חדשות בריאות

7 ההנחיות שמשרד הבריאות לא אומר לנו

אחרי שעיינתי בעל כורחי בהוראות משרד הבריאות שצצות מכל מקום אפשרי, נחרדתי לדעת שמשרד הבריאות פיספס כמה וכמה הוראות חשובות, שמלמדת אותנו התורה כדי לחיות חיים מאושרים

  • כ"ז אדר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קורונה, קורונה, קורונה – כמה אפשר כבר?! גם לכם נמאס כבר מלהישאר בבית ולהסתכל על השעמום של השני? נכון, זה מבאס. אבל דווקא בימים האלה חשוב כל כך להישמר.
אלא מה? אחרי שעיינתי בעל כורחי בהוראות משרד הבריאות שצצות מכל מקום אפשרי, נחרדתי לדעת שמשרד הבריאות פיספס כמה וכמה הוראות חשובות, או שמא לא ראו חשיבות גדולה כל כך לפרסם אותן, כי יש כאלה במדינה שלא נאה להם להודיע על הוראות כאלה, שמלמדת אותנו התורה כדי לחיות חיים מאושרים. אז הנה כמה הוראות שהתפספסו להן אי שם במשרד הבריאות.
נבדק, הוכח ומאושר ע"י התורה הקדושה לחיים טובים, קבל עם וקורונה.

1. לא לצפות הרבה בחדשות קורונה – גם לאנשי התקשורת נמאס בסוף
חשיפה ממושכת לאתרי חדשות וצפייה בהם היא נזק חמור, שכן הפחד והעצבות, בייחוד בימים אלה, סוגרים אותנו בבית, והחדשות האלה לא מועילות להעלאת המצב רוח.

2. לרקוד, לשיר, לשמוח! – צריך לשבור את השגרה איכשהו לא?
שימו שירים, תוציאו אנרגיות, תרקדו (ביחד עם משפחה או לבד בחדר) ופשוט תשברו את שגרת הקורונה. זו לא רק שבירת השגרה, זה גם ספורט והוצאת לחצים.

3. שיחה עם ה' יתברך – יש בעיה, למי פונים? לה' יתברך!
מי הביא את הקורונה? ה' יתברך. המוקד שלו פתוח 24/7, גם לחולי קורונה בעצמם. פשוט לפתוח את הפה ולספר לה' יתברך במילים שלכם את מה שאתם מרגישים וחווים, משאלות לבכם לקראת הזמן הקרוב, תפילה על עם ישראל. להוציא את כל מה שיושב על הלב.

4. חשבון נפש – בכל מרוץ החיים צריך סטופ, לא?
הקורונה מביאה איתה עצירה ושינוי השגרת החיים. הגיע הזמן לקחת נשימה עמוקה, להירגע ולחשוב על מהלך החיים. מה עשינו בסדר ומה לא? איפה נוכל לתקן ואיפה התקדמנו? האם אני שמח בחיים, או שמא הקורונה לא שינתה הרבה? האם יש לי פנאי לדברים חשובים, או שדברים פחות חשובים מציפים אותי?

5. לימוד תורה – ה-זכות של עם ישראל
זכות לימוד התורה עמדה לאבותינו ולנו תמיד, גם בזמן הקורונה. בזמן שכל המדענים שוברים את הראש כבר ימים ולילות ולא מוצאים פתרון הולם, התורה ליוותה אותנו והצילה אותנו מכל הדברים הקשים והמצוקות שהיינו בהם, הלא היא תורת חיים. נכון שקשה ללמוד לבד, אבל עכשיו זה הזמן להוכיח את המסירות והדביקות בתורה. לכו על זה!

6. קבלה עצמית – עכשיו זה הרגע!
מכירים את זה שרצינו לקבל על עצמנו משהו, ודחינו אותו עוד ועוד לרגע הנכון?
אז נחשו מה, זה הרגע! קבלו על עצמכם קבלה לזכות עם ישראל, ותדבקו בה עד הסוף.

7. קריאת תהילים – אם רק היינו יודעים...
ספר תהילים נכתב ע"י דוד המלך בכבודו ובעצמו. בכוח אמירת תהילים יש עוצמה רוחנית אדירה להצלחת עם ישראל.
אמר רבי נחמן מברסלב, שהוא תקווה טובה לכל מבקש רחמי ה', והא-ל יתברך יעננו ביום קראו, שכן התפלל דוד המלך לפני הקב"ה על כל מי שלומד תהילים, שתפילתו לא תשוב ריקם.

מובן שיש עוד הרבה הנחיות כאלה, ואתם מזומנים להוסיף עליהן. יהי רצון שנזכה לרפואה שלימה ובריאות איתנה מתוך אמונה עצומה גדולה בקב"ה – "ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה, בוודאי גם שם נמצא ה' יתברך, גם מאחורי הדברים הקשים העומדים עליך, אני עומד".


 

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה