חדשות בריאות

הפרה בידוד ביתי, קיבלה אזהרה מהשב"כ והסבירה: בגלל לפיד

צעירה, שהפרה בידוד ביתי שהוטל עליה, קיבלה התראת סמס מהשב"כ שאיכן את מקומה. לדבריה, לא ידעה שההגבלות כל כך נוקשות: "יש פוליטיקאים שאומרים 'צאו מהבית'. ראיתי שלפיד אמר משהו כזה. אז מי אני בכלל, קטונתי"

חדר בידוד בבית החולים שיבא (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)חדר בידוד בבית החולים שיבא (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

ורד, צעירה תושבת חולון, חזרה לאחרונה משהות של חודשיים בארצות הברית. בהתאם להוראות משרד הבריאות, היא נכנסה לבידוד. עם זאת, לאחר שהפרה אותו ויצאה מהבית קיבלה התראת סמס מהשב"כ, שאיכן את מיקומה.

בריאיון לניב רסקין בחדשות הבוקר בערוץ 12, סיפרה הצעירה מדוע החליטה לצאת מהבית לזמן קצר: "לא ידעתי שההגבלות כל כך נוקשות, שאסור בכלל לצאת מהבית. יצאתי לקנות כמה דברים חיוניים. קראתי קצת כתבות, והתחברתי למה שפוליטיקאים אומרים. ראיתי שלפיד אמר משהו כזה. אני יודעת שביבי ראש ממשלה והכל טוב ויפה, אבל יש חילוקי דעות".

"יש פוליטיקאים שאומרים 'צאו מהבית', אז מי אני בכלל. קטונתי", הוסיפה ורד. "קראתי מה שאנשים אמרו, ואמרתי: אוקיי, אין בעיה, אצא לשעה קלה, אני לא חושבת שזה כזה ביג דיל. אני גם באה מבית מיוחד, אני בת להורים חירשים, אז נושא הבריאות רגיש אצלי. לא הייתי רוצה לסכן אף אחד. לכן לא באתי לעשות אצלם בידוד, כי אמא שלי בקבוצת סיכון, אלא התארחתי אצל חברה".

הצעירה הדגישה כי לא תצא יותר מהבידוד, אך הביעה כעס על המעקב אחריה: "מה זה מסכנת את הציבור? זה לא מסכן. אני לא חושבת שעשיתי משהו חמור, וגם אם הוא חמור – האשמה היא לא עליי. לא הסבירו לי כמו שצריך, בסך הכל נחתתי בארץ ביום שישי, ולא יודעת מה הולך".

כזכור, מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, עורר ביום שלישי שעבר סערה, לאחר שהעלה לרשת סרטון בו התייחס להנחיות משרד הבריאות: "אתם יכולים לקרוא לזה בהרבה שמות, זו לא דמוקרטיה. הלא דמוקרטיה הזו הודיעה לכם היום דבר אחד: שאסור לכם לצאת מהבית. תשאלו את עצמכם באיזו מדינות ממשלה לא נבחרת מודיעה לאזרחים, שאסור להם לצאת מהבית".

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיב על דבריו של לפיד: "האיש איבד כל פרופורציה, זה כבר ברור לכולם שהשנאה המטורפת שלו והרדיפה האובססיבית שלו אחרי ראש הממשלה פשוט העבירה אותו על דעתו".

חבר הכנסת שלמה קרעי כתב אף הוא בחריפות: "הפקרות מוחלטת. אדם בזוי וחסר מעצורים. בשביל 15 שניות של השתלחות בראש הממשלה, מוכן שמגיפה תשתולל בקרב אזרחי ישראל. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה כנגד האיש הזה. ממריד אזרחים להפר צווים לשעת חירום של הממשלה. בושה!".

השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) מתח ביקורת נוקבת על לפיד, ואמר כי דבריו גובלים בחוסר אחריות. "מותר ללפיד לעשות פוליטיקה, מותר לו להחליט שהוא לא רוצה להיכנס לממשלות אחדות. מותר לו אפילו לנסות להרכיב ממשלה עם תומכי טרור, ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "אבל דבר אחד אסור לו לעשות: אסור לו לנהוג בחוסר אחריות, ולגרום לאנשים לזלזל בהנחיות מצילות חיים. בתקופה רגילה קוראים לזה המרדה".

בעקבות הסערה, כתב לפיד בפייסבוק למחרת: "היות ואני רואה שהעניין לא הובן. אני מבהיר: ברור שלא הצעתי להפר את ההנחיה לא לצאת מהבית. כולם חייבים לשמור על הוראות משרד הבריאות. אני כן עומד על עמדתי, שתהיה מאחורי ההנחיה הזו ממשלה לגיטימית וכנסת מתפקדת ומפקחת".

תגיות:יאיר לפידנגיף הקורונהבידוד ביתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה