חדשות בארץ

בעקבות המדגמים: חגיגות בימין, נתניהו התקשר לראשי הגוש

לאחר פרסום תוצאות המדגמים בערוצים השונים, התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי מפלגות גוש הימין. ראשי המפלגות בירכו אותו על התוצאות, וסוכם על פגישה משותפת לראשי הבלוק מחר בבוקר

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שני) עם כל ראשי מפלגות גוש הימין, לאחר פרסום תוצאות המדגמים, המקנים לגוש 60 מנדטים. מהליכוד נמסר, כי נתניהו סיכם עם בני שיחו "להקים ממשלה לאומית חזקה לישראל בהקדם".

מש"ס נמסר, כי היו"ר אריה דרעי "בירך את ראש הממשלה על התוצאה המצוינת, ואמר כי הוא מקווה שתוקם במהרה ממשלה ימנית וחזקה שתפעל למען עם ישראל". נתניהו בירך את דרעי על התוצאה, והודה לו על התמיכה העקבית.

בשיחת טלפון בין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן, איחל יו"ר יהדות התורה לנתניהו ברכות "מזל טוב, ברוך השם ובשעה טובה". כך נמסר מיהדות התורה. ליצמן הודיע לראש הממשלה על המשך שיתוף הפעולה בגוש הימין, ונקבעה פגישה למחר בבוקר. יו"ר דגל התורה, משה גפני, בירך אף הוא את נתניהו. 

בשיחה שנערכה בין נתניהו ויו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט, בירכו השניים זה את זה על ניצחון מחנה הימין, כפי שעולה מתוצאות המדגמים. "כפי שהבטיח, בנט אמר לראש הממשלה כי ימינה תמליץ עליו להרכבת הממשלה", כך על פי הודעת ימינה.

השרה מירי רגב הגיבה על תוצאות המדגמים, באומרה כי מדובר ב"ניצחון ענק לליכוד, תבוסה לשמאל הישראלי". בריאיון לחדשות 13 הוסיפה רגב, כי "גנץ צריך להתקשר לראש הממשלה ולהודות בתבוסה. צריך להקים ממשלה ציונית, עם החרדים. הם ציונים, ושותפים שלנו לדרך. זו הממשלה הטובה ביותר, שהביאה בעשור האחרון את ההישגים הטובים ביותר למדינה".

השר אמיר אוחנה אמר, כי "סביר להניח שבבחירות האלה הליכוד קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר שאיזו שהיא מפלגה קיבלה אי פעם בישראל. אין מילה אחרת זולת ניצחון אדיר כדי להגדיר את הדבר הזה". בריאיון לכאן חדשות, העריך אוחנה כי תוצאות האמת יקנו לגוש הימין 61 מנדטים: "אני אופטימי אפילו יותר".

חבר הכנסת ניר ברקת, מועמדו של נתניהו לתפקיד שר האוצר, התייחס אף הוא לתוצאות המדגמים. "המטרה שלנו היא להרכיב ממשלה גדולה, רחבה ויציבה", אמר לחדשות 12. "מקווה שמכל קצוות הקשת הפוליטית יבינו שהעם אמר את דברו". לדבריו, הוא אכן יתמנה לשר האוצר הבא: "יש לנו דברים כלכליים גדולים מאוד. יש לנו גירעון שצריך לטפל בו".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "על פי תוצאות המדגמים, מדובר בניצחון ענק לליכוד ולראש הממשלה נתניהו. העם אמר את דברו והכריע הליכוד. נקים ממשלה חזקה וטובה, שתפעל למען אזרחי ישראל ותחזיר את המדינה למסלולה".

סגן שר הביטחון, אבי דיכטר, כתב בטוויטר: "תודה רבה לאזרחי ישראל שנקראו לדגל, התייצבו ויצאו לקלפיות כדי להציל את המחנה הלאומי. בעזרת השם נקים ממשלה יציבה בראשות בנימין נתניהו".

שר החוץ ישראל כץ אמר: "הייתה כאן הכרעה ברורה. נתניהו יקבל את המנדט להרכיב ממשלה, והוא ירכיב אותה בכל מקרה", אמר לחדשות 12. "הדבר החשוב ביותר הוא שיתאפשר לו להרכיב ממשלה במהירות".

חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) כתבה: "ניצחון אדיר לימין. נקווה שקולות החיילים יכריעו, ויאפשרו להקים ממשלה לאומית. הציונות הדתית התגייסה למערכה, ואלפי מתנדבים צעירים ומבוגרים עם דבקות במטרה ונחישות פעלו לאורך כל היום בערים השונות. הדמוקרטיה הישראלית חזקה ותוססת והעם הכריע – ממשלת ימין בראשות נתניהו".

(עודכן: 22:43)

תגיות:בחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה