חדשות בריאות

איך נדבקים בקורונה?

נגיף הקורונה משגע את העולם וזורע בהלה רבה. אבל איך באמת נדבקים בו?

  • ט' אדר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נגיף הקורונה שהתפרסם בשבועות האחרונים הוא זן חדש ולא מוכר של נגיף קיים ומוכר. נגיף הקורונה היה ידוע עד כה כנגיף נפוץ אצל בעלי חיים, אלא שלראשונה, זן של קורונה עבר גם אל בני האדם. כיוון שמדובר בזן חדש ולא מוכר, נוצרה בהלה, שכן לא ידעו בוודאות איך הוא עובר מאדם אחד לאחר, ומהן הסכנות המדויקות שהוא מציב.

עם זאת, בשבועות האחרונים נחקר הווירוס החדש, כך שכבר ישנו מידע, גם אם חלקי, לגבי הפרטים החשובים הנוגעים להתפשטות הנגיף.

 

איך נדבקים בקורונה?

הנדבקים הראשונים בנגיף נדבקו ככל הנראה ישירות מבעלי חיים בשוק בעלי החיים של ווהאן. אך בהמשך נראה שהנגיף עובר מאדם אחד לשני, כמחלה מידבקת לכל דבר.

ההדבקה בנגיף הקורונה מתרחשת באופן טיפתי – מדובר בטיפות מיקרוסקופיות שנפלטות ממערכת הנשימה של אדם אחד, ומגיעות לאדם אחר. כאשר אדם חולה מתעטש, למשל, או משתעל, הוא פולט טיפות מיקרוסקופיות אל האוויר שסביבו, טיפות המכילות את הנגיף. אדם שנמצא במגע עם החולה, עלול לשאוף את הטיפות הללו, וכך להידבק.

ישנן גם השערות שהנגיף עובר במגע – כלומר, למשל, שאם אדם חולה השתעל לכף ידו, ולאחר מכן אדם אחר לחץ את ידו – אותו אדם עלול להידבק. ההשערה הזו עדיין לא אומתה באופן ודאי, אך הדרך להתגונן מפניה, אם היא נכונה, פשוטה – פשוט חשוב לשטוף ידיים במים ובסבון לעיתים תכופות, או להשתמש בג'ל חיטוי.

ההדבקה נעשית בעיקר מחולים סימפטומטיים – כלומר מחולים שפיתחו בפועל תסמינים של המחלה. עם זאת, התגלו ראיות גם להדבקה מנשאי הנגיף שלא פיתחו בפועל סימפטומים של המחלה, ולכן חשוב להיזהר בכל מקרה של מגע עם אדם אחר.

 

שהיתי ליד חולה קורונה, איך אדע אם גם אני חולה?

האבחון של נגיף הקורונה נעשה באמצעות דגימה במטוש מחלל הפה. את הדגימה מעבירים לבדיקה מולקולרית, כדי לזהות את המבנה הגנטי של הקורונה. כיום, בגלל החשש מהדבקה, מבצעים את הבדיקה בפועל רק לאנשים שהגיעו מארצות שיש בהן התפרצות של תחלואה, ושפיתחו סימפטומים שמתאימים לקורונה (הסימפטומים דומים לאלה של מחלת השפעת).

אין כיום תרופה לקורונה, והחולים מקבלים בשל כך רק טיפול תומך: משככי כאבים, אינהלציה וחמצן, נוזלים במקרה של התייבשות וכן הלאה.

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה