חדשות בארץ

משרד החינוך: אין צורך בביטול הלימודים, אנחנו עם יד על הדופק

בהערכת מצב במשרד החינוך, על רקע התפשטות נגיף הקורונה, אמר שר החינוך, הרב רפי פרץ, כי בשלב זה אין צורך לבטל את הלימודים במוסדות החינוך: "אנחנו משמרים את השגרה באופן זהיר עם הוראות ברורות". מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "פועלים סביב השעון כדי להיערך לכל תרחיש"

שר החינוך, הרב רפי פרץ, היום (קרדיט צילום: דוברות משרד החינוך)שר החינוך, הרב רפי פרץ, היום (קרדיט צילום: דוברות משרד החינוך)
אא

הנהלת משרד החינוך קיימה היום (חמישי) הערכת מצב, על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל והשלכותיה על מערכת החינוך. בהערכת המצב השתתפו שר החינוך, הרב רפי פרץ, ומנכ"ל משרדו, שמואל אבואב.

הרב פרץ הבהיר, כי נכון לרגע זה, "בהתאם להחלטת משרד הבריאות והמל"ל, אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית. אנחנו עם יד על הדופק בנושא הזה, ונמשיך לעדכן".

"אם יש לבית ספר הרצאה בית-ספרית, חלקו אותה לחלקים קטנים או שתבטלו", אמר השר. "מי שלא מרגיש טוב, אפילו קצת – לא לבוא לבית הספר. מורים ותלמידים כאחד. אל תקחו סיכון. בסוף הפעולות הקטנות האלו יסייעו להפחית את ההתפשטות".

"זוהי שעת מבחן לחברה הישראלית", הצהיר הרב פרץ. "אנחנו מתואמים באופן הדוק עם משרד הבריאות, אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. מצד שני, אנחנו משמרים את השגרה באופן זהיר עם הוראות ברורות". הוא הדגיש, כי אין להתייחס להודעות הכזב (פייק ניוז) שמופצות ברשתות החברתיות: "החלטה רשמית, אם תהיה כזאת, תצא אך ורק דרך דוברות  המשרד".

אבואב אמר, כי "מניעה או דחייה של המשך התפרצות הנגיף היא המשימה הלאומית המרכזית שלנו, ואנו פועלים להשגת מטרה זו. מוסדות החינוך ברחבי הארץ פתחו הבוקר את שעריהם, ואנו מבהירים שהלמידה בכל הכיתות ובכל מרחבי הלמידה מתקיימת כבשגרה, ובכלל זה היציאה להפסקות ולפעילויות חינוכיות בחצרות. יחד עם זאת, חל איסור לקיים אירועים רבי משתתפים במוסדות החינוך, כדוגמת תחרויות ספורט בהשתתפות קהל, הצגות, כנסים או מופעים".

"התפרצות נגיף הקורונה מציבה בפנינו אתגרים חדשים, שונים מאתגרי העבר, ואנו פועלים סביב השעון, במספר רחב של זירות פעולה, כדי להיערך לכל תרחיש, וכדי להעניק למידה מרחוק איכותית, ברמה הלאומית, ברמת בית הספר וברמת התלמיד", הוסיף מנכ"ל משרד החינוך.

בסיום הערכת המצב הורה שר החינוך לדרג המקצועי במשרד לבצע מספר פעולות, הכוללות: נתינת דגש על היגיינה אישית של התלמידים ועל ניקיון השירותים בבתי הספר; בחינה של רכישת ג'ל אלכוהולי ברמה הבית-ספרית; יציאה להפסקות בקבוצות קטנות; העלאת המודעות בקרב התלמידים והמורים; הגבלת טיולים וסיורים ל- 100 משתתפים. בנוסף הנחה הרב פרץ להמשיך בליווי וניטור של התלמידים וצוותי ההוראה הנמצאים בבידוד ביתי.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, שלחה הבוקר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו דרשה ממנו להורות על סגירת כל מוסדות החינוך. "סין, שסגרה הרמטית את כלל המערכות, לרבות מוסדות החינוך, הצליחה להגיע לשליטה במספר החולים, ואף לצמצם אותם", כתבה, "אולם מערכת החינוך אצלנו פתוחה. בתי הספר וגני הילדים מהווים מדגרות למחלות זיהומיות, החושפות את כל באי המקום. זוהי סכנה חמורה ומיידית לתלמידים, לעובדי הוראה, לבני המשפחות, ובפרט לבעלי מערכת חיסון ירודה ו/או הסובלים ממחלות רקע".

"כבר כעת, עובדי הוראה רבים שלהם מחלות רקע, מערכת חיסונית מדוכאת או בני משפחה רגישים, פוחדים ללמד ונמצאים בביתם, על חשבון ימי מחלה. אני מבינה אותם, ומודיעה כי הסתדרות המורים תגבה אותם", הצהירה בן דויד. בהמשך מכתבה היא האשימה, כי "זאת לא הפעם הראשונה שמשרד החינוך מפקיר את עובדי ההוראה והתלמידים ושם אותם בחזית. לא ייתכן שהשיקול הכלכלי גובר על הדאגה לבריאותם ולחייהם של התלמידים ושל עובדי ההוראה". היא קראה "לגלות אחריות לאומית לבריאות הציבור, ובכללם תלמידי ישראל, מחנכי ישראל ובני משפחותיהם, כדי לעצור את ההתפשטות ואת הקורבנות הבאים".

תגיות:משרד החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה