חדשות בריאות

פג נדבק בקורונה, הידרדרות במצבה של חולה בת 91

פג, המאושפז ביחידת הפגים בבית החולים שערי צדק, אובחן כחולה קורונה לאחר שנדבק מאחת מהעובדות במקום. מבית החולים וולפסון נמסר, כי חלה הידרדרות במצבה של חולה בת 91, והוא מוגדר כעת אנוש

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

פג, המאושפז ביחידת הפגים של בית החולים שערי צדק בירושלים, אובחן היום (ראשון) כנשא של נגיף הקורונה. כך נמסר מבית החולים. לפג בוצעה בדיקה לאבחון קורונה, לאחר שהתברר כי עובדת בבית החולים התגלתה כחולה בנגיף, ככל הנראה בעקבות הדבקה בקהילה. העובדה ביצעה בשבוע שעבר מספר משמרות מצומצם בבית החולים, מתוכן משמרת אחת ביחידת הפגים.

בעקבות החקירה שבוצעה, עלה כי הפג – שנולד במצב קשה, במשקל נמוך מאוד, ועם סיבוכים קשים בשל פגות מוקדמת – נדבק אף הוא בנגיף. בהתאם לכך, ועל מנת למנוע כל אפשרות של מגע, הוכנסו מספר אנשי צוות והורים לבידוד.

משערי צדק נמסר עוד, כי מטופל שהגיע לחדר המיון, עם מחלת רקע קשה מאוד, הופנה לחדר בידוד בשל חשד לקורונה. בעקבות תוצאה שלילית שהתקבלה, הוא הוצא מחדר הבידוד והועבר להמשך טיפול במחלקה פנימית. עם זאת, בדיקה חוזרת התקבלה כחיובית, והמטופל הועבר מיידית למחלקת הקורונה לאחר ששהה שעתיים בלבד במחלקה. במהלך שהייתו במחלקה, הוא נחשף רק בחדר בו אושפז למספר אנשי צוות בודדים שהיו עם מסכות כירורגיות, ל- 2 מטופלים ולמספר בני משפחה. כל הנוכחים הונחו להיכנס לבידוד. בשערי צדק הדגישו, כי ננקטים כל האמצעים למיגון הצוותים ושמירה על בטיחות המטופלים בצורה המחמירה ביותר.

מצבה של חולת קורונה בת 91, המאושפזת בבית החולים וולפסון בחולון, הידרדר הבוקר, והוא מוגדר כעת אנוש. מבית החולים נמסר, כי היא מונשמת. בנוסף אליה, מאושפזים בבית החולים 4 חולים במצב קשה, חולה אחד במצב בינוני, ו- 8 חולים במצב קל.

מבית החולים לניאדו בנתניהו נמסר בצהריים, כי חלה הידרדרות נשימתית מסוימת אצל אחד המטופלים במחלקת הקורונה, והוא נזקק כעת לתמיכת חמצן. בנוסף אליו, מאושפזים בלניאדו 2 מטופלים במצב בינוני ו- 3 חולים במצב קל.

במהלך השבת נודע, כי אשתו של אחד מאנשי הצוות במחלקה לרפואה דחופה בלניאדו אובחנה כחולת קורונה. מהחקירה האפידמיולוגית עלה, כי היא נדבקה במסגרת התפרצות קהילתית במקום מגוריה ולא בבית החולים. הפעם האחרונה בה שהתה בבית החולים הייתה ביום שני שעבר. אנשי צוות שהיו במגע איתה נכנסו לבידוד.

מועצת קריית יערים (טלז סטון) דיווחה בצהריים, כי התקבלה תשובה חיובית לנדבק נוסף מבין התושבים. בכך עלה מניין הנדבקים ביישוב ל- 26.

משרד הבריאות עדכן הבוקר, כי מספרם של חולי הקורונה עלה ל- 945. על פי הנתונים, הנכונים לשעה 8:00, מצבם של 20 חולים מוגדר קשה, 24 במצב בינוני ו- 863 במצב קל. 37 חולים הבריאו, ושוחררו לביתם. 

בסוף השבוע גבה הנגיף קורבן בראשון בארץ – אריה אבן בן ה 88. הוא הובא אמש למנוחות בירושלים, בהלוויה שהתקיימה תחת הנחיות משרד הבריאות, בהשתתפות מצומצמת של המשפחה הקרובה. אנשי חברא קדישא "קהילת ירושלים" טיפלו בכבוד הנפטר, כשהם לבושים בסרבלים ממוגנים.

תגיות:שערי צדקנגיף הקורונהקריית יעריםבית החולים וולפסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה