חדשות בריאות

משבר הקורונה: הממשלה אישרה הטלת קנסות על מפרי צווי בידוד

בישיבת הממשלה, שנוהלה באמצעות שיחת וידאו, אישרו השרים הטלת קנסות על מפרי צווי הבידוד, ועל מי שיפר את צווי הגבלת ההתקהלות שהוצאו על ידי משרד הבריאות. ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא למשרדי הממשלה ולמגזר הפרטי לעשות שימוש בטכנולוגיית שיחת הוידאו

נתניהו, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה שורה של תקנות לשעת חירום, שנועדו לסייע בהתמודדות עם נגיף הקורונה ובהגנה על בריאות הציבור.

במסגרת התקנות – שאושרו ביוזמת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן – יוכלו שוטרי משטרת ישראל ופקחי הרשויות המקומיות להטיל קנסות מנהליים על מפרי צווי הבידוד, ועל מי שיפר את צווי הגבלת ההתקהלות שהוצאו על ידי משרד הבריאות, במטרה למנוע את התפשטות הנגיף והדבקת האוכלוסייה.

בנוסף, אושרו תקנות שנועדו למנוע את התפשטות הקורונה לתוך בתי הסוהר, זאת על מנת להגן על אוכלוסיית האסירים והעצורים, החשופים יותר לנגיף מעצם שהייתם בצפיפות במתקן סגור. במסגרת התקנות החדשות, דיוני הארכות מעצר יתקיימו ללא נוכחות פיזית של העצורים; הם יתנהלו באמצעים טכנולוגיים, כגון בשיחת וידאו, או בשיחת וידאו טלפונית. כמו כן, הוגבלו הביקורים לאסירים ועצורים, כולל הגבלת כניסות עורכי הדין למתקני הכליאה. במשך תקופת התחולה של התקנות לשעת חירום, התייעצות עם עורך דין תתבצע באמצעות שיחות טלפון.

בצל התפשטות נגיף הקורונה, ישיבת הממשלה נערכה לראשונה באמצעות שיחת וידאו (Video conference). שרי הממשלה הגיעו ל- 7 מוקדים בירושלים ובתל אביב, בהם הותקנו אמצעים טכנולוגיים שאפשרו את קיום הישיבה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ניהל את הישיבה מלשכתו בירושלים.

בפתח הישיבה אמר נתניהו: "אני רוצה להביע הערכה לאזרחי ישראל על התפקוד היוצא מן הכלל שלהם, שמסייע לנו להאט את קצב ההתפשטות. אני רוצה שוב להצדיע לצוותים הרפואיים, ששמים את עצמם בקו הראשון, ואין דבר יקר מזה – אנחנו מעריכים את זה מאוד".

"אנחנו מנהלים את הישיבה הזאת בשיחת וידאו", הוסיף ראש הממשלה. "זאת דוגמה ללמידת ההנחיות שהוצאנו אתמול, על צמצום התקהלויות ושמירת מרחק. אנו מקפידים על כך – אתם רואים את זה גם במסכים".

"אני מבקש מכל משרדי הממשלה ומהסקטור הפרטי – כל מי שיכול להשתמש בטכנולוגיה כזו, שיעשה זאת. אם לא, יכולים בהחלט באותה מידה גם צ'אטים עם טלפונים סלולריים, כך שאין כאן בכלל בעיה לממש את זה. זו דוגמה וגם בקשה לחיקוי להנהלות שונות ופגישות שונות".

תגיות:גלעד ארדןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה