חדשות בארץ

בדרך לממשלת מיעוט? ליברמן נפגש עם ראשי כחול לבן

בתום הפגישה, נמסר מישראל ביתנו וכחול לבן כי היא הייתה "טובה ועניינית מתוך כוונה להקים ממשלה ולמנוע בחירות רביעיות". נציגי כחול לבן ייפגשו מחר עם ראשי הרשימה המשותפת, על מנת לקדם את המהלך להקמת ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות

ליברמן והנהגת כחול לבן, הערב (צילום: אלעד מלכה)ליברמן והנהגת כחול לבן, הערב (צילום: אלעד מלכה)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נפגש הערב (שלישי) עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. בפגישה נכחו שלושת החברים הנוספים בהנהגת כחול לבן –  יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי. בהודעה משותפת שהוציאו הצדדים לאחר הפגישה, נמסר כי היא הייתה "טובה ועניינית מתוך כוונה להקים ממשלה ולמנוע בחירות רביעיות".

ישראל ביתנו תקיים מחר בשעה 14:00 ישיבת סיעה במלון נווה אילן, בסופה יתן ליברמן הצהרה לתקשורת. יו"ר הסיעה, חבר הכנסת עודד פורר, ביקש היום מהשרים יריב לוין וזאב אלקין, חברי צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, את התייחסותם לתנאי הסף שפרסמה מפלגתו שלשום להצטרפות לקואליציה הבאה. במכתב ששלח לשניים, ציין פורר כי ישמח להיפגש ולדון עמם בתנאים.

כזכור, תנאי הסף, שהוצגו על ידי ליברמן, כוללים את העברת חוק נישואין אזרחיים וחוק גיוס בני ישיבות "בנוסח שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה- 20". ליברמן דרש גם להעביר את כל הסמכויות בנושא תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת לשלטון המקומי. אם דרישה זו תיענה, תוכל כל רשות מקומית לאפשר לקווי אוטובוס ציבוריים לפעול בשבת בשטח השיפוט שלה ולהתיר לבעלי עסקים לעבוד ביום המנוחה. בנוסף, כוללת רשימת התנאים דרישה ל"גיור על ידי רבני עיר, כך שכל רב עיר יוכל להקים בית דין ולגייר".

זמן קצר לאחר פרסום רשימת התנאים, הביע גנץ את הסכמתו אליהם כשכתב בקצרה בטוויטר: "מוסכם. חייבים להתקדם".

חברי הכנסת מטעם כחול לבן, אבי ניסנקורן ועופר שלח, ייפגשו מחר בשעה 11:30 עם ראשי הרשימה המשותפת, בניסיון לקדם את המהלך להקמת ממשלת מיעוט שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. יו"ר בל"ד, מטאנס שחאדה, יהיה בין משתתפי הפגישה.

מוקדם יותר היום, האשים לפיד, מספר 2 בכחול לבן, את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדחיפת המערכת הפוליטית לבחירות רביעיות. לדבריו, נתניהו דחה על הסף הקמת ממשלת אחדות לאומית, כך שהאפשרות שנותרה בפני כחול לבן היא "להקים ממשלה צרה עם ישראל ביתנו והעבודה, ולהשאיר את הדלת פתוחה לממשלת אחדות".

לפיד, שיחד עם בכירי כחול לבן הצהיר במהלך מערכת הבחירות כי הממשלה שגנץ יקים לא תישען על הרשימה המשותפת, הוסיף וטען: "בניגוד לכל השקרים שביבי מפיץ, המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה הזו. הם יצביעו פעם אחת מבחוץ, ובזה זה ייגמר. ביבי עשה איתם שיתופי פעולה כאלה אלף פעם. אני מודה מראש, זו לא הממשלה שרצינו. מצד שני, זה עדיף בהרבה על השיתוק הנוכחי. ממשלה כזו תוכל לעשות תקציב, משרדי הממשלה יחזרו לעבוד, ועדות הכנסת ייפתחו, נטפל בעסקים הקטנים, נמנע פיטורים המוניים במשק".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר היום כי במשא ומתן עם כחול לבן תדרוש מפלגתו, בין היתר, להפסיק את ביקורי היהודים במתחם הר הבית ולבטל את הצעדים החד-צדדיים שנכללו בתוכנית השלום של הממשל האמריקני, ביניהם החלת הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון. "העם שלנו רוצה משהו מסוים מאוד" – אמר בשידור בפייסבוק – "משוואה מדויקת בין הדאגה היומיומית והעמדה המדינית... יש לנו דרישות מדיניות ברורות: להכריז על הפסקה של כל התוכניות החד-צדדיות. יש לנו עמדה באשר למסגד אל-אקצא, אנחנו מעוניינים להשיב את הסטטוס קוו: אל-אקצא הוא מקום תפילה למוסלמים, וירושלים המזרחית צריכה להיות בירת המדינה הפלסטינית. נתמקד בעניין אל-אקצא בשלב הנוכחי".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הגיב על דבריו של עודה. "הרשימה המשותפת לא מכירה בזכותנו למדינת לאום יהודית. זו האמת ואין בלתה", כתב בטוויטר. "על הרקע הזה מובן למה המסית תומך הטרור עודה, ראש הרשימה, דורש למחוק כל זיקה וקשר של יהודים להר הבית, המקום הקדוש ביותר לעמנו. מי שיקים את ממשלת המדינה היהודית ויישען ויהיה תלוי בתומכי אויבינו – ייזכר לדראון עולם".

תגיות:אביגדור ליברמןישראל ביתנוכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה