאנשי המשטרה הצבאית, חיל הלוגיסטיקה וחיל הרפואה. לטובת הפעלת המעבדה, מוקמת שלוחה ייעודית במוקד "מקול הלב", אליה יוכלו לפנות משרתים עם תסמינים המצריכים בדיקה.

בצה"ל אמרו, כי המהלך הינו חלק מהיערכות הצבא למאבק בנגיף הקורונה. בנוסף, הוא מהווה חלק מהסיוע הלאומי, שצה"ל מעניק בימים אלו למערכת הבריאות האזרחית.

קצין רפואה ראשי, תת-אלוף ד"ר טריף בדר, אמר: "אנו גאים בעבודה המאומצת, שנעשתה על מנת להסב את מעבדת DNA לזיהוי חללים למעבדה שמסוגלת לזהות את נגיף הקורונה בזכות עבודתם המאומצת של אנשי המקצוע בחיל. מהלך זה תורם תרומה משמעותית ליכולת חיל הרפואה לתת מענה למשרתי צה"ל בעיצומה של מגפה זו, וכן תורם לכישוריו של צה״ל".

הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף הרב אייל קרים, הוסיף: "הרבנות הצבאית הינה הגוף האמון בשגרה ובחירום על הטיפול בחללים, ובכלל זה על זיהוים המדויק. כחלק מכך, הוקמה מעבדת ה- DNA בבסיס הרבנות הצבאית כמשלים מתקדם לאמצעים הקיימים. לפני כשבועיים זוהה הפוטנציאל הקיים להסבת המעבדה והמיכון שבה לזיהוי נגיף הקורונה. נמשיך לסייע בכל משימה שתידרש בימים מורכבים אלו".

תגיות:צה"למעבדהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה