פיתוח האישיות

עובדים מהבית בגלל הקורונה? 9 טיפים שיעזרו לכם

לא לכל אחד קל לעבוד מהבית. אם גם אתם נאלצים להעביר את העבודה מהמשרד אל הסלון הביתי, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם

  • כ' אדר התש"פ
אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מקומות עבודה רבים עוברים בימים אלה למתכונת של עבודה מהבית בעקבות בהלת הקורונה. בחלק מהמקומות פוצלה העבודה, כך שבכל זמן נתון רק חלק מהעובדים יעבדו מהבית, ובמקומות אחרים העבודה נעשית מהבית באופן מלא.

לא לכולם קל להתמודד עם עבודה מהבית, לעיתים קרובות זהו אתגר לא פשוט, שדורש גם משמעת עצמית גבוהה. אספנו עבורכם כמה טיפים שיסייעו לכם לעבוד מהבית בצורה הטובה והיעילה ביותר.

 

9 טיפים לעבודה יעילה מהבית

1. עבודה מהבית היא לא חופשה, אלא עבודה לכל דבר. לכן אל תלכו לישון מאוחר. שמרו על שעת השינה הרגילה שלכם, וכך גם על שעת הקימה.

2. כשאתם קמים בבוקר, התלבשו כאילו אתם עומדים לצאת מהבית. כשנשארים בפיז'מה, מרגישים בפיז'מה... מצב הרוח יורד וכך גם המוטיבציה. הכינו את עצמכם לעבודה כמו בכל יום רגיל, ונצלו את הזמן שהרווחתם על חשבון הנסיעה לעבודה – לארוחת בוקר טובה ורגועה.

3. איפה אתם עובדים? אם אתם עובדים עם מחשב נייד ויכולים למקם אותו במספר מקומות בבית, אל תעברו ממקום למקום. קבעו לכם מה תהיה פינת העבודה שלכם, ודאגו שהיא תהיה נעימה ושקטה ככל האפשר.

4. הבית מפתה מאד – פה להכניס בגדים למכונת הכביסה, שם לבשל משהו מהיר או לנקות... אבל אתם בעבודה! הכינו לעצמכם רשימת משימות מסודרת למהלך יום העבודה, ולוח זמנים ברור, כדי שתהיו יעילים. אם יש לכם אפשרות לעבוד בשעות גמישות, תוכלו להכניס מידי פעם במהלך יום העבודה גם מטלות ביתיות, ולהמשיך את העבודה לאחר מכן – אך הקפידו לשמור על סדר היום ועל המטלות הנדרשות.

5. משום כך גם השתדלו להכניס את המטלות האהובות עליכם פחות – דווקא לתחילת יום העבודה. כך תיפטרו מהם במהירות, ותוכלו לבלות את שאר היום בעבודה האהובה עליכם.

6. הכניסו ללוח הזמנים של העבודה גם זמני הפסקות, בדומה למה שקורה אצלכם בעבודה: הפסקות קצרות להתאווררות, והפסקות ארוכות לארוחת צהריים וכדומה.

7. אם יש עוד אנשים שעובדים מהבית במקביל אליכם – דאגו לסנכרן את שעות ההפסקה שלכם עם אלה שלהם, כך תיהנו גם מחברה במהלך היום.

8. אל תתפתו להיכנס לרשתות חברתיות או לגלוש ברשת ללא מטרה. זכרו שמדובר בשעות עבודה שלכם, והגלישה עלולה להיות בבחינת גזל. כך גם בכל הנוגע לשיחות טלפון וכדומה.

9. בארוחת הצהריים, אכלו ארוחה קלה ולא כבדה. ארוחה כבדה מעייפת, וכיוון שהמיטה שלכם קרובה כל כך – אתם עלולים להתפתות בקלות לשינה מיטיבה ומתמשכת...

תגיות:עבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה