חדשות בארץ

הסתדרות המורים לנתניהו: הורה על סגירת כל מוסדות החינוך

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל, קוראת הסתדרות המורים לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על סגירת כל מוסדות החינוך בישראל: "יש לגלות אחריות לאומית לבריאות הציבור"

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל, קוראת הסתדרות המורים לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על סגירת כל מוסדות החינוך בישראל.

במכתב ששלחה הבוקר (חמישי) מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, לראש הממשלה, צוין כי "ישראל היא מדינה צפופה. רק בשבוע האחרון קפץ מספר הנדבקים פי שלושה. שוודיה, דנמרק, פולין, איטליה ועוד ועוד מדינות סגרו את בתי הספר וגני הילדים".

"סין, שסגרה הרמטית את כלל המערכות, לרבות מוסדות החינוך, הצליחה להגיע לשליטה במספר החולים, ואף לצמצם אותם. אולם מערכת החינוך אצלנו פתוחה. בתי הספר וגני הילדים מהווים מדגרות למחלות זיהומיות, החושפות את כל באי המקום. זוהי סכנה חמורה ומיידית לתלמידים, לעובדי הוראה, לבני המשפחות, ובפרט לבעלי מערכת חיסון ירודה ו/או הסובלים ממחלות רקע".

"כבר כעת, עובדי הוראה רבים שלהם מחלות רקע, מערכת חיסונית מדוכאת או בני משפחה רגישים, פוחדים ללמד ונמצאים בביתם, על חשבון ימי מחלה. אני מבינה אותם, ומודיעה כי הסתדרות המורים תגבה אותם", הצהירה בן דויד. בהמשך מכתבה היא האשימה, כי "זאת לא הפעם הראשונה שמשרד החינוך מפקיר את עובדי ההוראה והתלמידים ושם אותם בחזית. לא ייתכן שהשיקול הכלכלי גובר על הדאגה לבריאותם ולחייהם של התלמידים ושל עובדי ההוראה".

לדברי בן דויד, "דו"ח ארגון הבריאות העולמי מסין קבע שמרבית האנשים נדבקים בבית או בעבודה. התלמידים ועובדי ההוראה יביאו את המחלה הביתה, וידביקו את בני משפחתם. הם ידביקו אחרים. כל המאמצים למנוע התפשטות אפידמיולוגית כלל-ארצית לא יצלחו, ברגע שבו הנגיף ידביק קהילות שלמות של באי בתי הספר".

"יש לגלות אחריות לאומית לבריאות הציבור, ובכללם תלמידי ישראל, מחנכי ישראל ובני משפחותיהם, כדי לעצור את ההתפשטות ואת הקורבנות הבאים", חתמה מזכ"לית הסתדרות המורים את מכתבה.

הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים התחדשו הבוקר, בתום חופשת הפורים. ממשרד החינוך נמסר, כי כ- 85% מקרב הילדים והתלמידים הגיעו אל מוסדות החינוך ברחבי הארץ. בהודעה שהוציא המשרד הודגש, כי הוא "עומד בקשר רציף ושוטף עם משרד הבריאות והמל"ל, ובהתאם להתפתחויות הוא ימשיך להוציא לבתי הספר, לגני הילדים, לתלמידים ולהורים עדכונים והודעות מסודרות אודות התנהלות מערכת החינוך". מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ציין כי "הלמידה בכל הכיתות ובכל מרחבי הלמידה תתקיים כבשגרה, היציאה להפסקות ולפעילויות החינוכיות בחצרות תתקיים כרגיל, אולם חל איסור לקיים אירועים רבי משתתפים במוסדות החינוך, כדוגמת תחרויות ספורט בהשתתפות קהל, הצגות, כנסים או מופעים".

מפת איסור הכניסה לישראל (רשות האוכלוסין וההגירה)מפת איסור הכניסה לישראל (רשות האוכלוסין וההגירה)

הערב בשעה 20:00 תיכנס לתוקף החלטתו של שר הפנים אריה דרעי, שלא להתיר עוד כניסה לישראל של זרים מכל העולם. עם זאת, זר אשר יוכיח יכולת ומקום לבידוד בן 14 יום – תיבחן האפשרות להכניסו. הוכחת הבידוד תיעשה בנציגות ישראל במקום שהייתו. חריגה זו אינה חלה על מי שנכלל בהחלטות הקודמות, כך שלא יוכלו להיכנס זרים המגיעים מהיעדים הבאים: סין, קוריאה הדרומית, תאילנד, איטליה, מקאו, סינגפור, הונג קונג, יפן ומצרים. כמו כן, לא תותר כניסת תיירים המגיעים במסגרת תיירות מרפא מכל מדינה בעולם.

על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, בשבועיים האחרונים עזבו את ישראל 193,068 זרים, מתוכם 10,386 ביממה האחרונה. במקביל, נכנסו לארץ 225,288 ישראלים. מאז כניסת ההחלטות לתוקף נמנעה הגעתם של עשרות אלפים אחרים במטרה למנוע את סירובם בגבול

תגיות:משרד החינוךנגיף הקורונההסתדרות המורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה