זוגיות ושלום בית

כשהבעל מעדיף להיות במקום אחר במקום בבית

טוב לו, נוח לו ונעים לו להימצא בסביבת חברים או משפחה, שמהם הוא מקבל משוב חיובי, משוב עם חיוך, משוב עם הארת פנים, משוב של הערכה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני אישה שמשקיעה את כל כולי בתפקוד הבית ובטיפול בילדים, ולכן חשוב לי שבעלי יהיה גם הוא חלק ניכר מתפקוד הבית ומניהולו, כדי שנוכל יחדיו לתת את כל הטוב לבית ולילדים. אולם לצערי הרב, בעלי שוכח את עצמו ואת המחויבות שלו לאישה ולילדים בכל הזדמנות אפשרית. הוא יכול להתעכב לאחר סיום עבודתו עם חבריו, לשוחח איתם ארוכות, ולשכוח את הבית ואת המשפחה שמחכה ומצפה לעזרתו. וכן, כשהוא יוצא מהבית ואומר: "אני קופץ להורי לכמה דקות כדי לעזור להם במשהו" - הוא שוכח את עצמו ומגיע אחרי שעתיים ואפילו יותר. האם יש דרך להתמודד עם הבעיה הזו?

* * *

חשוב להבין, הבעל לא שוכח את עצמו, אלא בוחר להימצא בחברת אנשים, או במקומות שבהם הוא לא מרגיש מאוים. טוב לו, נוח לו ונעים לו להימצא בסביבת חברים או משפחה, שמהם הוא מקבל משוב חיובי, משוב עם חיוך, משוב עם הארת פנים, משוב של הערכה. בעצם, הבעל אוהב להיות במקומות שבהם לכל עשייה או הקשבה שלו, יש מי שטורח לומר לו "תודה" עם חיוך.

כשהוא נמצא בחברת הוריו, הוא יודע שמעבר לארוחה טובה שאמו תפנק אותו, הוא גם יזכה לקבל ברכות ותודות על כל פעולה קטנה שהוא יעשה. ולא זו בלבד, אלא הוא יזכה להערכה, להערצה ולמחמאה מצד הוריו, שהוא כמעט "כמו" חשמלאי, ושהוא "מבין" באינסטלציה על כל דבר פעוט שעשה, בכך שהחליף להוריו את המנורה בסלון, וסידר את הברז שדלף.

במידה והבעל יידע ויהיה משוכנע שעל כל פעולה פשוטה שהוא עושה בבית, כגון להוריד את הכלים שאכל בהם, או גם לשטוף אותם, או לסדר את השולחן לאחר שאכל עליו, הוא יקבל מחמאה בתוספת חיוך וביטוי הערכה, כגון: "אני מעריכה מאוד את זה שאתה מפנה את הכלים... זה משמח אותי ששטפת אותם... זה מקל עלי מאוד" - הרי שזו תהיה הערובה שיהיה לו נחמד וטוב להימצא עוד ועוד במקום שכזה.

על כן, יש לאישה לשים לב על כל פעולה שבעלה עושה, להעצים את טוב לבו ואת השתדלותו בעזרה לבית, לאישה ולילדים, ולהודות לו על כך. ולאו דווקא בענייני הבית, אלא בכלל להתרגש מפעולותיו ומכל הדברים המעניינים אותו, להעריץ את חכמתו, את ניסיונו, לצחוק מבדיחותיו ולתת לו את התחושה שהוא אכן רצוי ומוצלח.

זה ייתן לבעל את החשק ואת הרצון להוכיח לאישה ולבית עד כמה שלבו טוב ודואג, ושאכפת לו מכולם. כי כפי שציינו אותו בבית, ונתנו לו את התדמית החיובית שהוא אהב ורצה כל כך לשמוע, כן ירצה הבעל לשמר מכל משמר את תדמיתו החיובית שהחתימו אותו בה לאורך זמן בעיני בני ביתו.

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה". Dp0533165281@gmail.com 

תגיות:שלום ביתזוגיותהרב דניאל פנחסוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה