חדשות יהדות

הג"ר שלמה בינעט קורא להורים בחסידות בעלז: לנקות פחות לפסח

זה לא הזמן לנקות ולשפשף, אלא להשקיע ולתת מעצמנו לילדים, בגשמיות וברוחניות. בכל שנה אנחנו דואגים לנקות היטב כדי להדר במצווה, אך השנה ההידור צריך להיות בחינוך הילדים

  • כ"ו אדר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במערכת השיעורים הקולית של חסידות בעלזא דיבר השבוע הדיין ומו"צ ר' שלמה בינעט שליט"א, וקרא להורים להימנע מניקיון מרובה מדי לקראת הפסח בשנה זו.

לדבריו, בשנה כמו השנה אין צורך להוסיף חומרות. יש לנקות ארון אחד במטבח כדי לאחסן בו מאכלים כשרים לפסח, ואת השאר אין צורך לנקות, אלא רק בימים הסמוכים לפסח להוציא מהם את כל מה שהוא חמץ ממש, בדיוק כמו שכתוב בשולחן ערוך. בליל בדיקת חמץ על אבי המשפחה לבדוק שלא נשאר חמץ ממש בבית.

וכל זה למה? משום שהשנה יש להשקיע את מרב הכוח והאנרגיות בילדים שנמצאים בבית. הילדים זקוקים להורים שלהם – הן ברוחניות והן בגשמיות – והנזק שיכול להיגרם בגלל היעדר המסגרות החינוכיות עלול להיות גדול ובלתי הפיך, כמו שנאמר "האויב תמו חרבות לנצח" – האויב תמו, כלומר הקורונה בעז"ה תלך מאיתנו בשלב מסוים, אך חרבות לנצח – החורבן והנזק עלולים להישאר אצל ילדינו לשנים רבות.

לכן, אמר הרב בינעט, זה לא הזמן לנקות ולשפשף, אלא להשקיע ולתת מעצמנו לילדים, בגשמיות וברוחניות. חשוב לזכור שהאיסור בפסח הוא רק על חמץ! לא על בגדים ישנים, לא על אבק וכדומה. ואף על פי שבכל שנה אנחנו דואגים לנקות היטב כדי להדר במצווה, השנה ההידור צריך להיות בחינוך הילדים, כדי שלא יושפעו מהטכנולוגיה ומהרחוב, ויישארו זכים ויראי שמיים.

הרב הזכיר בדבריו שאצל הרב הקדוש מבעלזא זי"ע היו אוכלים חמץ בשבת הגדול כרגיל, על המפה הרגילה של שבת, ואחרי הסעודה היו מנערים את המפה כדי שהפירורים ייפלו על הקרקע. הוא הזכיר שפירורים קטנים בגודל פחות מכזית הם בטלים ומבוטלים "כעפרא דארעא", כפי שאנו אומרים בסדר ביטול חמץ בזמן ביעור חמץ, ומותר אפילו לראות אותם בפסח, הם אינם בגדר חמץ כלל.

מלבד זאת, את ארונות הבית ברובם אפשר למכור לגוי לפסח, ולהשתמש רק בארונות שממש נחוצים, ואותם לנקות.

החשוב ביותר, אמר הרב, הוא לדאוג שתשרה בבית אווירה של רוגע ושל שלווה, ולבלות עם הילדים, וליהנות יחד איתם גם במצב המיוחד הזה שזימן לנו הקב"ה. וסיים בברכה שנתבשר בבשורות טובות, ישועות ונחמות, שמחלת הקורונה תיעלם לגמרי וכבר נזכה בקרוב לביאת המשיח במהרה בימינו.

תגיות:פסחניקיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה