חדשות בריאות

משרד הבריאות: החל השימוש באמצעים הטכנולוגיים למאבק בקורונה

לאחר ששרי הממשלה אישרו את השימוש באמצעים טכנולוגיים של השב"כ לצורך מאבק בנגיף הקורונה, החל משרד הבריאות בשליחת הודעות לכ- 400 אנשים, שאותרו כמי ששהו בקרבתם של חולים

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי) על התחלת השימוש באמצעים טכנולוגיים לאיתור אזרחים שבאו במגע עם חולי קורונה.

"במטרה לייעל את תהליכי החקירה האפידימיולוגית, לקצר את ההליך ולהגיע באופן מדויק ככל הניתן למגעים של חולי קורונה, אנו מתחילים את השימוש באמצעים טכנולוגיים", נאמר בהודעת המשרד. "לפני זמן קצר נשלחו הודעות לכ- 400 אנשים, אשר אותרו כמגעים של חולים. בהודעה נמסר להם התאריך בו שהו בקרבת החולה, וכן שחובה עליהם להיכנס לבידוד בית באופן מיידי. בהתאם נמסרה הודעה לחולי הקורונה כי נעשה שימוש במידע המתייחס להשלמת החקירה האפידימיולוגית, לצורך איתור מגעים".

נוסח ההודעות שנשלחו:

1. הודעה לחולה בקורונה:

[שם פרטי] שלום,

בהתאם לתוצאות הבדיקה, לפיה חלית בקורונה, מבוצעת חקירה אפידמיולוגית כדי לאתר אנשים שנחשפו אליך.

לצורך השלמת החקירה משתמשים באמצעים טכנולוגיים, לפי תקנות שעת חירום.

המידע ישמש את משרד הבריאות רק למטרה זו וימחק בתום הצורך.

מידע בקישור go.gov.il/corona 

לאימות ניתן לחייג 5400*

בברכה

שירותי בריאות הציבור

2. הודעה למי שאותר כמגע של חולה:

[שם פרטי] שלום

לפי חקירה אפידמיולוגית היית בתאריך [==/==/==] ליד חולה קורונה.

עליך להיכנס מייד לבידוד עד [==/==/==] להגנה על קרובייך והציבור.

אם יש לך חום, שיעול וכו' נא להתקשר למד"א - 101.

מידע נוסף בקישור go.gov.il/corona

לאימות ניתן לחייג 5400*

המידע ישמש רק למטרה זו וימחק בתום הצורך.

בברכה

שירותי בריאות הציבור

כזכור, הממשלה אישרה אתמול (בין שני לשלישי) את התקנות לשעת חירום, המאפשרות שימוש בכלים הדיגיטליים של השב"כ במטרה לסייע במאבק נגד התפשטות הקורונה. התקנות אושרו פה אחד בדיון טלפוני, שהתקיים בהשתתפות הייעוץ המשפטי. בכחול לבן מתחו ביקורת חריפה על אישור המהלך באמצעות תקנות לשעת חירום, תוך כדי עקיפת הכנסת. האמצעים, שיופעלו על ידי שירות הביטחון הכללי, כוללים איכון וניטור של טלפונים סלולריים, בדומה לפעילות המבוצעת במסגרת המאבק בטרור.

על פי מתווה התוכנית, יתבצע מעקב אחרי הטלפונים הסלולריים של חולי קורונה, כדי לוודא שהם עומדים בהגבלות הבידוד. המעקב הטכנולוגי אחרי המסלול שעברו החולים בטרם נכנסו לאשפוז או לבידוד יאפשר להתחקות אחרי האנשים ששהו בקרבתם, ולהתריע בפניהם – בהודעה למכשירם הנייד – כי עליהם להיכנס לבידוד.

בעקבות האישור בממשלה, נמסר מטעמו של ראש השב"כ, נדב ארגמן: "שירות הביטחון הכללי נענה לבקשת הדרג המקצועי במשרד הבריאות, מתוך אחריות לאומית והבנה שיש בידינו לסייע בהצלת חיים של אזרחי מדינת ישראל. הפנייה התקבלה בשב"כ, לאחר שהתברר שלרשויות אחרות במדינה אין את היכולות הטכנולוגיות הנדרשות, כדי לסייע במאמץ זה".

"לאחר שהתקיים בירור ראשוני, ממנו עלה כי לשב"כ היכולות המתאימות, התקיימה שורה של דיונים עם גורמי משרד המשפטים, בראשות היועץ המשפטי לממשלה, אשר נתן את אישורו לשילוב היכולות הטכנולוגיות של שב"כ במאמץ הלאומי, לצורך הצלת חיים. שב"כ ער לכך שמדובר בעיסוק החורג מפעילותו השוטפת בסיכול טרור, ולכן הבקשה נדונה ואושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ונקבעו מנגנוני פיקוח ובקרה סדורים בתהליך".

"כראש שירות הביטחון הכללי, אני מבקש להבהיר כי רגישות העניין ברורה לי היטב", הוסיף ארגמן, "ועל כן הוריתי כי רק קבוצה מצומצמת מאוד של אנשי שירות תעסוק בנושא, וכן כי המידע לא יישמר במאגרי השב"כ. כמו כן, המידע יימסר ישירות למנכ"ל משרד הבריאות או לראש שירותי בריאות הציבור, אשר יעשו שימוש במידע רק לצורך מתן הנחיות שתכליתן הצלת חיי אדם. אני מבקש להדגיש, כי שב"כ לא יעסוק בשום שלב באכיפה או פיקוח על חייבים בבידוד".

תגיות:שב"כמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה