חדשות בארץ

אדלשטיין: כחול לבן עסוקים ב"פוליטיקות קטנות", אכנס את המליאה בשבוע הבא

בתגובה להאשמות נגדו כי הוא פועל בשליחות ראש הממשלה לשתק את הכנסת, האשים יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את כחול בשבירת המוסכמות הפוליטיות: "מהיום הזה אנחנו עוברים כנראה לשיטה האמריקנית – 'המנצח לוקח את הכל'". הוא הבהיר, כי יכנס בשבוע הבא את המליאה כדי להצביע על הקמת הוועדה המסדרת: "לא סגרנו את הכנסת"

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב הבוקר (חמישי) למתקפה החריפה עליו מצד כחול לבן, לאחר שלא נענה לדרישתה לערוך הצבעה על הקמת הוועדה המסדרת ועל החלפת היו"ר ונעל את ישיבת המליאה. "לא סגרנו את הכנסת", אמר בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל. "אני לא מתכוון לעכב, אביא את זה בשבוע הבא להכרעת המליאה. יקומו ועדות בהכרעת המליאה".

אדלשטיין האשים את כחול לבן ב"פוליטיקות קטנות", ובשבירת המוסכמות שנהגו לאורך שנות קיומה של הכנסת. "במשך 22 כנסות הוועדות תמיד קמו בהסכמה", אמר. "מהיום הזה אנחנו עוברים כנראה לשיטה האמריקנית – 'המנצח לוקח את הכל'. מעכשיו והלאה, מי שיש לו 61 ח"כים יקח את הכול בכנסת ולא ייתן כלום לאופוזיציה. כחול לבן פועלים כך, כי כרגע הם יכולים".

לדברי אדלשטיין, הוא הציע "לעשות שביתת נשק" למשך שבוע, ולהקים את הוועדות החיוניות בהרכב מצומצם עד להשגת הסכמות, אך בכחול לבן טרפדו את הצעתו: "לפי ההצעה שלי, ועדת החוץ והביטחון יכלה לשבת כבר אתמול ולפקח על כל הנושא של איכון הטלפונים. ביקשתי להשבית פוליטיקה קטנה לשבוע ולהתחיל לעבוד למען אזרחי ישראל, אבל יכול להיות שיותר חשוב לעשות שרירים".

בתגובה לגורמים בכחול לבן שכינו אותו "בריון שכונתי", אמר יו"ר הכנסת: "בשבוע הבא הכל יתהפך. אני אביא את הנושא למליאה, ובכחול לבן יגידו שאני עושה את עבודתי כמו שצריך כיו"ר כנסת, ובצד השני יגידו 'הוא נכנע לתכתיבים של כחול לבן, הם השפילו אותו והוא נכנע להם, ולמה הוא משתף איתם פעולה'. אני פועל כיו"ר כנסת. כל החלטה ומעשה שלי נעשו כדי למנוע הידרדרות לבחירות רביעיות. לא חיכיתי לקורונה, גם בכנסת הקודמת פעלתי להקמת ממשלה רחבה. אני לפחות עקבי, בשונה מכמה אנשים שהולכים עם הרוח".

בהתייחסו לאיום של כחול לבן לעתור לבג"ץ, אמר אדלשטיין: "מאז שנבחרתי לכנסת ב- 1996, מעולם לא פניתי לבג"ץ. תמיד ניסיתי לפתור את הסוגיות האלו כחבר כנסת. אני לא בעד הליכה לבג"ץ בשום נושא. אני מציע לכולם – להיות בני אדם זה לזה, ואם יש מחלוקות – לפתור אותן בכנסת, בהצבעות, אבל גם תוך כדי התחשבות במצב".

יו"ר הכנסת הבהיר, כי כינוס המליאה בשבוע הבא יתנהל לפי כל הנחיות משרד הבריאות, וכי במהלך הדיון חברי הכנסת לא ישבו בה יחד: "אני לא מתכוון לסכן את חברי הכנסת, אבל גם לא 700 העובדים של הכנסת. נפעל לפי כל ההנחיות".

כאמור, אדלשטיין הודיע אתמול אחר הצהריים על נעילת ישיבת המליאה מבלי שנערכה הצבעה על הקמת הוועדות, וזאת לאחר שלא הושגו הסכמות בין שתי המפלגות הגדולות. בכחול לבן זעמו, והאשימו כי "אדלשטיין פועל לרמוס את הדמוקרטיה הישראלית בשליחות בנימין נתניהו. המשבר שבו מצויה ישראל מחייב כנסת פעילה, שעובדת למען האזרחים. נעתור לבג"ץ כדי לעצור את הטירוף".

ראש הממשלה נתניהו הגיב אמש על האשמות כחול לבן, כי הוא פועל לשתק את פעולת הכנסת. "כחול לבן רוצים לבצע בכנסת מחטפים לא דמוקרטיים, שלא נוכל להסכים להם", כתב בפייסבוק. "בנוסף דרשנו מהם להתחייב שתומכי טרור לא יעמדו בראש ועדות. לא קיבלנו תשובות לכך. לצערי, גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור".

"אני קורא לכחול לבן להפסיק להפיץ פייק ניוז ולעסוק בעסקנות פוליטית, במקום להצטרף לממשלת חירום לאומית כדי להילחם למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל", הוסיף נתניהו. "הפוליטיקה יכולה לחכות כמה חודשים. זה הזמן למנהיגות, לאחריות לאומית ולעבודה משותפת. אפשר וצריך להקים ממשלה עכשיו – זה מה שהמדינה צריכה, וזה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

תגיות:יולי אדלשטייןכחול לבןבחירות 2020נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה