חדשות בריאות

האם הטלפון שלכם יכול להדביק אתכם בקורונה? זה משך הזמן שהנגיף שורד על משטחים

ההדבקה בקורונה נעשית בד"כ במגע ישיר עם חולה – אך הנגיף נמצא גם על חפצים. עד כמה החפצים האישיים שלנו מסכנים אותנו, וכמה זמן יכול נגיף הקורונה לשרוד עליהם?

  • ט"ז אדר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כתבות על אזורים מפתיעים בבית שמכילים כמות גדולה של חיידקים, כמו מגבות המטבח או משטח הטלפון, הן לא דבר חדש. אבל עכשיו, עם הקורונה המשתוללת, זה נעשה חשוב ומשמעותי הרבה יותר. האם הטלפון הסלולרי יכול להדביק את המשתמשים בו בקורונה?

התשובה הקצרה היא – כן. נגיף הקורונה יכול להחזיק מעמד על משטחים שונים במשך מספר שעות עד ימים, תלוי בסוג המשטח ובמזג האוויר, כך על פי האימונולוגית ד"ר רודרה צ'נאפאנוואר מאוניברסיטת טנסי, שחקרה את הקורונה. בהתחשב בעובדה שרבים משוחחים בטלפון בזמן שימוש בתחבורה הציבורית, יש בהחלט סיכוי שנגיפי קורונה יגיעו אל הטלפון, אף שמדובר בדרך הידבקות עקיפה ולא חד משמעית.

על משטח מגע מזכוכית, נגיף הקורונה יכול לשרוד כ-96 שעות, כלומר ארבעה ימים, בטמפרטורת חדר סטנדרטית. לכן, מומלץ מאד לנקות ולחטא את מסך הטלפון מידי פעם במהלך היום. אפשר לעשות זאת באמצעות מטלית עם מעט אלכוהול, או מגבונים המכילים חומר חיטוי. כמובן, יש להמעיט ברטיבות ולהיזהר שמים לא יחדרו אל החיבורים של הטלפון, כדי שלא ייהרס.

אגב, נגיף הקורונה יכול לשרוד גם על משטחים אחרים. על משטחי פלדה ומתכות אחרות, וכן על פלסטיק הוא שורד כ-72 שעות (3 ימים), ועל קירות ומשטחי פורמייקה – כ-36 שעות (יממה וחצי). לכן משטחים כמו ידיות, מתגי חשמל וכדומה, מומלץ לחטא פעם-פעמיים ביום באופן דומה, כדי למנוע הדבקה. על משטחי קרטון הנגיף יכול לשרוד 24 שעות (שימו לב למשלוחים מהסופר), ואילו על משטחי נחושת הוא שורד 4 שעות בלבד, משום שהנחושת מכילה חומרים אנטי בקטריאליים וגם אנטי ויראליים.

תגיות:טלפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה