חדשות בארץ

נתניהו: התקהלויות במקומות סגורים יוגבלו ל- 100 איש

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יוגבלו התכנסויות ואירועים במקומות סגורים ל- 100 משתתפים: "אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, לשנות את שגרת החיים שלכם, כדי להתמודד עם איום חיצוני"

נתניהו, הערב (צילום: פלאש 90)נתניהו, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) על צעד דרמטי במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה, אמר נתניהו כי התכנסויות ואירועים במקומות סגורים יוגבלו ל- 100 איש, למעט חריגים. הוא הוסיף, כי נשקלת האפשרות לסגור את המוסדות האקדמיים. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות בכל הנוגע ללימודים בבתי הספר, והתחבורה הציבורית תמשיך לפעול.

"זו מגפה עולמית שפוקדת את כל המדינות", אמר נתניהו. "בישראל מצבנו טוב יותר מרוב המדינות – נקטנו באמצעים שמדינות רבות לא נקטו, אבל האתגר הוא גדול ומשמעותי. זהו אתגר לחיים, ואתגר כלכלי ובין-לאומי גדול מאוד. אנו מקיימים התייעצויות מתמידות, ומשלבים הרבה מערכות. צריך להבין, שהמשבר הזה שונה במהותו ממשברים אחרים, אפילו מהתקפות טרור וממלחמות. שם אנו עושים הכל לטפל באיום חיצוני, כדי לשנות ככל המעט את שגרת החיים הפנימית. במשבר הזה, אחרי שהידקנו מאוד את המעטפת החיצונית של המדינה, אנחנו נאלצים עכשיו לשנות את שגרת החיים הפנימית כדי להתמודד עם הנגיף שרוצה לתקוף אותנו מבחוץ".

"אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, לשנות את שגרת החיים שלכם, כדי להתמודד עם איום חיצוני. זה לא קל, ומחייב אותנו להרבה שינויים – לדוגמה, להימנע מללחוץ ידיים. לרחוץ את הידיים, לשמור על היגיינה אישית, להשתמש בטישו כשמתעטשים".

"בנוסף, אנחנו מבקשים את העזרה שלכם בשינוי התנהגותי – להגביל את ההתקהלות. אם אין צורך בכנסים ובאירועים – אל תקיימו אותם, ואל תלכו אליהם. אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית. במדינות אחרות, שלא נקטו בצעדים שנקטנו, נמצאים במדרון מאוד קשה. במקומות סגורים אנחנו מגבילים התקהלויות ל- 100 איש, אם כי כמובן יהיו החרגות לצורכי ביטחון, לצורכי בריאות ולצורכי ציבור אחרים. אם אתם מגיעים למקום, שבו יש קהל – תעשו הכל שלא להצטופף".

נתניהו הבהיר, כי "זו לא שאלה של בריאות הציבור – מי שיחלה בגילאי 30-20, בסבירות גבוהה לא יקרה לו כלום, אולי הוא יהיה קצת חולה ויבריא. אבל הבעיה שלנו, שאם לא נמנע את ההתפשטות על ידי שינוי התנהגות והחלטות נוספות – אנחנו נדביק את המבוגרים, שנמצאים בסכנה הרבה יותר גבוהה. אני מגייס היום את הצעירים כדי לשמור על המבוגרים. זה מחייב שינוי והקרבה בשגרת החיים של כל אחד ואחד מאיתנו, כדי לשמור על אבא, על סבא ועל סבתא".

"יהיה לנו יותר קשה לפני שיהיה יותר קל. אבל אני מאמין, שאנחנו יכולים לגבור על המשבר הזה. אנו מתפקדים יותר טוב כמעט מרוב מדינות העולם. בעזרת השם, ובשיתוף פעולה של כולנו, אנו נתגבר על המשבר הזה", חתם נתניהו את דבריו.

שר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר, כי יש להימנע מביקורים בבתי חולים ובבתי אבות: "הרגישים ביותר הם המבוגרים. צריך לכבד את הציבור המבוגר, לראות כיצד להאריך את שנותיהם. לא צריך להסתובב הרבה בבתי חולים בימים אלו".

מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי כל מי שסובל מחום ומתסמינים נשימתיים, כמו שיעול או קוצר נשימה, חייב להיכנס לבידוד: "זה לא אומר שיש לכם קורונה, אנחנו עושים צעד מגן על הציבור כדי למנוע את התפשטות המחלה, ובעיקר כדי לשמור על האוכלוסייה המבוגרת". בר סימן טוב ציין, כי העלייה במספר החולים צפויה להימשך בתקופה הקרובה: "מערכת הבריאות נמצאת בהיערכות מוגברת".

מוקדם יותר הערב, הכריז ארגון הבריאות העולמי על התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם כעל מגיפה עולמית. במסיבת עיתונאים שערך יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, נמסר כי במהלך השבועיים האחרונים מספר מקרי ההידבקות מחוץ לסין גדל פי 13, ומספר המדינות הנגועות שולש. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, נכון לעכשיו ישנם יותר מ- 118 אלף מקרי הידבקות ב- 114 מדינות, ו- 4,291 קיפחו את חייהם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. אלפים נאבקים על חייהם בבתי חולים. 

אדהנום הוסיף, כי בימים ובשבועות הקרובים צפויים מספר החולים ומניין מקרי המוות להמשיך ולטפס. גם מספר המדינות הנגועות צפוי לעלות. לדבריו, הארגון מודאג מאוד מרמות ההתפשטות והחומרה של הנגיף, ומחוסר הפעולה של מדינות רבות בהתמודדות עמו: "התרענו בפעמוני האזהרה, וקראנו למדינות לנקוט בפעולות דחופות ואגרסיביות. כל המדינות יכולות עדיין לשנות את נתיב ההתפשטות של הנגיף".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה