חדשות בארץ

אורלי לוי אבקסיס: לא אתמוך בממשלה שנשענת על בל"ד והמשותפת

יו"ר גשר הבהירה, כי לא תתמוך בממשלת מיעוט בראשות בני גנץ, שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת, ותקפה בחריפות את כחול לבן: "מנהיגים, שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה, ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט"

חברי הכנסת שחאדה, עודה וטיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חברי הכנסת שחאדה, עודה וטיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר גשר, חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, הודיעה הערב (שלישי) כי אין בכוונתה לתמוך בממשלת מיעוט בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. היא תקפה בחריפות את כחול לבן, והבהירה כי אינה רואה עצמה מחויבת עוד לשותפות עם מרצ. 

"כולנו עדים לכך שמנהיגים, שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ", כתבה לוי אבקסיס בפייסבוק. 

לוי אבקסיס – שבבחירות האחרונות התמודדה במסגרת רשימת העבודה-גשר-מרצ – הוסיפה: "מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת, כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש. אני מבהירה: אותי זה לא מחייב".

"לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת, ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות, ואני אומרת זאת אחריהן. הבהרתי זאת גם לשותפי, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מיד לאחר הבחירות".

"אזרחי ישראל זכאים לצפות מנציגיהם לנהוג באחריות ובאמינות בקיום הבטחותיהם בעבורן קיבלו את המנדט", חתמה לוי אבקסיס את דבריה.

חברי הכנסת מטעם כחול לבן, אבי ניסנקורן ועופר שלח, ייפגשו מחר בשעה 11:30 עם ראשי הרשימה המשותפת, בניסיון לקדם הקמת ממשלת מיעוט שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. אלא שהתנגדותה הפומבית של לוי אבקסיס, שמצטרפת להתנגדותם של חברי כחול לבן, צבי האוזר ויועז הנדל, צפויה לסכל את היתכנותו של המהלך.

מוקדם יותר הערב נפגש יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, עם רביעיית ההנהגה של כחול לבן בראשות גנץ. בתום הפגישה מסרו הצדדים, כי היא הייתה "טובה ועניינית מתוך כוונה להקים ממשלה ולמנוע בחירות רביעיות".

בתוך כך, השר יריב לוין, ראש צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, הגיב הערב על המכתב ששלח לו יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, בו פורטו תנאי הסף של ישראל ביתנו להצטרפות לקואליציה. "קיבלתי בהפתעה את מכתבך שבנידון, אשר עניינו כביכול תנאים להקמת ממשלה ולהצטרפות לקואליציה", כתב לוין לפורר בתגובתו. הוא הוסיף בציניות: "אני מניח כי פנייתך הייתה מיועדת לחברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וחברי הרשימה המשותפת, ונשלחה אליי בטעות".

"ככל שאין מדובר בטעות, הרי שפנייתך מפתיעה ביותר, שכן היא עומדת בסתירה מוחלטת להודעות חוזרות ונשנות של יו"ר מפלגתך, ח"כ אביגדור ליברמן, לפיהן הוא מסרב לשבת בממשלה אשר בראשה יעמוד יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת בשעה שיו"ר מפלגתך אף הכריז שראש הממשלה נתניהו 'נדרש לצאת לפנסיה'. על כן, אודה בעד הבהרתך כי מפלגת ישראל ביתנו חוזרת בה מן ההצהרות של ח"כ אביגדור ליברמן, וכי מפלגתכם מעוניינת לשבת בממשלה לאומית בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

לוין ציין, כי בטרם יפתח הליכוד במשא ומתן קואליציוני, על נתניהו לקבל את המנדט מנשיא המדינה להרכבת הממשלה: "לאור זאת, וככל שפנייתך שבנידון הינה רצינית עניינית וכנה, ועל מנת שניתן יהיה לנהל משא ומתן להרכבת ממשלה, אבקש לקבל את התחייבות מפלגתכם להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, לשם קבלת המנדט להרכבת הממשלה הבאה".

כזכור, רשימת התנאים של ישראל ביתנו, שהוצגה שלשום על ידי ליברמן, כוללת את העברת חוק נישואין אזרחיים וחוק גיוס בני ישיבות "בנוסח שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה- 20". ליברמן דרש גם להעביר את כל הסמכויות בנושא תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת לשלטון המקומי. אם דרישה זו תיענה, תוכל כל רשות מקומית לאפשר לקווי אוטובוס ציבוריים לפעול בשבת בשטח השיפוט שלה ולהתיר לבעלי עסקים לעבוד ביום המנוחה. בנוסף, כוללים תנאי הסף דרישה ל"גיור על ידי רבני עיר, כך שכל רב עיר יוכל להקים בית דין ולגייר".

תגיות:הרשימה המשותפתאורלי לוי אבקסיסכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה