זוגיות ושלום בית

"שימי את התמונה איפה שאת רוצה!". אז למה היא לא מרוצה?

אם האישה רואה שלא אכפת לבעלה היכן כדאי לתלות את התמונה, ולא אכפת לו מה שתכין לאכול, וכיצד היא מתלבשת ומתנאה לפניו, הרי זה משדר לה שלא מעניין אותו מה שקורה בבית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רציתי להדגיש לכבוד הרב, שאני בעל שמשתדל לא להקפיד על אשתי, ואדרבה אני נותן לה מרחב תמרון כדי שתרגיש בנוח, ללא כפיה מצידי. לדוגמא: אינני דורש סוג מאכל כלשהו, כדי לא להכביד על אשתי, ואפילו כשאשתי שואלת "מה להכין לך?" - אני עונה לה "מה שנוח לך!". וכן כשהיא קונה תמונה או רהיט כלשהו, אני מאפשר לה להחליט להניחם היכן שהיא רוצה. ובכל זאת, אני מרגיש שיש לאשתי חוסר סבלנות כלפי, הן בביקורות שבאות ונשנות, הן בדרישה לעזרה לטובת המשפחה לסייע בדבר מה בבית, ובדרישה שאגש לחנות להביא איזה מוצר, אף על פי שיש לנו ילדים גדולים בבית, והם מסוגלים לעשות את כל הבקשות הללו בקלות רבה. ואם ח"ו אתנגד לה בטענה: "תבקשי מהילדים שממילא אין להם תעסוקה!", היא תעצים את הביקורת כלפי ביתר שאת. כיצד עלי להתמודד?

* * *

ניתן לראות שבני זוג המרגישים שאינם מוערכים על ידי בני זוגם, נוטים להיות ביקורתיים ופגיעים יותר. לדוגמא: כאשר האישה חשה שהבעל אינו מעריך מספיק את אחריותה, לא אכפת לו והוא לא מתעניין מה שעובר עליה, הן בעבודה והן עם הילדים בבית, האישה נפגעת ומתחילה לזלזל בו ולהיות ביקורתית כלפיו. והגם שהבעל עובד קשה במשך כל היום מחוץ לבית, ובא עייף ותשוש לביתו, הוא תמיד יתקל בפניה הזועפות של אשתו ובטרוניה שבקולה, על כך שהוא לא עושה מספיק לאישה ולבני הבית.

וכן אם האישה רואה שלא אכפת לבעלה היכן כדאי לתלות את התמונה, ולא אכפת לו מה שתכין לאכול, וכיצד היא מתלבשת ומתנאה לפניו, הרי זה משדר לה שבעלה - לא מעניין אותו מה שקורה בבית, ומה שאשתו עושה או מכינה בעבורו. הגם שיש לאשה דעה משלה, היכן לתלות את התמונה ומה להכין לו לאכול, וכיצד להתייפות, מכל מקום חשוב לה מאוד לשמוע גם את דעתו ורצונו, כדי לחוש את חיבורו ושותפותו לחיים המשותפים.

משום כך מובן מדוע האישה מפצירה בבעלה להשתתף ולסייע במטלות הבית, הגם שהילדים הבוגרים נמצאים בבית ואין להם תעסוקה, וזאת כדי לחוש את שותפותו, הערכתו ותמיכתו הרגשית כלפיה.

על כן, בעל שיעניק תחושת שותפות לאשתו, הן ע"י מעורבותו מפעם לפעם במטלות המשפחה, הן בנתינת תמיכה רגשית לקשייה, הן בהתייחסות והערכה לעשייתה, הן בהשתתפות אמתית בחשיבה לספקותיה - הרי שאז יבחין עד כמה שרעייתו מעריכה ומוקירה אותו, ותהיה מוכנה לעשות הכל בעבורו, ואף להפחית את רמת בקשותיה לסיוע ממנו.

כי עצם תחושת החיבור והתמיכה שהאישה מקבלת מבעלה, הרי זה מעמיד אותה במקום הטבעי שלה, וטבעה הוא לעשות לו הכל כדי למצוא חן בעיניו.  

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה". Dp0533165281@gmail.com 

תגיות:שלום ביתזוגיותהרב דניאל פנחסוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה