חדשות בריאות

מצטיידים: כל מה שאתם צריכים להכין בבית למקרה של בידוד

חוששים שתצטרכו להיכנס לבידוד? אלה הדברים שאתם צריכים שיהיו לכם בבית כדי לעבור את התקופה הזו בשלום

  • י"ג אדר התש"פ
חדר בידוד בבית החולים שיבא (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)חדר בידוד בבית החולים שיבא (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
אא

בהלת הקורונה תופסת תאוצה, ואף שלא מומלץ להיכנס להיסטריה – בהחלט מומלץ להיות מוכנים לכל מצב. אי אפשר לדעת איזה מקרה סביבכם עלול להכניס אתכם למצב של חשש ושל חיוב בבידוד, ולכן לא מעט אנשים דואגים להצטייד מראש במוצרים שיאפשרו להם לעבור תקופה של בידוד בשלום.

נזכיר שגם בלי בידוד, חשוב מאד לשמור על כללי היגיינה – תמיד, וכעת באופן מיוחד. לשטוף ידיים במים וסבון, לחטא אותן באלכוהול אם אין סבון זמין, לנקות את המשטחים במטבח, את הברזים, את מתגי החשמל ואת ידיות הדלתות, וכן הלאה.

 

מה כדאי להכין בבית למקרה של בידוד?

לצרכי היגיינה, כדאי שתחזיקו בבית כמות סבירה (לא צריך להתפרע. בידוד הוא לשבועיים, לא לשנתיים...) של סבון ידיים אנטיבקטריאלי; אלכוג'ל או מחטא אלכוהולי מסוג אחר; נייר טואלט וטישואים; מגבונים רגילים ומגבוני חיטוי; סבון כלים וחומרי ניקוי אחרים לבית; אבקת כביסה ומרכך; מוצרי היגיינה אישיים וכדומה.

מומלץ להחזיק בבית כמה בקבוקים של מים מינרליים – כ-4 ליטר מים לכל אדם (או בעל חיים) שנמצא בבית.

אם אתם נוטלים תרופות על בסיס קבוע, ודאו שיש לכם מלאי מספיק לחודש של התרופות והאבזרים שאתם זקוקים להם. מלבד התרופות הללו, רצוי להחזיק בבית תרופות להורדת חום ולשיכוך כאבים – על בסיס פרצטמול (אקמול וכדומה) או איבופרופן (נורופן וכדומה). כדאי שיהיו בבית גם סירופ נגד שיעול ותרופות להקלה על שלשולים והקאות.

למקרי חירום, חשוב שתהיה בכל בית ערכת עזרה ראשונה. מומלץ שיהיו בבית פלסטרים מסוגים שונים, וגם גזה (בפד מרובע או כגליל) ונייר דבק רפואי. כדאי להחזיק בבית גם כפפות הגנה, מספריים, אלכוהול לחיטוי (ישנם גם פדים ייעודיים לכך) וגם חוסם עורקים מגומי ומשולש לקיבוע שברים, עם סיכות ביטחון. כדאי להחזיק בבית גם חומרי חיטוי ומשחות בסיסיות, כמו אלכוהול, כאמור, יוד, משחה אנטיביוטית בסיסית ועוד. כדאי שיהיו בבית מסכות פנים – הן אמנם לא מסייעות למניעת הדבקה, אך חולים שנדרשים להיכנס לבידוד צריכים לחבוש אותן במקרה שהם יוצאים מן החדר בו הם שוהים.

כדאי להחזיק בבית מלאי של מוצרים לשעת חירום, כמו מטען לסלולרי, סוללות בגדלים סטנדרטיים, פנס וכדומה.

מבחינת מזון, כדאי לדאוג למלאי סביר של מוצרים יבשים, שאינם מתקלקלים במהירות, כדי שבמקרה של צורך בבידוד, תמיד יהיה מה לאכול בבית.

שנזכה כולנו לבריאות מלאה, ללא נגיפים וגם ללא פחדים.

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה