חדשות בארץ

גנץ על תנאי ליברמן להצטרפות לקואליציה: "מוסכם, חייבים להתקדם"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הביע את הסכמתו לתנאים שהציב יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לכניסת מפלגתו לקואליציה הבאה. שר החינוך, הרב רפי פרץ, קרא לגנץ "להתעשת" ולא להקים ממשלה שתישען על הרשימה המשותפת

ליברמן וגנץ, תמונת ארכיון (צילום: אלעד מלכה)ליברמן וגנץ, תמונת ארכיון (צילום: אלעד מלכה)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב בצהריים (ראשון) על רשימת התנאים שהציג יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, להצטרפות מפלגתו לקואליציה הבאה. "מוסכם. חייבים להתקדם", כתב בקצרה בחשבון הטוויטר שלו.

מוקדם יותר היום, ציין ליברמן – בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו – 5 "תנאי סף", כהגדרתו, לכניסתו לקואליציה. התנאים כוללים את העברת חוק נישואין אזרחיים וחוק גיוס בני ישיבות "בנוסח שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה- 20". בנוסף, דרש ליברמן להעביר את כל הסמכויות בנושא תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת לשלטון המקומי. אם דרישה זו תיענה, תוכל כל רשות מקומית לאפשר לקווי אוטובוס ציבוריים לפעול בשבת בשטח השיפוט שלה ולהתיר לבעלי עסקים לעבוד ביום המנוחה.

דרישה נוספת שהעלה ליברמן הינה "גיור על ידי רבני עיר, כך שכל רב עיר יוכל להקים בית דין ולגייר". תנאי נוסף הינו קביעת מינימום של 70% משכר המינימום במשק לכל הגמלאים החיים מהבטחת הכנסה ומקצבת זקנה.

בתוך כך, שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) החל בהחתמת חברי כנסת על מסמך נאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו מובעת התנגדות להקמת "ממשלת מיעוט שנתמכת על ידי חברי כנסת התומכים בטרור והמתנגדים למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי". על פי הפרסום ב- ynet, במסמך נאמר כי "ממשלה כזאת תהווה סכנה מיידית וברורה למדינת ישראל. אנחנו קוראים לכל חברי הכנסת שתומכים במדינת ישראל לא לתת יד לממשלה מסוכנת כזאת. הקמה של הממשלה המסוכנת הזאת היא גם הונאה של מנהיגי כחול לבן וישראל ביתנו, שהבטיחו לציבור שהם לא יקימו ממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת".

המסמך כולל התנגדות ליוזמה של כחול לבן לחוקק חוק, שימנע ממי שהוגש נגדו כתב אישום להרכיב ממשלה. על פי נוסח המסמך, החותמים עליו יצהירו כי הם "מתנגדים בתוקף לחוק הפרסונלי, שבא בניגוד לרוב עצום בעם שהצביע בעד ראש הממשלה נתניהו להקמת ממשלה. זאת חקיקה אנטי דמוקרטית, שאין לה שום מקום במקומותינו. לא נצטרף כעת או בהמשך לממשלת המיעוט המסוכנת בראשות בני גנץ, ונפעל בכל כוחנו להביא להפלת ממשלה כזו ולהקמת ממשלה בראשותו של בנימין נתניהו, שתשמור על בטחון ישראל ועל צביונה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

שר החינוך, הרב רפי פרץ (ימינה), מתח הבוקר ביקורת נוקבת על כחול לבן, על רקע כוונתה להקים ממשלת מיעוט, שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת. "בלוק הימין חזק, והדבר החמור ביותר בעיניי הוא שכחול לבן הצהירו בצורה חד-משמעית לפני הבחירות כי לא יסתמכו על הרשימה הערבית המשותפת, והם מפירים הבטחת בחירות שלהם בשיתוף פעולה עם רשימה שתומכת טרור ומבזה את חיילי צה"ל", אמר עם כניסתו לישיבת הממשלה. "אני קורא לגנץ להתעשת. קורא ליועז הנדל והאוזר לצאת חוצץ נגד המהלך הזה. אסור שתקום ממשלה בתמיכת מפלגה תומכת טרור".

השר אופיר אקוניס (הליכוד) תקף אף הוא בחריפות את כחול לבן: "אם תתממש המזימה שרוקח עפר שלח, ששכנע את יאיר לפיד, ששכנע את יעלון, ששכנע את בני גנץ – בניגוד מוחלט לכל ההבטחות והאמירות שלהם, בניגוד לחוזה שכרתו עם הציבור, שכחול לבן לא תקים ממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת – אז יכול להיות שזו אחת הישיבות האחרונות. הממשלה הזו, שתוקם בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת, איננה פסולה משום שחבריה ערבים. הערבים הם אזרחי ישראל. היא פסולה בגלל העמדות של הרשימה המשותפת, ששוללת את מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי; שראשה, איימן עודה, מהלל את חסן נסראללה; שחברה בה מהללת את סמיר קונטאר; שאחמד טיבי מהלל שהידים. ביום ראשון שעבר בני גנץ התחייב בצורה ברורה, שהוא לא ילך עם הרשימה המשותפת. והנה, תוך פחות משבוע הוא מפר את התחייבותו לציבור. זו מרמה והפרת אמונים של כחול לבן לציבור הבוחרים שלהם".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה