חדשות בריאות

איך להעביר את זמן הבידוד הביתי? קבלו את הרעיונות המדליקים ביותר

חולים בקורונה? כלואים בבית בבידוד? הנה עשרות רעיונות איך להעביר את הזמן בכיף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נוכחות אינטנסיבית של כל בני המשפחה בבית מחייבת אותנו להיערך נכון, לחדש את מלאי היצירתיות, ולהגביר את מלאי החיוכים והחיבוקים. לפניכם רעיונות נהדרים איך להעביר את התקופה המאתגרת הזו לזיכרון ביתי נעים ומחבק.

1. ללמוד משהו חדש. הזדמנות נפלאה להעשיר את הידע - דבר שבשגרה הסוחפת והעמוסה אין לנו יכולת לעשות. נצלו את ימי הבידוד ללמוד בעצמכם או ללמד את הילדים: משניות, פרקי תנ"ך, שפה חדשה, נגינה, מדעים. זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת העשיר את העולם התורני והאינטלקטואלי שלכם ושל הילדים. אז מה תמיד חלמתם לעשות ולא הספקתם? עכשיו זה הזמן.

2. קצת נוסטלגיה שלפו את אלבומי התמונות הנשכחים ושבו להתרפק על תמונות הילדות שלכם. חוויה מצחיקה ומרגשת שמעבירה את הזמן בכיף.

שייכים לעידן הטכנולוגי, ואין לכם תמונות מודפסות? זה הזמן לשלוח לפוטו, לקבל הביתה עם שליח חזרה, ולהעביר שעות רבות של מיון באלבומים ושפע נוסטלגיה מענגת.

3. מסעדה ביתית. מי אמר שכדי ליהנות מארוחה מושקעת יש ללכת למסעדה? היו יצירתיים, בחרו שלוש מנות מיוחדות וטעימות ובשלו לכל המשפחה סעודה אמתית. השקיעו גם בדברים הקטנים: עריכת השולחן, קיפול מפיות, נרות ופרחים.

4. קליפ משפחתי. אתרו את כל התמונות והסרטונים שצברתם עם השנים, וערכו אותם לקליפ משפחתי מושקע במובי-מייקר.

5. גבו את המחשב. עוד לא עשיתם את זה עד היום? נצלו את החופשה הכפויה ומהרו לגבות את המחשב שלכם.

6. התנדבו. לכולם קשה, אבל יש כאלה שקשה להם יותר. יש לכם שכן בודד? קרוב משפחה בודד? משפחה בבידוד שזקוקה לעזרה? הציעו עזרה, הרימו טלפון, הציעו לו עזרה במה שאתם יכולים. זאת בהנחה ואתם רק מסתגרים בבית, אך אינכם חייבים בבידוד בעקבות חשיפתכם לחולה מאומת.

7. פאזל ענק. קנו פאזל ענק של מאות חלקים, תרמו את הילדים למשימה, ובסופה תתקבל תמונה נפלאה. מסגרו את התמונה, תלו בבית, וזו תהיה עבורכם מזכרת נהדרת מתקופה בלתי נשכחת...

8. היכנסו לראש של פסח, אבל בכיף. ערכו שטיפה יסודית, קרצפו את כל הבית, עם וחמר ניקיון ריחני. כשתסיימו, אתם עוד תודו לעצמכם.

9. תחשבו יצירתי. נסו לגוון את מראה החדר. לעיתים הזזה של המיטה לצד אחר של החדר, או מעבר של השידה לפינה אחרת יכול לשוות לחדר מראה חדש. נסו, ללא תתחרטו.

10. מתי אם לא עכשיו? תקופת בידוד משפחתית בבית זה בדיוק הזמן לערוך סדר פסח. קדימה: רוקנו מדפים, ארונות, מגרות, תיקים. זו ההזדמנות לרענן את החפצים שלנו ואת הנפש שלנו מכל המיותר. אז קדימה.

11. כיבוד הורים. הציעו עזרה להורים שלכם, בהתאם ליכולתכם. הם ישמחו אם תסייעו להם לשמור על האחים, לעשות קניות או כל דבר אחר. ההורים שלכם מבוגרים יותר? חשבו מה ישמח אותם, ולמה הם זקורים בעת מתוחה זו, עשו זאת בשמחה ובמאור פנים.

מה עושים בזמן בידוד? הרב זמיר כהן עם עצות מחזקות שחייבים לאמץ:

12. דברו עם בורא עולם. אם עד היום התחמקנו והיו לנו אלפי תירוצים ועיסוקים, עכשיו כבר אי אפשר להתחמק: 5 דקות ביום עם בורא עולם שישנו לכם את החיים. התחילו לדבר עם ה’. ספרו לו על עצמכם, דברו איתו כמו בן שמדבר עם אבא, תאמרו לו תודה על כל מה שיש לכם, ספרו על הפחדים והחששות, ותבקשו. גם אם אתם לא מצליחים לדבר, תנו ללב לדבר במקום. גם שתיקה עם ה’ היא טובה מאוד.

13. התכוננו לשבת. קומו ועשו משהו אחד לכבוד שבת קודש: צחצוח כלי הכסף, הכנת מנה אחרונה מיוחד במינה, אפיית חלות, גיהוץ הבגדים, ניקיון יסודי של הבית כבר אמרנו?

14. קראו תהילים לאט, מתוך מחשבה. כאשר מתפללים לאט לאט, מרגישים טעם גן עדן בתפילה. נסו זאת עכשיו.

15. למדו תורה. מגוון אפשרויות קיימות בפניכם: לבד, בחברותא טלפונית (אם נאסר עליכם לצאת מהבית) או חברותא אמיתית בבית הכנסת, הרצאות מרתקות באתר הידברות, למדו עם הילד את פרשת השבוע.

16. משפחה במטבח. חלקו ביניכם את העבודה, היכנסו יחד למטבח. חלקו את המשפחה לצוותים, ומנו כל צוות להכין ארוחה כטוב בעיניו. כמובן, כולל ניקיון המטבח לאחר ההכנה.

17. סליחה מהלב. לכל אחד מאיתנו (כמעט) יש משהו שרובץ על המצפון. המורה מכיתה ד'? המדריכה מהתיכון? השכנה מהדירה שלפני הקודמת? זה הזמן. גייסו אומץ, נשמו נשימה עמוקה. השיגו את מספר הטלפון שלה, והתקשרו לבקש סליחה. התחשובה הטובה שלכם אחרי השיחה הזו תצדיק את המאמץ והאומץ.

18. למדו ספר קודש. בחרו את אחד מספרי הקודש שעמנו בורך בו, ולמדו אותם, כל יום קצת, אפשר עם הילדים ואפשר לבד. הנה כמה הצעות: קיצור שולחן ערוך, שמירת הלשון, שמירת שבת, משנה ברורה, חובות הלבבות, מסילת ישרים, אורחות צדיקים, תומר דבורה, תניא, ליקוטי מוהר”ן.

19. טלפון למישהו שנזקק לכך. יש לכם קרוב משפחה או מכר בבידוד? הרימו אליו טלפון. עודדו גם את הילדים לעשות זאת לחבר בודד מהכיתה.

20. השלמות. מתי אם לא עכשיו זה הזמן להשלמות חשובות, ולמשימות שדחינו תמיד? נצלו את הזמן למילוי טפסים לביטוח לאומי, מס הכנסה, ביטוחים שזנחתם, תכניות חיסכון, ושאר משימות טכניות, אשר ניתן להשלים באופן וירטואלי או בטלפון.

21. המשימה שאסור להחמיץ: חפשו ומצאו את הטוב במצב הנוכחי, בבידוד שנכפה עליכם. ערכו רשימה של לפחות 10 נקודות טובות במצב החירום הנוכחי שנקלעה אליו המדינה כולה, וכל אחד באופן פרטי.

22. תינוקות של בית רבן.  במסכת שבת אמרו רבותינו כי אין העולם מתקיים אלא בשביל הבל תינוקות של בית רבן, כלומר: הבל הפה היוצא מפיותיהם של תינוקות של בית רבן הוא השמירה הגדולה ביותר שלא יבוא המשחית לחדרי ישראל. על כן היו יצירתיים, היכנסו לראש של ילדיכם וחשבו איך אפשר להרבות את לימוד התורה שלהם. אולי מבצע משניות? לימוד פרק יומי? לימוד משותף עם ההורה? מבצע נושא פרסים? סומכים עליכם שתמצאו את הדרך להרבות את לימוד התורה שיגן על כולנו.

איך מתמודדים באמונה עם הניסיון של המגיפה המשתוללת? כיצד נוכל למנף את התקופה הקשה להתפתחות אישית וכללית? והכי חשוב, מה ניתן לעשות על מנת להפחית את מפלס החרדה? הרב זמיר כהן עושה סדר עם דברי חיזוק ועצות מעשיות להמשך חיים תקינים ורגועים. הרצאה חובה:

תגיות:תעסוקהרעיונותבידודנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה